|
|
|
|---|---|
E30 Beemah |
jag vet inte hur mycket man ska blanda vatten och glykol till k-systemet... typ 50/50? 70/30? hur mycket det ska vara i behållaren? jag har en 535:a -89 E30 Beemah |
|
Blandningsförhållandet läser du väl lättast ut från glykolförpackningen. Det beror ju lite på vilken fryspunkt du vill ha. Googlade mig till detta: Kemetyl K-Glykol : 60% glykol + 40% vatten - Fryspunkt: -47 grader C 50% glykol + 50% vatten - Fryspunkt: -37 grader C (färdigblandad) 40% glykol + 60% vatten - Fryspunkt: -25 grader C //Stenback |
|
|
Du ska blanda utifrån vilken utetemp du kommer köra i. Du får inte blanda för starkt, då blir fryspunkten högre igen. Men omkring 50/50 brukar jag köra med på vintern, har klarat 30minus på det. Den dunk jag har här brevid mig har doseringen 30% -> -15. 40% -> -25. 50% -> -37 och 60% -> -50grader. Så de är bara att utgå ifrån vilken kyla du kommer utsätta bilen för. 40/60 bör ju duga alldeles utmärkt. Kolla dock på etiketten på din glykoldunk så det är liknande dosering på den. /Anders |
|
|
varför chansa ? 50/50 ska det vara :) ######## # PAJALA # ######## |
|
E30 Beemah |
jag kör hälften,,,,, gott tack E30 Beemah |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.