|
|
|
|---|---|
|
Jag har köpt en digitaltv-mottagare avsedd för bil som jag tänkte installera i min E38. Under ventilationsutblåsen till baksätet sitter ett uttag (för 3,5 mm telepropp) märkt AV In och Out. Jag testade detta uttag genom att ansluta min videokamera med en AudioVideokabel med 4-pols 3,5mm telepropp men jag lyckas inte få någon bild i monitorn fram trots att jag har satt tv´n i AV läge. Det står endast AV Mute på monitorn. Har jag fel kontakt/kablage eller är det ytterligare någon inställning som jag måste göra? Det flimmrar till i monitorn när jag sätter i/drar ur kontakten. Är det 3-pols anslutning med endast monoljud det skall vara? När jag väl skall ansluta min digitaltv-mottagare finns det någon AV-kontakt i tv-modulen i bagaget eller måste jag använda uttaget inne i kupén? Jag hade helst sluppit att ha några kablar synliga inne i bilen. Tvmottagaren som jag köpt från HongKong är utrustad med en extra ir-mottagare för montering inne i kupén vilket gör det möjlig för mig att sätta mottagaren i bagaget och ändå kunna styra den med fjärrkontrollen. | |
| Ja det är nog 3-pols kontakt då det är mono ljud på AV ingången , testa med en sådan så funkar det nog. Det finna AV in adaptrar att köpa som man pluggar in i tv-modulen med eller utan tv-free funktion på Ebay.de bla. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.