|
Sida 87 av 712
|
|
|---|---|
| Kan ni ge mig råd vart jag kan bänka bilen nära stockholm? vi kunde också organizera något Bänkning dag för alla 335i. vi får då säkert bättre pris och jätte kul tillsammans ! | |
| enrita>> jag e på! turbocenter ligger i tullinge....sen har vi ju v-tech i södertälje.... | |
| Har bokad Turbocenter Fredagen . Kan inte vänta längre :-) Bomis om du får din bil på torsdag kan vi kanske mäta tillsammans ? Ska köra map 7 och stock map. | |
| enrita>> jepp :) stock = map 3? | |
| stock = map 0 | |
|
ERik, Thomas det är temperaturen som loggas i procedesoftware som är det som motorn ser , som spelar roll. Får inte ihop era siffror riktigt, skrev du fel thomas 55-50 är 5 inte 15 Skulle vara intessant att se om det har stor effekt med avskärminingen, läste nånstans att 20grader inlet temp var 5hp eller når sånt. Kan vi ut mer fakta kring detta , kanske vi har nåt bra på g. |
|
| Precis det är AIT som är viktigt inte luft tempen som kommer genom filtern. | |
|
Kollade även av hur mycket den laddade under körningen igår. Körde stage2 först på 90% då laddade den 11-12 psi. Ställde upp den på 96%, då låg jag på 13-13,5 psi. Så det finns ju lite mer att ta av. Undrar hur högt man kan gå på stage2? Kan ju tillägga att när jag körde i stan och kröp runt på lägre växlar 2-3, så låg Air inlet temperaturen fortarande runt 30 grader, även om tempgivaren vid filtren visade närmare 60. //Erik |
|
|
Thomas: Får du bara 50 grader AIT med original intercooler vid 18 graders utetemp? Det är ju samma temp som jag får med min nya.... =/ Gör den ingen skillnad? //Erik |
|
carl530 |
Ett tips ni som vill bänka bilarna tillsammans: 500:- nu i helgen i Meca haninge! Mecadagen 30/5 2009 Wednesday, 13 May 2009 Äntligen är det dags igen för det som i folkmun kallas för Mecadagen. Iår så kör vi: * Bromsbänk (endast 2wd tyvärr). Kostnad 500:- och man betalar i kassan. Kvittot gäller som biljett till det roliga. * Bilutställning. Vill du ställa ut din bil så skicka ett mail med den info som du tycker vi behöver till meca.haninge@telia.comThis e-mail address is being protected from spam bots, you need JavaScript enabled to view it . Detta vill vi ha senast 29/5. * "Ballaste ljudet i Muskötunneln". En klassiker som vi drog igång för några år sedan. Detta handlar om att ha det ballaste motorljudet i just Muskötunneln. Anmälan sker på samma sätt. Skicka ett mail till meca.haninge@telia.comThis e-mail address is being protected from spam bots, you need JavaScript enabled to view it . Vi uppmanar alla förare att respektera hastighetsbegränsningen. * MDS "Crank It Up". Bompa bompa. För regler och annat se www.mds.se Vi kör 20% rabatt på ordinarie sortimentet, ej Sparco eller dyl. 50% off på Kuhmodäck (Ej Rdäck) samt en massa annat roligt. Vi öppnar porten kl 10:00 och kör fram till sista har bromsat. Förarmöte Muskötunneln hålls i butiken kl 12:30. Burnout med RÖDA däck hålls kl 16 och prisutdelning efter det. Korvförsäljning finns självklart. Länk |
|
Jag skall försöka förtydliga det hela: * Innan jag hade monterat min avskärmningsplåt så fick jag en AIT på 55 grader vid 8 graders utetemp efter en fullgasrepa. Det innebär alltså att luften värmts upp totalt 47 grader när den kommit fram till insuget. * Nu när avskärmningsplåten sitter monterad så får jag en AIT på 50 grader vid 18 graders utetemp efter en fullgasrepa. Det innebär alltså att luften endast värmts upp totalt 32 grader när den kommit fram till insuget. Slutsats = 47 - 32 = 15 grader. Alltså, luften har värmts upp 15 grader mindre med avskärmningsplåten monterad jämfört med endast DCI-filtrena. Med utetemp menar jag tempen som visas i bilens utetempdisplay i instrumentpanelen. Glasklart? :) // Thomas |
|
|
Någon som kan säga vad som är låg resp. hög AIT? Jag är ganska dålig på sånt... Måste ju försöka ta reda på om min RaceCoolings intercooler fungerar överhuvudtaget.. //Erik |
|
|
Enrita ---> Det hade varit intressant om du kunde logga din AIT vid en 50-230 km/h-körning vid 18 graders utetemp! Har du en BT-kabel? På så vis skulle vi få en inblick i huruvida RaceCoolings IC fungerar jämfört med Helix IC. // Thomas |
|
| Jag ska installera nya BMS boost gauge i helgen och sedan kolla min AIT hela tiden :-) | |
| här ser man det: Länk | |
| Vi borde styra upp en 335 träff. | |
|
öpp , vänta på mig då :D jag vill också vara med på den träffen... hittade detta precis: Länk det är JB eller ? ? ? undra om det fungerar bra ... |
|
| det är JB plus branded om till JMS. Den funkar bra. Höjer bra trycket då och låter ECU fixa resten. JB3 är bättre. | |
| efter att ha kört med SSTT och sedan med JB2, och sist JB2HR har jag hamnat i en återvändsgränd. Ny bil med ny mjukvara (32.xx) och MSD81 (tror jag) landar snart i mitt garage. Vad väljer man nu? JB3? Kommer vishnu med en helt integrerad meth-lösning? JB3-bilarna verkar ju gå ruskigt bra... | |
|
JB3 is the way to go. Terry kommer också att lansera meth kittet snart integrerad i jb3 . |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.