AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.237

Väghållning M3

Sida 2 av 2
Anders Wängström
Fischer!!!!! Meddela när du provat att pumpa i mer luft. Nyfiken på om det blev bättre för dig me!!!
A

M3 Forever!!!!!
Fi
113
Fischer
M3 3,2 Coupé -99
Alpina B3 3.0 -95
Anders Wängström---->>>

Har pumpat i 2,9 fram å 3 i bak nu. Känns bättre men ändå inte så bra som jag vill ha det.

---> M POWER <---
Anders Wängström
Hur känns bilen??? Jättevinglig eller? Beskriv, Jag kanske har samma sak men kanske inte reagerar på det såsom du???
Anders

Han är inte stor men han är snabb!!!!! =)
Fi
113
Fischer
M3 3,2 Coupé -99
Alpina B3 3.0 -95
Tror inte att de är så farligt men gämfört med min Alpina så är de sämmre. Den hade iof 265 bak å mindre profil. De känns inte som om de sitter i bilen, utan i däcken. Det är svårt att förklara känslan, men den känns inte riktigt direkt när man styr i högre fart.. typ omkörning på motoväg. känns som om bakvagnen inte hänger me riktigt. Jag är ganska säker på att de har me däcken att göra. Hade en bil för ett par år sedan som va grymt bra väghållning i, så bytta jag däck och de uppförde den sig exakt lika dant.

---> M POWER <---
Jag har haft olika däck på både med orginalchassie och uppgraderat chassie och måste säga att M3'an är verkligen kinkig på däck. Den kan kännas helt slut i chassiet trots att det tex bara beror på olika däck fram o bak.

Laborera med däckstrycket! Höj/sänk ett hk per gång... Jag har numera ett hekto lägre bak jämnt (jag har 245 både fram o bak...)

Jag har en BMW M3 3.2 som går på original 17tums fälgar och Pirelli PZero däck. Hur stabil som helst i över 260km/h (fartspärren går i sedan). Har även haft Dunlop SP8000 innan utan problem. Har du problem med stabilitet i högre farter så är det nog fel på din bil eller dina däck. Du ska aldrig ha olika däck fram/bak.

Angående pumpning av däck. Visst... 3kg kan funka... Men akta dig för när det släpper för då släpper det ORDENTLIGT. Med lägre däcktryck så får man mycket mer lättkontrollerade sladdar. Klart... Alla kanske inte tycker om att leka lika mycket som jag så det är det inte ett problem för er. Med så högt däcktryck så går det inte så bra på strippen heller. Bilen 'studsar' när man spinner loss i starten.
Fi
113
Fischer
M3 3,2 Coupé -99
Alpina B3 3.0 -95
racerdude---->>>

Du har helt rätt i att den blir mer svårkontrolerad i häng. Jag har Pirelli bak och Michelin fram. Kan de vara en orsak kanske?

---> M POWER <---
bl
2.294
blixten
325i -88
Du fisher, det tror väl fan det, om du kör med olika däck bak och och fram att väghållningen inte funkar. Prestandadäck är mycket välavstämda och reaktionstiden är olika för olika däckmärken.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.