|
Sida 83 av 712
|
|
|---|---|
|
Sevak! Trim hos TC Stockholm är 10.000,- fik prisen af Claus. 319 whp |
|
|
Tråden har hunnit bli väldigt lång och jag ser att det finns många alternativa leverantörer av chiptrim. Vad är den allmänna uppfattningen nu om vilket fabrikat som ger bra effektökning utan att orsaka några problem eller äventyra hållbarheten på maskinen? Jag är inte ute efter ett all-out racing kit utan bara att effekten inte faller av vid 5500 rpm som den gör original och istället känns få mer spets och orka hela vägen bra till strax innan varvstoppet. Ny fråga. Jag har sett att många i USA har haft problem med havererade högtryckspumpar för bränslet. Är det samma problem i sverige eller är vi förskonade tack vare bättre bränsle? |
|
|
det är som enrita skriver nödvändigt med MER luft när du laddar på mer. Problemet är var skall du ta den ifrån ......... Öppnar du upp filtret får du mer värme, du måste hitta ett bra ställe i fronten, då blir det istället en längre transportväg fram till turbon......... Svårt att få det optimalt ! /Janne |
|
| Ja men det borde ju inte vara så underdimensionerat att det inte går att få ut 50 lekhästar till bara genom att öka laddtrycket i kombination med mer bränsle och det bör ju finnas bättre luftfilter också? | |
|
När jag provade mellan fullflödesfilter i originalbox och öppet luftfilter MED avskärmningsplåt i min förra RS4:a så kände jag en tydlig skillnad, och det koniska luftfiltret var förloraren... Jag tror originalboxen i de flesta fall är ordentligt överdimensionerad, och i detta fall är den ju utrustad kalluftsstyrning och allt. På de flesta andra prestandabilar så brukar man generellt rekommendera ett iläggsfilter i originalbox framför den koniska varianten. Det är inte förän du börjar hamna på riktigt höga effekter som originalboxen börjar få problem (500 hk??)... Jag tror jag ska forska lite om det finns något filter som kan tänkas passa min originalbox. // Thomas, ägare till en 335:a utrustad MED DCI... ;) |
|
|
Vilka kommer till träffen på Björkvik då??: Länk // Thomas |
|
| Big Tom RS4: jag har en BMC luftfilter som passar original box om du vill testa lite. | |
|
enrita ---> Ja, det hade varit intressant att prova! Vad tycker du själv, upplever du någon skillnad mellan dem? Speciellt efter upprepade fullgaskörningar. // Thomas |
|
|
Jag tycker att bilen går mycket bättre med DCI en original box plus jag gillar ljudet ;-) . Ska pröva att sätta in den igen och kolla hur bilen känns. |
|
|
Ja, gör det. Tänk dock på att en annan ljudupplevelse kan lura dig... :) Gör 3 st upprepade 50-250 km/h-körningar efter varandra med en utetemp på minst 18 grader och montera sedan dit BMC-filtret och upprepa sedan proceduren. Känner du ingen prestandaskillnad så fungerar DCI-filterna som de ska! Har du någon form av prestandamätutrustning? // Thomas |
|
| Kan använda Bavarian Technic kabel och dator kanske. | |
|
Jag står inför valet att trimma min bil hos Vtech eller RICA. Börjar få beslutsångest. Vtech ligger ca 15 mil bort är 4000:- billigare. RICA ligger ca 35 mil bort och kostar 4000:- mer än Vtech. En till fråga vad laddar era 335:or som max. Jag vill ha ett max laddtryck på 0.9-1 bar. Jag körde igår mot en m3 e46. Han tog mig med ca 1 billängd. Här har vtech bänkpapper på en 135i: Länk |
|
| min bill laddar nu 15,5 PSI max mellan 4000-6000 | |
|
Vart tycker ni jag ska vända mig av dessa 2 företag? Enrita: Det är alltså ca 1,1 bar eller? Har du monterat Gp Thunder i dimljusen än? |
|
| Inte än, ska fixa dem senare idag. Sevak, jag skulle köpa en piggyback och sedan gör en flash kanske nästa år när din Garanti gäller inte längre. | |
|
Thomas: Kolla denna länken: Länk Är klart intressant att se vad något av dessa filter i orginalbox gör på en så pass modifierad bil som din. /Janne |
|
| Tomas, jag körde med bmc filter i din bil sökert 500mil, men den gick bättre med dci insuget, jag mätte i och för sig inte med nåt instrument, men det kändes ganska väl att dci var bättre. | |
|
Enrita: Vill ej ha piggyback. Vem tycker ni andra jag ska vända mig till? qdtjant: Vilken åf trimma du hos. Sist jag prata me dem sa dom att Jimmy Svensson JRM skulle fixa min mjukvara. |
|
|
JRM is the shit :D iaf på japanska bilar , så där hade jag nog inte vart orolig ... kan inte dom bänka bilen innan och efter också ... så kan du se effekten ... |
|
|
Sevak: Vtech i Södertälje. Vi gjorde dock bromsning och installation hos Maxe Bil & Marin i Trosa. JRM är åf för Vtech. Ring Jonathan på Vtech 0707-778111. /Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.