|
Sida 89 av 712
|
|
|---|---|
|
Jag mappa min bil igår hos Jonatan på V-tech. Riktigt trevlig och hjälpsam kille tveka inte att vända er till honom. Min bil gick grymt bra redan original. Här är lite siffror Motor Original: 332,5 Hk och 473 Nm. Mappning av V-tech gav: 391,4 Hk och 554 Nm. Effekt på hjulen Original: 287,4 hk och 429 Nm Mappning av V-tech på hjulen gav: 334,9 hk och 509 Nm Bilen går helt underbart. Man får värst leendet på läpparna vid första provturen. |
|
|
Grattis Sevak! Här är min Dyno från TurboCenter map 7 JB3 1.3: 368 på hjulet och 520 nm vrid Original gav 271 Länk Länk |
|
|
Hej! Nu har jag äntligen fått mina efterlängtade fälgar! Så j-la skönt att bli av med de äckliga 17"-vinterhjulen... :) Så här ser hon ut nu (grymt skitig): Länk - Kopia.JPG Länk - Kopia.JPG Länk - Kopia.JPG Länk - Kopia.JPG // Thomas |
|
| länkarna funkar inte Thomas. | |
|
Och som vanligt så funkar inte mina länkar på detta forum... :S Provar så här istället: Länk Länk Länk Länk // Thomas |
|
| riktigt fina Thomas! har du Spacers på? Vad är storlek på dem och ET? | |
| Grattis Thomas - det blev som en ny bil! | |
| Grattis Enrico också till det fina dyno resultatet! | |
|
Enrita: Skulle va trevligt om du bänka din bil hos Jonatan på V-tech. Dem bänk papper som turbocenter har tycker jag inte är så bra. |
|
|
Tackar gubbar! :) Det är 265/30 9,5x19" et32 bak och 235/35 8,5x19" et29 fram. // Thomas |
|
| Sevak: ladda upp dina papper så att jag kan se skyllnad. | |
| Jag fick dem som pdf men får ej att öppna dem. Jag kan maila dem till dig när jag får dem som går att öppna. | |
|
Jag kan bara säga att sången från Enrico's bil när Claus drog fullt på bänken gav ståpäls.........så otroligt gôtt ljud var det länge sedan jag hört. Och det som överraskade mig lite var att den var så relativt tyst inne i kupén. Läckert......!! Ja det skulle vara trevligt om Enrico kunde bromsa bilen hos Vtech också, så får vi se skillnaden mellan bänkarna. Då ligger väl sanningen någon stans mellan dessa då. Sen vore det också trevligt att få en bänkning på en Rototestanläggning, där du mäter direkt på hjulaxeln och på så vis slipper beräkna effektförlusterna mellan däck och rulle. Vet att Autotech i trollhättan har en fin anläggning, på närmare håll finns Nordic Uhr i Borlänge. MTE i Spånga har en anläggning, har skickat mail och frågat om de erbjuder bromsning som tjänst. Har för mig att det skall finnas en Rototestanläggning i Märsta (Arlanda) också, men hittar den inte på nätet just nu. Någon annan som vet ? /Janne Janne E61 535D 2008 Sportautomat. |
|
| Hur mycket kostade V-Tech inkl. mappning? | |
|
Kollade lite Luft Temp idag AIT. Ute temp. 27C (vad fint...) AIT normal körning: mellan 32-35 C Röd ljus ca. 2 min. : upp till 46 C 3 pulls från 100-240 1. 45C 2. 47C 3. 49C Ganska bra tycker jag ! |
|
| qdtjant: Alltid redo för en bänkning! var jätte roligt att köra på Turbocenter! | |
|
Bubbla, jag har snart kört 200 mil, får se om det stämmer om lauchcontrolen funkar då som de sa på bmw . Annars känns lådan riktigt bra , den skulle sitta riktigt fint på bana, växlarna går in väldigt snabbt. En sak kunde vart bättre, när man saktar in Till C:a 10-20 och skall gasa på igen blir det en fördröjning innan bilen drar iväg, kör man i sportläget finns det inte, så det kanske inte är nåt problem egentligen.. Thomas : riktigt snygga fälgar! passar jättebra, var köpte du dom nånstans,pris?. Har glömt en sak med din bil, det finns ett medel som du ska använda var 4 ellr 5 tvätt för att behålla glansen i lackbehandlingen, har du koll på de? |
|
|
Pea, rapportera gärna vad som händer vid 200... Vet du om det är MSD81? Blir det Vishnu igen? MVH Bubbla |
|
| enrita>> fan va kul det va idag och köra lite pulls....he he fan va det rök från mina däck när jag ladda på på tvåan :) | |
| var jätte kul bomis! byta diffen!!! Med din körstyl behöver du byta till Quaife ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.