AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.328

Ökad effekt på min 335i

Sida 84 av 712
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Jag håller på att försöka ta fram en avskärmningsplåt till mina DCI-filter.
Här ser ni den vackra mallen: Länk
Och: Länk

Den kommer att bli i aluplåt och, om det får plats, med en värmeisolerande matta på baksidan...

Blir intressant att se om det gör nån skillnad! :)

// Thomas
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
du kommer att täcka hålet som finns i plåten bredvid filter för att föra ut varm luften från motor. Tror inte att det skulle göra någon skillnad, faktisk sämre i min åsikt . Bäst skulle vara att ha ventilation i själva motor huvud.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Hmm... Ja, du kan ha rätt ang ventilationshålen ut till hjulhuset.
Det kan jag iofs avhjälpa genom att göra ett uttag i min avskärmningsplåt där...
Ja, vi får se. Jag funderar vidare! :)

En annan sak: Finns det någon effektivare oljekylare ute på marknaden?
Jag tycker nämligen att oljetempen stiger lite för högt efter några fullgasrepor (120-125 grader), vilket gör att effekten sänks lite...

Enrita, vad ligger du på för oljetemp med dina okattade DP:s och större IC efter några fullgasrepor?

// Thomas
qdtjant:
Jag maila med han förut han sa också att Maxe Bil & Marin i Trosa står för bromsning samt installation. Ska ringa han i veckan.
Din bil rullar på felfritt annars? Han sa även att de kanske släpper RTS till 335i snart.
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Sevak:

Än så länge inga problem.......

Har nu kört 400 mil med trimmet.

/Janne
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Idag körde jag ganska tung :-) fick temp upp till 125 . Jag ska montera på tisdag en olje kylare till på föraren sida . det är kittet från AR Design Länk
Ganska roligt att själva olje kylare är en SETRAB tillverkad i Sverige hehe. Jag kan skriva ner modell typ , det passar säkert på vänster sida också. Hoppas att olje temp blir runt 100 grader max även med hardcore körning efteråt. Trot att det är en väldigt bra väg att hålla en konstant temperatur i turbos och motor.
Min är original har inga problem med att få upp oljan till 120 grader.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Jag kollade just min oljekylare och den sitter ju verkligen på ett skitigt ställe!
Jag ska försöka blåsa rent den med tryckluft och se om det blir någon förbättring, för den såg rejält skitig ut.

enrita ---> Tack för länken!

// Thomas
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Så här blev mitt "home made cold air intake" :D
Länk
Länk
Länk
Länk

Nu återstår det att se om det gör någon skillnad...

// Thomas
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Fan vad duktig du är! ser jätte fint ut. patentiera kanske? kan man beställa :-) interessant veta om det funkar bättre med den!
Inga klipp med 335or på gtboard har kommit ut än. Vet någon när de kommer?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
nope, jag har bara hört en "snart"....
anmäla dig till troden här för uppdateringar: Länk
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
enrita ---> He, he...! Jodå, jag har mallarna kvar så man kanske borde börja serietillverka och sälja för en skaplig penning... ;)

Jag ska lacka allt svart idag så det smälter in lite bättre i motorutrymmet.

// Thomas
pe
771
pea
BMW M3 E92
Thomas ,hur skall du mäta om det ger nån effekt med din avskärmning?
Märkte du nån skillnad med avgassystemet

Testade för övrigt performanceratten igår ,fick hjälp av heartware och hans kompisar med monteringen.
Testade lite 0-100 , 5 sek blankt med dct lådan utan launchcontrolen, (har inte fått den att funka) ok för en otrimmad std bil.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Det är inte mer effekt jag är ute efter.
Det jag hoppas uppnå med avskärmningen i kombination med en uppgraderad IC är att få effekten lite mer stabil än vad den är idag.
Många bäckar små vettu... ;)

Min mätmetod får bli rumpdynon... :)

// Thomas
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Jag funderar på att ta en enkel digital utomhustermometer från Biltema och mäta temperaturen vid filtren vid körning.
Man kan ju även prova att ta bort "snorkeln" och se hur mycket den gör. Jag antar väl att alla som kör med dubbla koniska filter har kvar den.

//Erik
Varför inte köpa en Huv på skroten och göra ett Scoop.. Leda luften rakt ner till filtrerna.. Måste ju vara supereffektivt.
Och så göra gälar på andra sidan, ovanför de varma turbosarna och släppa ut värmen..
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Erik ---> Ja, gör det. Jag ska göra detsamma, på så vis kan vi se om avskärmningen gör någon skillnad.

// Thomas
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Nu har jag varit ute och gasat ordentligt med bilen, och vilken skillnad det blev!
Det känns som effekten finns där varje gång nu, trots HÅRD körning.
Oljetempen som förut låg på 125-130 grader vid inspirerad körning ligger nu på 115-120 grader med samma hårda körstil.
Det går knappt att få upp tempen till 120 grader nu faktist!

Nu väntar jag bara på att få min IC, vilket borde göra kylningen ändå mer effektiv. :)

// Thomas
pe
771
pea
BMW M3 E92
Det är bara att börja tillverka och sälja, här har du en spekulant.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.