|
Sida 8 av 712
|
|
|---|---|
|
Är det någon här som är så pass insatt i 335:an och vet om det är någon skillnad på en GCC (Gulf Middle East) specad bil. Jag har beställt en 335 Ci CAB och den ska levereras i Maj och nu när jag läst om timmningen så blir jag sugen på att göra något på min. /Mbri |
|
|
Hej! Äntligen har jag fått tag på 2 ställen där vi får hyra bromsbänk. AutoTech i Trollhättan och Sqr i Sollebrunn Priset för hyrningen är ca 10 000kr för hela dagen. De kan ta emot 5-6bilar de räkna med max 2h/bil Priset är beräknad på en lördag. Kan bli billigare på vardagar. (AutoTech nämnde att det kostar ca 7500kr på en vardag.) Jag skall höra med Shiv när han kan, samt priset på hans flygbiljett. Skall kolla om han kan bo hemmas hos en vän till mig. Så slipper vi hotel kostnaden. Så föreslå ett datum när vi skall göra detta! Snarast! Jag kommer att starta en officiell tråd på E90post för att fylla listan. De anmälda är: 1.Jag 2.mistafrizz 3.Rolle10 4.--- 5.--- 6.--- Innovate, don't imitate |
|
|
Jag har 4 personer nu. 1pers från Norge bland annat Länk Väntar svar från: mistafrizz Det är en plats kvar! Innovate, don't imitate |
|
| Problemet precis som med andra turbo bilar är ju inte att motor inte skulle klara det, utan allt annat runt om. Exempelvis växellådan som skall klara det ökade vridet. Marginaler finns ju när dem tillverkar bilarna, men när man sedan trimmar blien närmar man sig ju dessa och om man har otur passerar dem... | |
|
Zabbe håller med dig 100%. Detta har varit min oro också. Nu finns det dock ett säkert alternativ. Hartge har precis släppt ECU trimmet till 335i vilken ska leverera uppemot 350 hästar och 450Nm vrid (vilket är precis vad automatlådan är specad för att klara). Vad jag förstått så har Hartge en deal med BMW så du behöver inte oroa dig för att knäcka garantin. DESSUTOM säljer de nu en LSD (Limited Slip Differential)! LSD Conversion Kit Application : 335, 330d Installation cost : £425.10 Parts cost : £947.69 (Här kan ni se skillnaden Länk Procede försvann plötsligt helt från min vill-ha lista. Nu är siktet inställt på LSD och Hartges ECU trim :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
| Ah, trevligt trevligt. Så länge garantin gäller är det ju mer eller mindre lugn och ro. | |
|
Länken blev fel såg jag.. här kommer den Länk //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
LSDn såg väldigt lockand ut. Dock är jag osäkert om ECU modifikationen. Är det en piggy back som Procede eller är det är en chipning?! I alla fall, så fort man byter ut delarna i bilen så tappar man garantin på just den delen. Om hartge säger att de har avtalat med bmw så skulle jag vilja ha en kopia, eller ett garanti bevis när jag köper modifieringen. Detta låter för bra för att vara sant!? Menar, vi lämna ju in våra bilar på svenska verkstäder, inte tyska! Innovate, don't imitate |
|
|
Hillstreet; Maffigt...kan inte vaenta tills jag far min 335i E91 :> Hade jag haft min (kommande) och velat trimmat hade jag nog ocksa dratt till HARTGE och mappat om + LSD! Procede och SHiv har vael inga LSD pa sina bilar. Dvs med upp till 400hk pa bana eller naer det vael svaenger utan LSD blir ju bara att man spinner upp gummit! :> Dock lycka till alla med era trim, ser fram emot att fa hoera om resultatet. |
|
|
Heartware, Garantier gaeller numera oever hela och inom hela EU om inget annat eller speciella undantag star omskrivna. Jag har jobbat inom foersaekrings-/garantivaesendet innan. En bil som koeps i Holland, servas i Tyskland och/men slutligen brakar ihop i Sverige, sa gar detta pa nybilsgarantin/foerlaengd garanti (om inget annat anges i villkor/undantag). Oftast star dock omskrivet i villkor undantag foer en bil (BMW) som tex salts i Sverige, att denna auktoriserad verkstad. Doch star det oftast inte angivet att denna auktoriserade verkstaden skall och maste finnas i just sverige. Aeven om de (fabrikatoeren) anger detta kan man laett genom att papeka schengenavtalet och EU. I Sverige har vi ju ovanpa detta ARN (allmaenna reklamationsnaemnden) som star pa 'kundens sida'. Vad ger procede och shiv foer garanti - de aer ju registrerade i USA (utanfoer EU) sa ett motorhaveri betyder kanske att man maste skicka oever hela bilen till USA foer att fa ut pa garanti.....???? Har nagon kollat upp detta? Alla era bilar aer ju helt nya! |
|
|
Heartware: Jag antar att det är en ECU Uppgradering. Det finns många trimmare som har avtal med tillverkaren och därför servas på garanti hos BMW själva. Många Alpina tillverkas exempelvis i samma fabrik som vanliga BMW. Dinan är ett annat exempel där alla modifikationer testas och godkänns av BMW för att därefter lugnt kunna servas vidare under vanliga BMW garantin. .. och precis som marineutter skriver gäller BMWs garanti i hela Europa. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Jag tror ni missförstod mig. Min fråga är: Har Hartge avtal med BMW? Kan jag åka in till en BMW verkstad med Hartge modifiering utan problem? Alpina vet jag om att de har avtal men Dian har tyvärr bara garanti i USA tittade just på deras site. US and Canadian Specification Vehicles Only!!! I Tyskland så kan man få ASC prylar installerad från BMW återförsäljare, men inte ens de är godkända i Sverige. Jag tror att detta har tagits upp tidigare i forumet. Innovate, don't imitate |
|
|
AC Schnitzer kommer med programvara i sommar. Kommer med mer info senare. //Stefan |
|
|
Min procede lämnade usa idag , förhoppningsvis har jag den till helgen. Ska bli kul att se hur den funkar på en euro spec. Jag lämnar rapport efter montering |
|
|
Äntligen en Procede på väg! Inväntar med spänning på rapporten från PEA. Trots att allt fler tillverkare erbjuder modifiering på 335 så känner jag att Procede är den bästa produkten då den är uppgraderingsbar och är helt osynligt mot styrsystemet. Alla andra är ECU flash/omprogramering/chip Själv är jag rätt upptagen med ombyggnation av bilen. Skall in på lackering om 1vecka. Det verka som att intresset har svalnat, så jag ställer in gruppköpet. Innovate, don't imitate |
|
|
grejorna kom idag,en dag från florida ganska snabbt. De ringde från tranpsortfirman och fick bet för momsen via kort. Det var inga större problem att montera ,tog c:a 45min.inga felkoder. Det är en massiv skillnad i effekt, draget från 2000varv är rejält. Jag kan spontant jämföra med min m5 a (e39) jag hade för ett tag sedan. den här känns nästan råare när turbon går in för fullt . Man har fullt upp att bara växla, och se till att inte få Hjulspinn, kör man inte med DSC lyser den där gula lampan väldigt ofta. Det känns ungefär som om att den effekt man hade på 1an har man nu på 2 an. |
|
| PEA, hur mycket fick du betala för momsen? Vad kör du för bränsle? | |
|
Pea: Vad köpte du för kit? Vad kostade det? /Mbri |
|
|
hej Momsen var C.A 2500,00 jag kör på shell 99 octan. Satsen jag fick var Vischnu procede.den kostade 1385 dollar + moms Har ni en 335a och vill testa kan ni maila mig på pea@eeas.no. Har jag tid kan ni ta en sväng, garanterar inte detta dock. |
|
|
Pea; Kul att se att nagon fatt 'prylarna' och testat!!! :> Aer det typ som en box som du kopplar in bara till styrenhet...??? Om 2;an kaenns som 1;an torde tyda pa att du har rejaelt med X-tra effekt! Hur mycket effekt enligt vishnu och procede...????? Aer det de angivna 375hk+...!???? Ha det sa kul med dina X-tra pallar (haestar). Kommer kanske sjaelv bestalla en 335 E91 inom kort...har du automat eller manuell???? mvh marineutter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.