AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.594

Ökad effekt på min 335i

Sida 80 av 712
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Enrita: YOU GOT MAIL----
Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
Är GT-Boardet inställt eller ! nån som hört nåt !!!!!????
pe
771
pea
BMW M3 E92
Söndagen är inställd men det blir fullt kör på lördag, haertware kör med fullt stage 3 trim på sin , och det blir väl några till.
Fick min bil idag, men känns lite fel att slänga på trim efter 27km på mätarn, så jag står över denna gång.
Kontakta heartware han har koll på läget ,han ligger och skruvar på grejerna nu ,så han är nog lite upptagen.
Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
OK Då vet jag ! Grattis till nya bilen PEA :-)
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Pea, Grattis till nya bilen. Äntligen efter så lång längtan kan jag tänka.
Synd att söndagen blev inställd......var anmäld dit. Kan tyvärr inte komma
på lördagen då det är andra aktiviteter planerade sedan lång tid.

Hoppas på ett Alpinaevent snart då jag får en quaife-diff till 535:an från England i nästa vecka och montering så snart som möjligt.
Behövs när man har det vridet jag har, skall bli kul och hur man kan mäta
sig mot de effektstinna 335:orna. Men bilen väger ju så mycket......
Ha en trevlig dag på eventet och jag vill se bilder och filmer....:-)

/Janne

Janne E61 535D 2008 Sportautomat.
pe
771
pea
BMW M3 E92
håller på att testa vad dct lådam går för, den är riktigt kul att köra hårt med, den ger mellangas vid nedväxling, kär du i sportläget slår den i växlarba riktigt gott.
Det går inte att brake boosta med den, håller du på bromsen och gasar går den upp till kanske 1800 rpm och sedan ner till c:a 1000rpm.
Har inte lyckats få igång launch controlen än , får testa lite till,
JAg tror den kommer att funka bra med lite trim.

Hörde att ni haft kul på eventet o och att JB3 bilarna gick riktigt bra, Enrita körde du med den modifierade JB3 som boostar mer , måste man ha racegas till den?
Hur mycket boostar den?

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
JAg körde med vanlig JB3 med senaste 1.3 8DRev3 chip med map 7 (race map) först men fick direkt en knock retard event så jag gick ner till map 6 och gick riktigt bra. Man måste ha racegas 100 Oktan US för att köra Race mappar på rätt sätt. Event var jätte kul och trevligt ! Vi 335i killar hade riktigt bra!
När kommer videoklippen ut.
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
I skrivande stund är två klipp uppladdade. Länk

Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
inga klipp med 335 ännu :P ?
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Mycket trevligt i lördags =) Enritas och Kraxx JB3-bilar gick MYCKET bra. Fick se mig slagen av båda.
Min och Heartwares gick väldigt lika alla tre gångerna vi körde. Jag körde Stage 3 på 90% och V-power.

Nya M3 har inte mycket att hämta på våra 335:or längre. Slog en av dom ganska lätt.

Körde även mot M5 Touring E60. Det hade ösregnat stunderna före så vi hade båda problem med greppet. Jag hade blinkande antispinnlampa även i slutet på 3:an. Blev slagen med 4-5 billängder. Men hade varit kul att kört några fler rundor med torrt underlag.

En rolig bil att slå var en TVR Tuscan. Vann med kanske 3 billängder. Men det var greppsvårigheter även där för båda. TVR:en saknar förövrigt både ABS och antispinn =)

Kraxx: Tänk vad man kan göra med JB3 och delar från gamla TV-apparater ;)

//Erik
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
ha ha vad trevligt att man får jb3 ver 3 inom kort då, grattis Enrita ;)

fan jag kan inte vänta längre snart på att allt godis ska komma...

fälgarna kommer vilken dag som helst med :)

Någon som vet om det blir någon skillnad i ljud på mitt bastuck när jag slänger på mina kattade ar dp's?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
oh yes du får höra skyllnad med kattade dps med Bastuck! Bomis , jag har en chip brännare om du behöver nya mappar. vad bor du någonstans?
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
enrita>> tackar tackar, min beställning är inkl chipburner och Mike har bränt den senaste (tror jag) 1,3 verisionen. Har du flera olika varianter på 1,3 verisionen?? Bor i Sthlm....Kan inte du pm:a mig ditt nummer? Jag skulle behöva lite inputs inför tuningen....?

Hur stor skillnad var det på jb3 bilarna vs proceede??

MVH
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
nu har visst turbocenter släppt sin nya programvara till 335

Länk

373 hkr och 510 nm! utlovas...
pe
771
pea
BMW M3 E92
Enrita,när ni kör på racemapparna på JB3, vad för bränsle använder ni, vad kostar det , Har ni nån bra leverantör?
Körde ni på racemappen på eventet?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
För Racemap måste man ha minst 102 Octane. Jag prövade att lägga in i bensin NOS Racing Fuel men som sagt fick direkt en Knock retard event. Kör bara den starkaste map för 93 US octane som är 98 här i sverige. I min Fall är starkaste map denna:
Map 6:
-- Designed to optimize bolt on performance
-- 93 octane RM2 or greater required. The higher the octane, the more power.
-- Richer midrange air/fuel ratios to sustain additional torque
-- May trigger hidden tuner detection codes. Purchase a Bavarian
Technic cable from BMS to scan for and delete any hidden codes before service.

Map 7:
-- Identical to map 6 with additional low end response (aka lagfix)
Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
Hej på er ! Jag körde mot en M5 touring och vann med 2-3 längder
Körde även mot M3-or och dom hängde inte heller med .Däremot så gick 335-orna riktigt riktigt bra !Hade velat prova mot en gallardo . På väg hem så kom en M5 Touring som var med på eventet ifatt mej så vi gasade lite och jag hängde faktiskt med fast den hade lite mod som ECU samt supersprint tror jag. Min set up var JB3 Racemapp 8-9, samt dp:s okattade ,dci ,forge diverters ,samt V-power 99
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Nice Kraxx! Var trevligt att träffas! Kan du köra Racemappar utan problem ? Min bil går bättre på map 6 .
Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
He Enrita ! Ja det var riktigt kul att träffa 335 folket .Nja jag fick faktiskt en limp i början när vi kom , men fick ingen mer efter jag nollat det med datorn
Nä vi får nog göra om detta igen snart hehe riktigt kul
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.