|
Sida 78 av 712
|
|
|---|---|
|
Jag hade valt dkg alla dagar i veckan. Jag tror inte på några siffror förren jag ser ett race med två st original 335 eller M3 med varsin låda. ///Danne _____________________________ BMW 335CiM -08 Porsche 996 -02 |
|
| Ska försöka få klar bilen åtminstone med V3 till eventet den 10de, nån med automat som skall med? | |
| vad är det för träff 10? | |
|
Ett m5board event , vill du eller nån annan vara med Skicka mig ett PM med mailadress o telefon så får ni en inbjudan. Skulle vara kul om vi blev ett gäng 335, så att vi kan testa lite i verkligheten. |
|
| Någon som vet varför nätet i fram stötfångaren är grått på 335i coupe och inte svart som 325i? | |
|
Sevak: Det visar att det är toppmodellen av 3-serien. Började med 330i E46 som hade titansilverinsatser i lyktorna samt tvärribban i spoilern. Fortsatte med E90 330i fram tills 335 lanserades då försvann tvärribban på 330. E92 har då gallret eftersom den inte har nån tvärribba. |
|
|
Jag tycker de är riktigt fult särskilt om jag ska montera svart/vitt kolfiber emblem på huven samt byta grillen till matt svart. Ska nog lämna in bilen så de får lacka nätet svart. Har läst på e90post att de flesta lackar på plats eftersom vill man lacka de löst måte man demontera hela stötfångaren. |
|
|
Mitt nät är svart! Kanske har med M-paketet eller den vita lacken att göra. ///Danne _____________________________ BMW 335CiM -08 Porsche 996 -02 |
|
| Det är för du har m-paket. | |
|
Hur beter man sig om man vill ha två olika mappningar? En ekonomi-mappning där låg förbrukning är prio ett och en race-mapp där hög effekt är prio ett. Har sett att Buger Motorsport har något sådant att erbjuda. Funkar det bra? |
|
| Då kör du Valet/stock map och sedan race map när du vill gasa. Med Jb3 finns 8 mappar att välja men när du prövar den starka mapp vill du inte köra stock längre... Jag kör med nya Beta mappar 6 some är helt otroligt bra. | |
|
Satt och pratade med min svåger , han är utvecklingsanvarig för volvos bensinmotorer. Vi gick igenom olika problem med bensinturbo motorer, och han nämde ett som de slitet lite med. Carbon build up (kolavlagringar), han förklarade att när man höjer effekten på en turbomotor blir ofta temperaturen så hög att bränslet kan förkolnas runt insprutningen vilket ger misständningar på höga varv då gnistan inte kommer åt bränslet. Man kan ev. förebygga detta med nån rengöring, men annars får man ta ut spridarna och rengöra dessa Går inte det får man ta och lossa toppen och rengöra. Nån som kan nåt om detta, jag vet att flera redan råkat ut för misständning på höga varv. |
|
| Carbon build up förekommer mycket om olja från Blowby går in i intercooler och turbos och sedan i cylinder. Oil Catch can är en bra grej för att få ingen extra olja i motorn. Har en Riss Racing catch can och funkar kanon. Pä e90post visade många en väldigt stort mänge olja i catch can bara efter 1000 mil. | |
| Pea: Så man måste göra detta om man ska tex obd trimma också. | |
|
Enrita> Okej, hur byter man emellan dom då? Kan man göra det innifrån bilen medan man kör? Vore ju cool om det gick. Jag tycker det vore bra att ha en ekonomi-mapp och en rejs-mapp t.ex. Ligger jag på motorvägen med farthållaren på 120 och sippar på en Latte bryr jag mig inte om bilen har 100hk eller 360hk om man nu tjänar in det på bränsleförbrukningen. Men står man upp linad inför ett streetrace så gör det inget om bilen drar 10l/mil om man nu tjänar någon effekt på det. Om du förstår vad jag menar ;) |
|
| man kan byta antingen med Boost Gauge (BMS eller Rixster) eller med gas pedal switch. Motor måste vara stängt då. Tänk på att när du kör konstant 120 du använder inte Turbos. Detta gör att bränsle förbrukning går ner väldigt mycket. Läs på n54tech.com , där hittar du alla info. | |
|
sevak, Kolavlagringarna beror enligt volvokillen på att bensinen förkolnas, pga av det högre tryck och högre värme som skapas av att man trimmar motorn, alltså oberoende av trim. Nu tror jag inte det är ett jätteproblem, tänkte det mera som ett info om nån råkade ut för problem. Procede går att byta mapp under körning nu via fjärrkontroll, men snart via rattens knappar. |
|
|
Pea: Ok då kan jag andas ut du gjorde mig lite orolig. Jag kommer snart boka in tid för RICA OBD trim 360 hk och 520 nm . Kör ca 1000 mil per år. Blir ny olja och oljefilter varje 1000 mil samt byte av tändstift varje 1500 mil. Någon mer man bör byta oftare? |
|
|
Enrita> Tack för tipset n54tech.com måste jag regga mig på. Pea> Låter ju riktigt tufft. Finns det mer info om Procede´s ratt funktion nånstans? Hittar inget om det på vishnutuning.com |
|
|
Pea: Du skrev "Jag vet att flera redan råkat ut för misständning på höga varv" Vad händer vid en misständning? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.