|
Sida 93 av 712
|
|
|---|---|
|
Thomas: Jag är inte så insatt i de där. Så någon annan får svara på det. Angående Björkvik jag har hört att det är jävligt mycket grus på banan. Man vill ju inte blästra sönder fälgarna eller få en massa stenskott. Någon som vet om dem soppat banan (ordentligt)? |
|
|
Jag ställde samma fråga till han som annordnar eventet, och han har kontaktat ledningen på Björkvik Ring ang detta. De har tydligen lovat att sopa av banan innan detta event med en gatusopmaskin. Hoppas de håller vad de lovar. BTW: Jag kommer också dit OM Jens på RaceCooling håller det han lovat mig, dvs att leverera min IC innan detta datum. Dyker den inte upp så dyker inte heller jag upp... // Thomas |
|
| Sevak: jag vet.. mycket pengar men detta är sista :-) Bilen har blivit mjuk efter icke RFT däck och jag blir bara surt när den rollar i hårda svängar plus efter jag körde Heartware bil som har detsamma M3 delar kunde jag inte låta bli... | |
| sista RaceCooling IC jag såg på en träff var riktigt dåligt gjort. skulle alldrig sätta en sånt i min bil. | |
|
Enrita, jag förstår vad du menar... Min IC som jag fick från RaceCooling läckte på flera ställen. Efter 4 reparationsförsök utan resultat så krävde jag att de skulle bygga en helt ny. Får jag den inte innan detta datum, och är den inte är 100% tät & snyggt byggd så häver jag köpet och beställer något annat alternativ istället. Vet du vad en Helix IC kostar, och om de finns i lager någonstans? // Thomas |
|
|
Enrita: Vad kostar m3 kittet? vad tror ni om dessa: Länk Länk |
|
|
Jag betalade 1084 USD fraktad till Stockholm (plus 2400 SEK tullen). Det finns en Group buy på e90post, kolla här : Länk Jag är inte förtjust i Group buy eftersom det är typ 40 pers som ska få en IC. Jag skulle envisa dig att kontakta dem direkt via mail och fråga om dem har en i stock direkt . Annars väntar man för länge. |
|
| Sevak: en annan IC som jag skulle inte sätta i en halv miljon bil. | |
| Sevak: M3 komplett kit kostar 1600 USD fraktad och klart . | |
| den första länken som Sevak visade , Godspeed IC , är den någonting att ha eller ? verkar vara ett vettigt pris på den ... | |
|
Stett Performance ser ut att ha en trevlig FMIC: Länk /Janne Janne E61 535D 2008 Sportautomat. |
|
|
Hej Alla! Det Enrita pratar om är vad jag precis har hoppat på :) Jag är nu uppsatt på helix ic nästa groupbuy....tillverkas snart och kommer att levereras om c:a 5-6 veckor. Priset kommer att landa på 799$ Vilket är ett VÄLDIGT bra pris...enligt shiv med fler så blir en intercooler till 335:an inte bättre än vad helix levererar :) några av hans kommentarer Independent testing and comments on the Helix FMIC: “I've tested 3 different aftermarket FMICs in my car and the Helix unit performed the best in terms of cooling efficiency and pressure loss. I don't see things getting much better than that to be honest.” Shiv “I will attest that this intercooler will help your cars. I have had it on since early winter/last fall and have seen little to no decrease in power with the warmer weather or after repeated hard runs that would have heatsoaked the tiny stock intercooler in no time.” Sniz Här är tråden för helix nästa gruppköp: Länk |
|
|
Vad blir slutpriset på 799$? Så här???: 799$ = 6169:- + 1000:- (i frakt?) = 7169 x 1,25 (25% moms?) = 8961 x 1,1 (10% tullavgift?) = 9857:- // Thomas |
|
| priset tror jag att det stämmer . | |
|
Tror ni inte svenska företag kommer börja sälja IC till 335an? En fråga när man väl ska sälja sin bil sen. Är det lätt att sälja en bil som man trimmat? |
|
|
nja det beror på , det är säkert lättare att sälja original ... :) är Godspeed IC'n bra eller ? ? hemma för 5 lax ungefär ... |
|
|
Köp en IC som har varit testad på våra bilar med riktigt info. Jag skulle inte köpa Godspeed.... Jag trot att när man säljar bil det beror på köparen också och bilen går och ser ut. Jag tänkte behålla bilen 3-4 år. Man får ta väl detta när tiden kommer :-) |
|
| Tja experter! Har studerat era inlägg och vet inte riktigt hur jag ska gå till väga för att trimma bilen, blir galen för det finns så mycket! Har varit i kontakt med turbo center och har även läst lite om v-tech? Vad är den stora skillnaden mellan dessa 2 och vem är bättre? Och så har vi jb3 trimmet? En nybörjare med en 335 i trimmvärlden som behöver hjälp. | |
|
tjenare ajvar och välkommen till forumet. det där med trim är så väldigt individuellt .. enligt va jag förstått så går JB3 bilarna VÄLDIGT bra ... ett par st här kör Vishnu Tunings grejer också , där kan man ta bort alla felkoder och återställa allt om det skulle behövas, tex om den ska in på service osv ... v-tech och turbocenter kör bara med mjukvara så där pluggar du inte i någonting i kärran ... Sevak har haft inne sin på V-tech snacka med honom om det. |
|
| Till er som kör me Golf Tee Mod man får en gömd felkod. Dvs kopplar man obd kabel och kollar efter felkoder så står det något om avgasspjäl. Men tror inte de är något farligt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.