|
Sida 90 av 712
|
|
|---|---|
| pea: jag tror fenomenet du beskriver med långsam respons är ett "känt problem" som har givit samma typ av diskussioner med BMW som 29.2 gjorde... dvs det är ett mjukvaruproblem som inte fanns tidigare på tidigare mjukvara till DCT...BMW förnekar... | |
|
Pea ---> Tackar! Köpte dem på blocket... ca 16.000:- Bomis ---> Vem vann då?? ;) // Thomas |
|
| 1 och 2 var vi lika men min 3 är väldigt stark . Tror jag att intercooler gär skyllnad här. Bomis hade 140-150 F AIT och jag bara 120 efter 2-3 pulls . | |
| big tom>> jepp enrico har rätt....min AIT i slutet var tom uppe i 160F....vi låg väldigt jämt men som sagt vägen tog slut och enricos bil kändes väldigt stark på trean...och min på ettan och tvåan.... | |
|
det var inte också pefekta vägen... jeez vad bilen gick på sida i inbromsning med allt grus :-) lite galet faktiskt. Bomis, kom på Björnvik! |
|
|
bomis: som enrita säger, kom till Bjrökvik den 14/6. Anmäl dig till signaturen Gti-mannen, se tråd under Träffar och sammankomster. Vore trevligt att se dig där. Janne E61 535D 2008 Sportautomat. |
|
|
ska på värsta svensexan dagen/kvällen innan så jag kan nog inte köra bil dagen efter ;) men jag skulle kunna haka på i enricos bil kanske... ska beställa intercooler nu i veckan....tänkte först beställa stett perfomance inkl cai för 900$ sen blev jag lite orolig när pea sa att böjarna satt fel på hans polares....så det lutar åt helix om ingen annan har några andra förslag??? min budget är c:a 1000$.... |
|
| Grattis Sevak! Kul att du äntligen bestämde dig för nåt. Vad fick du betala? Berätta gärna lite mer hur du upplever bilen. | |
|
var ut och testade dct lådan nu när den gått 201km, och kan man tänka sig launchcontrolen funkade! Fick till en repa och mätte ackset till 100 med performance ratten, 5,72 till 100. Inget speciell bra repa men ändå, körde på 5 sek utan launchkontrolen, så det verkar vara lite av en gimick. Den lägger sig på 5000rpm och drar iväg med resultat att du får för mycket hjulspinn. Skall testa lite till ,sen är det bara att börja skruva på trimmen., ska bli kul! |
|
|
Launchcontrolen lägger sig på 5000? låter väldigt mycket... man kan nog glömma den funktionen helt med trim i bilen. Rapportera gärna hur det går, blir det Vishnu? DP oxå? Samma som tidigare? =) |
|
| 3000 rpm är väl bättre en 5000rmp | |
|
Zoppo: Bilen går sjukt bra. På 1ans och 2ans växel märker man skillnad. Men 3an och uppåt herregud vilken skillnad. Även vid 3ans växel så tänds antispinn lampan ibland:) Jag fick ett special pris av Jonatan som han lovade mig redan i februari. Köpte även trim till min pappas Passat 2.0 TDI. Skulle gärna vilja va med på björkvik den 14e juni ska se om jag kan fixa de. |
|
|
Bubbla, det blir v3,helix ic, ar catless dp, vischnu avgas, dci, och Meth. Så den kommer nog att gå hyfsat, skall bara försöka få tag i några lätta fälgar, Oz har en som heter allegerita , men de kommer inte i 10 tum förrän juli. Var inne att tag på att köra Med Kuhmos V700 r-däck, men är lite fundersam hur de är att köra i vanlig trafik. Vet ni vem som säljer Dunlop Direzza star, får väldigt bra tester i usa |
|
|
Någon som kan rekomendera en bra shortshifter?? bmw performance? active autowerke? uuc evo3?? snälla hjälp mig.... |
|
| Jag testade heartware bil och hans BMW performance short shift var helt underbart. | |
|
Sevak: Det vore kul om du kunde nämna i vilket härad kalaset landade på eller vad ordinarie priset ligger på. Det vore intressant för oss som ännu inte har bestämt vilket trim det blir. |
|
|
Oj, Bomis! 71 graders AIT... Den måste ha varit rejält trött och backat tändningen ordentligt då?? // Thomas |
|
|
Clubsport: Ordinarie pris va 9900 men är nu sänkt till 7900. Men ring Jonatan på 0707-77 81 11 för bästa pris. Hälsa från mig. Han har även skrivit in min effekt på deras sida om man kollar på trim till 335i. RTS till 335i är även på G så du kan välja mellan olika mappar. www.vtech.se Ni andra som trimmat era 335i hur ofta byter ni olja? |
|
| Jag ska byta olja varje 1000 - 1500 mil. nu. Precis bytt efter 1500 mil. | |
| Ok jag har tänk byta varje 1000 mil. Vilken olja ska du köra med? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.