|
Sida 79 av 712
|
|
|---|---|
| jag tror att det är viktigt att byta tändstifter ofta, speciellt om bilen är trimmad. BMW rekommendera att byta tändstiftet på 8000mil... för mycket. jag har precis bytt dem 4000 mil och det var verkligen dags att byta dem. Mest är cylinder 5 och 6 som har problem eftersom dem blir mycket varmare. jag kunde verkligen se att tändstift nummer 6 var värsta från alla 6. Har dem kvar och satt nummer på dem, vi kan titta på dem kanske på träff i lindköping. | |
|
vid misständning går bilen in i limpmode. Det är inte officiellt ännu,men mapp byte via ratten ser ut att bli en av de nya canbussfunktionerna som V3 kommer med, även en autotuningfunktion där man rider på knocksensorn för att alltid ha tillgång till max effekt anpassad efter de mods, octantal och temperatur som du har |
|
| Enrita: Bytte du till bmw original tändstift? Vad kostar dessa? Hur många mil har du kört med trim? | |
| yep original BMW , kostade 20 Euro varje i italien. Jag har kört med trim sedan 3000 mil, nu har jag 4400. | |
|
någon som vet om det går att få tag på "kallare" stift? |
|
| nej, bara BMW original stift just nu. Med trim ska man byta dem varje 1500-2000 mil. | |
|
Fixade lite med bilen i helgen och passade på att testa procede canbus måste säga att bilen dra jämnare nu. Provade Felkod Erase också. Funkar fin fin! |
|
|
Nu är det dags att skriva upp sig! Lördagen den 9/5 är det första GTboard eventet. Ni som är intresserade, skicka PM med era kontakt uppgifter. Mobil, Email samt lite info på bilen. |
|
| Mail skickade till ni som har anmält till GTboard! | |
carl530 |
Hade varit kul att se bänkpapper från era 335i eller 135i. Alltså gjorda här i Sverige och på samma bänk, bara man mäter på samma bänk så får man ju en tydlig bild av prestanda. Och ni som kör piggyback borde ju då kunna köra org samt trim ? Kan ni inte göra det i samband med ert event? |
| eventet är antagligen inställt....... | |
|
Varför? // Thomas |
|
|
Något nytt datum? // Thomas |
|
| ingen datum... juni, juli eller augusti, för lite BMW och folk från Alpinaklubben... suger.. var jätte laddad | |
| Men va:fn . Typiskt bara för man är gasasugen. Inget annat typ Björkvik ?? | |
|
Ingen som har testat Jarls Bilservice lösning? 380 hk och 549 Nm. Dom har fokuserat på att få upp vridmomentet och kalaset ska kosta ca. 30.000 kr. Länk |
|
|
Det kan vara Björkvik på gång i juni. Jag återkommer med info. // Thomas |
|
| 30.000 !! nej tack.. | |
| Heartware, du har PM | |
| 30.000 var komplett med Performance avg.systemet och lite annat. Själva chippet kostar 10.000. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.