|
|
|
|---|---|
|
Jag håller på och kolla på en ny bil. Det skall helst vara en BMW525i. Jag har sett en i Leksand, 2001, som är importerad från Belgien. De har sänkt priset i omgångar och nu är det 129000. Bilen har gått 7050Mil. Jag har varit i kontakt med dem och de verkar seriösa, men jag har också sett att de är med på råd och röns svarta lista. Det är ju alltid lurigt med importerade bilar och denna bil har de köpt in 20060202, så nu har den stått i 1 år utan att ha blivit såld. Är det någon annan som kollat upp den? alix123 | |
|
Bilbolaget i Leksand är Sveriges största importör av begagnade bilar (i antal räknat) vilket borde borga för en viss seriositet. Man blir inte långvarig om man bluffar, så enkelt är det. Läs annars importguiden (till vänster på sidan) som ger en lång rad tips hur man kollar upp en begagnad bil. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Jag har läst igenom importguiden och min BM 325i är också importerad från Tyskland. Jag har dessutom sett att det var någon annan som frågade just på bilbolaget i Leksand, men svaret var inte helt entydigt. Jag har inte precis lust att åka 96 mil ToR i onödan. Jag har en kompis som tagit in en BMW från Belgien och det som är lurigt är att veta vem som ägt den eftersom, i alla fall för 5 är sedan, skyltarna är personliga. Det gör att det kan vara svårt att kolla upp just belgiska bilar. Enligt bilbolagets egen utsago så har de kontakter som de brukar importera från och anledningen att de finns på råd & röns svarta lista är diskussion om larm på en bil som bilbolaget hävdar inte skulle finnas och som de inte vill betala för. Det kan man ju dock kolla upp via konsumentverket. alix123 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.