|
Sida 91 av 712
|
|
|---|---|
| alla är lika , måste bara vara synth och rätt värde. nu har jag Agip in . BMW har Castrol. | |
|
Här har ni mina bänk papper: Länk Länk Det tar några dagar för bilen att anpassa sig. Vtech håller på och bygger en ny lokal i Trosa när denna är klar och dem monterat större fläktar ska jag göra en ny bänkning som kanske kommer att ge kanske lite mer effekt men även stabilare kurvor på bänkpappret. Jonatan har även gjort om en till mjukvara som jag kanske ska testa. |
|
| Ser jätte bra ut Sevak! Nice Torque! Ska ringa Vtech imorgon och se om dem har tid i veckan. | |
| är det bara med Flash ? hur mycket laddar den? | |
|
Japp bara flash. Max laddtryck på 0.9 bar men de kan ju hända att den peakar över någon gång vid snabb gas. Men bilen försöker ju alltid hålla trycket. Man märker även att den går bättre på kvälls/natt tid pga av ute tempen, Jonatan sa även att luftfukten påverkar. Jag undrar hur min bil skulle gå om jag bytte DP,avgas,IC och dual cone intake. Jonatan kanske ska fixa en IC åt mig. |
|
| min bil original med bara JB3 hade 310 hästar bänkad på turbocenter. Den bänkade 250 på stock map . Intercooler skulle hjälpa väldigt mycket att hålla tricket uppe på högra varv gång efter gång. Kanske du kan börja med det :-) | |
|
sevak: du kan använda denna oljan: Länk finns bl.a hos Mekonomen. Hitta en lämplig verkstad, ta med dig olja och filter se till att de byter och INTE nollar oljebytesindikatorn. 1.000 mils intervall om du kör HÅRT, annars räcker nog 1.500 mil. men inte längre är mina erfarenheter. Kul att Jonathan fick till det bra. /Janne Janne E61 535D 2008 Sportautomat. |
|
|
Sevak ---> Vilken transmissionsförlust har V-tech använt för att räkna ut effekten? // Thomas |
|
|
big tom>> det var inte så farligt gällande tröttheten...ait dök ner på lägre grader ganska omedelbart....vad menar du med backa tändningen? shit, jag måste verkligen fixa intercooler i dagarna....fy fan va bilen gick bra i morse till jobbet nu när det bara var 13C ute....jag piskade en 997 carrera ordentligt på väg till jobbet...ha ha....trean växel är nästan pinsamt stark....vilket vrid! |
|
| Turbocenter räknade på min 15% eftersom den är AT. | |
|
Enrita ----> Ok, det innebär att du har ett max vridmoment på 611 nm! Det är MYCKET... håller kopplingen? // Thomas |
|
| hur kan man få ut så mycket vrid utan dp's och dci??? 611nm låter väldigt mycket med bara programvara? | |
| Det kan inte stämma 611 Nm är för mycket. Det är värdet på hjulet som räknar eller hur? Då är det "bara" 520 Nm. | |
|
Nej, nej... Det är enrita som har ett maxvrid på 611 nm... :) // Thomas |
|
| big tom>> sorry såg det nu.... | |
| finns det någon som vet vart man kan få tag i 104 oktan?? | |
|
I ditt bromspapper står det att det är "Wheel torque and power". Alltså: 520 nm / 0,85 = 611 nm och 370 hk / 0,85 = 435 hk // Thomas |
|
| sevak>> betydligt bättre :) men du skulle igentligen då börjat i andra ändan dvs installerat dp's och dci innan så dom kunde optimera programvaran efter dina mods och inte tvärtom... | |
|
qdtjant: Jag kör hårt ibland bara men kommer ändå att byta varje 1000 mil. Hur nollställer man indikatorn och varför ska man inte göra de. Thomas: Ang förluster. Kolla på det papper som visar motoreffekt, där finns det 2 st linjer som nästan ligger på varandra. Det är förlusten som vi använder för att räkna ut motor effekten. Man kan inte ta någon % sats för då blir det fel. Förlusten ökar hela tiden pga av friktion om. Ex vid 5000 rpm har jag nästan 40 hk i förlust. |
|
|
bomis: Det går att köpa Aspen 102 oktan hos Lantmännen och ställen som säljer gräsklippare =) //Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.