|
Sida 81 av 712
|
|
|---|---|
| Hur många 335or va på plats? | |
|
Sevak: Vi var 5 st //Erik |
|
|
Hur många av er 335-ägare är intresserade av att köra på Björkvik ? Håller på att försöka få till ett event där, tillsammans med Big Tom RS4's kompis. Så fort vi fått till ett bra datum med Björkvik, lägger jag upp en tråd under Träffar och Sammankomster. Någon som har Racelogicutrustning ? /Janne Janne E61 535D 2008 Sportautomat. |
|
| Jag är med! Racing fever! | |
|
Måste man ha någon banlicens? Jag har aldrig kört på bana förut? Här är hemsidan Länk |
|
|
Hej, Trevligt att träffas i lördags! Min bil var den minst moddade med, V3 stage 2, kattade AR dp's samt dual cones. Jag körde många race mot Enrita i lördags då vi hade nöjet att åka tillsamans till eventet. Våra bilar var EXAKT lika snabba när vi körde ett flertal race på motorvägen på vanligt bränsle. Med race gas så fick Enrita extra fart på svarta faran. BMWEriks bil är snabbare än min så bränslet måste ha gjort en rejäl skillnad för Enrita. Då jag kör med orginal IC så fick jag än en gång ett kvitto på vilken jävla heat soak det blir - min bil hade ca 25 km/h lägre hastighet vid slutet av rakan på min andra runda med mycket varm motor = IC uppgradering är ett måste. När min bil hade fått svalnat ordentligt körde jag mot Kraxx rejält varma bil och han hade "bara" ca 1,5 billängder på mig upp till 240 km/h. Observera att han piskade BMWErik mycket mer och att han även uppdaterad IC. Detta visar vad värmekänsliga 335i är! Nästa gång ska jag kyla av min bil med öppen huv i 20 minuter mellan varje race. |
|
| Trevligt Tobias! synd du fick inte din intercooler på. Jag körde inte med Race Gas på event. Octane booster gör inte så mycket skyllnad eftersom jag kunde inte köra på Race map med den. ;-) | |
|
Vad va gjort på dom fem 335or som va på eventet? En kille på zatzy var också sugen på att hyra Björkvik tror han har haft event där tidigare. Tror också att han hade Racelogic utrustning. |
|
|
Här är tråden det diskuterades: Länk |
|
|
En liten undran. Vishnu, det vet jag var man köper. Men IC och downpipes.. ? Var handlar man det ? Någon som vet om ur-kattade Downpipes ger mer ? |
|
|
Jag skulle köpa AR Downpipes , Sök på Google ARDesign IC köpte jag Helix Intercooler, också lätt att hitta online. |
|
|
Är lite fundersam med AR , har ett par själv som Heartware lånat och testat. Det har legat emot plåten och vibrerat, har hört flera med liknande problem. Vet inte om det bara är jag som hört detta, vad har ni andra för erfarenheter. |
|
|
AR Design är ju de enda som är 3" hela vägen. Men både jag och Tobias hade problem med utrymmet. På min låg de nära växellådan, och på Tobias bil låg dom nära plåten. Kan tyckas lite skumt. Kanske dom inte håller formen efter svetsningen. //Erik |
|
| Jag väntar på att min ÅF för RICA ska få hem hårdvara så att han kan mappa min bil. 360 hk och 520 nm räcker för mig. Frågan är behöver jag byta IC? När jag pressar bilen gör jag inte de mer än 5 min, om ens det. Kör heller inte på bana eller liknande. | |
| sevak,Köp ett meth kitt ,kyler bättre och ger mer effekt. | |
| Kan du länka till det pea. | |
|
Här är ett du kan köpa idag Länk Men snart kommer både procede och jb3 med var sitt som styrs via respektive piggyback. Det bir som att köra på racegas hela tiden.. |
|
| jag hade också problem med AR downpipes men dem sitter bra nu. | |
| Sevak du får skenande insugstemperatur på 30 sekunder med orginal IC... Mycket bra att byta denna om man vill ha kvar effekten längre än 30 sekunder på fullgas. | |
|
Tobias: Är de verkligen så. Låter lite konstigt att de ska gå så fort som 30 sek. Finns de några bra för runt 5000:- Effekten den tappar pga av värmen känner man väl inte av? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.