|
Sida 96 av 712
|
|
|---|---|
|
TigerDejan: Grattis. Vad blir de för mods? Enrita: Vad fick du betala för LSD inklusive montering. Alltså egentligen finns de hur mycket som helst man kan göra med 335 allt handlar om man vill lägga ner tid och pengar. |
|
|
LSD är lite problematiskt beroende på om diffen är svetsade eller bultade. Detta måste man hitta fram först. Om den är svetsade kommer att bli väldigt dyrt eftersom man måste byta hela låda också inte bara själva diffen som sitter inne. Köpte min från Birds in UK (Pean Sverige säljer den också), diffen kostar runt 10.000 och montering 10.000 hos Per Larsson i Huddinge. Om din är svetsade då kommer man upp till 25.000 bara för diff och låda tror jag. Bäst är att man skickar en mail till Birds i UK inkusiv : Vin Nummer Tillverknings Månad / År MT eller AT Med detta info kan dem säga om din är svetsade eller bultade. Du kan också ge mig info då kan jag leta efter info i e90post. |
|
|
sevak: Jag köpte också min LSD-diff från Kevin Bird i England. Maila Kevin och uppgen ditt VIN-nummer så får du en offert. /Janne Janne E61 535D 2008 Sportautomat. |
|
|
TigerDejan: Ny eller begagnad ? Modell ? Options ? /Janne Janne E61 535D 2008 Sportautomat. |
|
| tigerdejan>> grattis....let the "modding" begin..... :) | |
|
enrita: Fy fan är de så dyrt. Ska tänka på saken. Jag kör max 1200 mil med min per år. Är det någon mer än jag som hör att de kvittrar från bältesinfästningen? Hör detta mest på dålig motorväg när musiken är avstängd. Ska in till bmw idag och se om de fixar de på goodwill. |
|
|
Intressant med meth-diskussionen, vad jag förstår är dock JB3 en återvändsgränd eftersom den saknar "Full Ignition Timing Control", den kan inte justera tändningen när väl methen sprutas in. Alternativet är tydligen att spruta meth hela tiden. Problemet går kanske att lösa genom att montera munstycket innan tMap-sensorn? Men där är det väldigt trångt så det kanske inte heller är en option? Fördel Vischnu? Har jag missuppfattat detta, kanske kan nån insatt förklara detta på ett enkelt sätt? |
|
| Även jb3 kontrollera timing. Annars hur kan man få ut så mycket mer power än procede på höga varv? | |
| Dags att styra upp en x35 träff tycker jag. | |
| angående Meth det är fortfarande lite tidigt i min åsikt att snacka om det från båda tuning sidorna. i 1 , 2 månad har vi säkert mer erfahrenhet från US och en komplett erbjudande . Nu är det typ Gör lite själv. | |
|
Sevak: Jag hade det problemet på min E90 330i, hann inte åtgärda det innan jag skrev på kontraktet på 335:an. |
|
|
En turbomotor användr 2 in signaler för att ställa in timing, en knocksensor(förenklat en mikrofon) samt att man mäter belastnngen på motorn, en luftmassemätare eller trycksensor som mäter trycket så nära insuget som möjligt, N54 har ingen luftmassamätare utan använder trycksensorn . Den enda möjligheten att påverka timingen är att använda tycksensorsignalen och lura ecu att förändra timimgen. Procede är inkopplad på denna signal och använder den för att styra timimg. Sen är det en helt annan sak om det är nödvändigt för att få ut en bra effekt,det räcker uppenbarligen långt att använda ecuns knacksenser som timingcontrol, och jb3 på verkar den på så sätt att genom att belastningen höjs genom ökat turbotryck styr ecu upp timimgen på ett annat sätt än om den inte vore trimmad, jag antar att det är det som Terry kallar för indirekt timing control. Skillnaden är att procede änrdar signalen in till ecu, och minskar belastningen på ecuns knocksensorsystem, kan vara bra som en extra säkerhetsåtgärd vid hög belastning samt om du skall köra racemappar, eller meth. |
|
|
tack så mkt alla :) funderar på om man ska dra på lite kolfiber typ , njurar , hajfena , speglar , kanske frontläpp fram som NIKEMAN har ... inga större saker till att börja med ... det blev en Safirsvart metallic , med M-paket givetvis :) 225 fälgarna. Navi Professional M-Paket Comfortpaket Belysningspaket Förvaringspaket Glastaklucka Bluetooth, röststyrning Cd-växlare pdc fram o bak gardin för bakrutan helljusassistans (som jag inte vet hur den funkar) :) farthållare med bromsfunktion tonade rutor rökarpaket Pro Logic 7 inner o ytteravbländbara speglar rökarpaket isofix tja , thats pretty much it :) vågar inte modda ännu , rädd som fan att någonting ska hända ... :) snackade med en kille som jobbar på en verkstad här , han sa att dom utr. som dom kör med kan man kolla precis allt med , även om man kör Vishnu sakerna...det är bara dom lite billigare apparaterna verkstäderna har som inte kan fiska upp återställda felkoder eller va Vishnu nu gör ... :D |
|
| glömde skriva att det är en 8 månader "gammal" bil ... modell 09. | |
| när man kör med meth ökar man oktan antal så pass mycket att man kan sluta bry om sig om knock :-) | |
|
TigerDejan: Man eller aut eller DKG ? En synpunkt: Om du gillar billjud så kan jag starkt rekommendera Individual High Performance-paketet. Har det på 535D E61 och det är STOR skillnad mellan detta och det Pro Logic7-systemet jag hade på min 330D E91:a. Men du kanske bara vill lyssna på bilens eget ljud när du moddat lite.......:-D Enrita's bil låter riktigt gôtt........ Lycka till med bilen. /Janne |
|
|
Detär bra att ha full kontroll på timingen även om man har Meth, skulle du få stopp i matningen av meth, kan du dra tillbaka timimgen så snabbt att du slipper motorskador.Vilket är den största risken med att gå på meth...i varje fall den sorten man har i en bil. |
|
|
@qdtjant: den är manuell :) gillar inte automat :) har aldrig hör det faktiskt , men jag tycker detta dunkar på för jävla bra för min smak iaf :) så det räcker gott och väl :) sen när lite trim ska på så lär man lyssna lite mer på det också ;) |
|
| tigerdejan>> har du hört talas om bavarian tech tool? :) den tar bort alla koder inkl hidden codes....bara så att du vet ;) | |
| dom jag snackade med sa att den inte heller kan ta bort allting , utan att deras nya datorer kan upptäcka det också ... därför jag blev lite sådär ... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.