AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.558

Ökad effekt på min 335i

Sida 94 av 712
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Tack så mycket Dejan! Grymt namn by the way, heter likadant. Dilemma!!
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
kod är inte farligt , om du har BMW performance avgas den är också inte kopplad.
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
kolla med Enrita , Pea , Heartware och Tobias19?? , dom är ganska brutala va gäller BMW bilar ... :)

ahaha nice name ;)
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Tack så mycket. Har hört mig för med Bomis oxå. Är tacksam för all hjälp!!
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
glömde Bomis, han är på rätt spår också nu.. jag känner att det är lite mitt Fel :-)
enrita: Har du ringt Jonatan så han kan bänka din bil.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
nej, inte haft tid för det. min bil kommer att vara borta nästan hela nästa vecka för M3 delar montering.
När jag va i sthlm i helgen har någon idiot öppnat sin dörr emot min bil jag har fått en liten dörrbula som knappt syns men den stör mig mycket. Ska höra mig för om Ditec i Norrköping kan massera ut den. Man kan bara se den i vissa vinklar.
pe
771
pea
BMW M3 E92
Ajvar,de olika trimmen som finns idag ger inga större effektskillnader, det hänger mera på vad du vill kunna göra inställningsmässigt med trimmen .
Vill du kunna stänga av och på trimmet, koppla methanolinsprutning mm. skall du välja en piggyback procede eller jB3, vill du ha bilen trimmad jämt kan du lika gärna ta en flasch.
det är heller inga större prisskillnader om du vill ha alla funktioner.
Själv har jag kört med procede sedan den kom ut , och följt med utvecklingen, fördelen med den idag tycker jag är canbussfunktionen där mycket av all info kommer att komma upp i bilens instrumentbräda med mappstyrning i ratten.
Men jag tror att JB3 för tillfället tar ut mera effekt ur sina mappningar, men det kan ändra sig.
Vad du än väljer kommer du att ha skitkul och det är det viktigaste..
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
big tom>> yes det blir väl runt dom slantarna...frakten landade på 140$

var ute i kväll och körde lite pulls min högsta peak boost låg på 19,2PSI ait på 110....det stämmer enrita att bilen går mkt bättre på map 6 med tanke på boost-siffran...+ att det kändes som om prespolen minskade med...högsta på map 7 gav 16,5....

By the way på vägen hem så dök en volvo v70 turbo upp helt plötsligt med fart så jag tänkte att killen ville race:a....så jag drog på fullt på tvåan och trean innan jag skulle svänga in på min gata....vad händer blåsljus!!! det var en civilsnut...ha ha gasa ifrån snuten i världens fart...oooops så dom stoppade mig en bit in på gatan....dom var inte sååå nöjda...hade en jävla tur för dom släppte mig med en varning....
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
enrita>> he he jepp fan var du säljer på mig prylar jag "måste" ha.....nu efter helix ic så tänkte jag köpa bmw performance short shiftern...visst var det heartware som hade den, nöjd? sedan blir det coils...och quaife :)

ajvar>> kör jb3 som jag sa ;) men du måste köpa nya dp's och dci med så blir det mkt roligare.....efter det kommer du märka att bilen går som en påse skit i kurvorna....ja då är det dags för coils & krängninghämmare....kallare luft = större ic...ha ha never ending story.....once you have been bitten by the modbug....it wont stop....
pe
771
pea
BMW M3 E92
Bomis , snacka om att göra självmål , dra med snuten med en trimmad bil, ha , ha. du har tur som en tokig.
Boostar ni så himla högt som 19 psi!!. Vid det tester vi gjort har turbona bara klarat av att hålla det trycket till c:a 4500-5000 rpm sen fixar den inte mer, kan ni hålla det högre?
Ajvar: Vtech kommer även snart släppa RTS till 335i då kan du ha 3 olika mappar.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
peak boost är aldrig rätt. Sustained kommer alldrig upp högre en 15.5 - 15.75 PSI.
Jag måste säja att jag har alldrig sätt 19 PSI peak, högst 18 men det kan beror på att Bomis har MT låda så kanske boostade han mer ner han shiftade.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
pea>> he he ja vad säger man bulls eye...supertur....men dom var två sköna lirare typ 30 bast...såg ut som två hip-hopare med bagiga jeans och sneakers o hoods....brickorna hängde runt halsen....tror dom tittat för mkt på bad boys ha ha ha....

peak på 19,2 vilket är det högsta för mig hitills....håller fortfarande på och lär mig alla begrepp men jag gjorde en pull på tvåan trean och fyrans växel och när jag kolla peaken dvs högsta värdet så låg det på 19,2, vid två andra pulls gav den 18,8 resp 18,2...det var ju ganska nice väder ute....typ 10C och ganska fuktig luft...

skulle vara kul och se hur bilen går med ic och meth alt 104 octan...he he dags och skaffa r-däck så man får lite mera grepp och kraft i asfalten.....
Länk

Någon som lyckas få såna starter. De spinner ju knappt för killen.

"My car is 6mt. For start: 4200 rpm, release the clutch (no drop) very fast and press the gaz pedal in sametime...easy".

Menar han att man ska gasa upp bilen till 4200 rpm släppa kopplingen snabbt och gasa eller?
Såg X:ett nu står väl för 4 hjulsdrift.

Hur får man bäst starter med bakhjuldrift?
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
sevak>> plattan i mattan funkar ;)
Bomis: De funkar de med men de spinner mycket på 1an oftast. Har testat 1-3 ggr max sen jag mappa den.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
>>verkligen shit där snackar vi bra start....hur blir våra bilar med om dom vart xi när det gäller typ 0-100 100-200 och sånt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.