AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.786

Ökad effekt på min 335i

Sida 76 av 712
Big Tom Rs4: Om man väljer att behålla original avgas och gör som du gjort att ta bort de två små kattersättningsburkarna som var små ljuddämpare och ersätta dem med raka rör istället får man mullrigare ljud då?
Jag fick mina 3,8 tums ändrör idag.

VHDanne: Kör på Bastuck.
pe
771
pea
BMW M3 E92
jag och heartware köpte var sin ratt, den är ganska ok att mäta 0-100 0-402m växlingsindikator temp samt massor av andra grejer kul leksak.

Obs skall nån uppgradera till canbuss på V3 rev 2 ,är det enkelt att göra kablarna själv, pm till mig eller heartware
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Sevak ---> Jag har modifierat mitt okattade Millteksystem. Alltså INTE mitt originalsystem.
De två små ljuddämparna som jag tog bort finns BARA på Millteksystemet och fungerar som kattersättare.
Nu fick ett par rostfria 2,5" rör agera kattersättare istället... :)

// Thomas
Pea: Upp me bilder på ratten.
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
BMW Performance ratten:

Länk

///Danne

BMW 335CiM -08
Porsche 996 -02
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
den är fint men känns lite för mycket bling in min åsikt.
pe
771
pea
BMW M3 E92
Man måste sätta på den varje gång man vill använda funktionerna, normalt syns det inte mycket att det är en specialratt.
Så jävla grym ratt. Men kostar väl 10-15 tusen?
Pea vad fick ni betala? När får du din nya bil?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
det där är ganska snygg tycker jag, Länk detsamma paddlar som M3
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
att man kan se båda olje och Vatten temp är rigtigt bra... men dyrt grej
pe
771
pea
BMW M3 E92
de hade en kampanj med 20% rabatt, så den kostade 7200+moms.
Om allt stämmer får jag bilen denna vecka,ska bli kul att testa launch control
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Tyvärr verkar inte 335:ans dsg-låda göra speciellt stora förbättringar på prestandan jämfört med en vanlig automat:

335i e92 DSG: Länk
335i e92 Automat: Länk

// Thomas
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Sorry... DKG menade jag förstås.
Måste lära mig snacka bmw-språk... :)

// Thomas
Enligt sidan du länkar är båda automat och DKG snabbare på alla tider än en med manuell. Detta stämmer väl ej? Ok DKG kanske är snabbare men inte automaten.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
även AT är snabbare en manuell. det går bara inte att växla så snabbt med manuellt låda .
pe
771
pea
BMW M3 E92
Jag tror man får ta de där testerna med en nypa salt, att automaten som har en momemomvandlare som bevisligen stjäl effekt skulle vara snabbare låter märkligt.
Det finns ju factoryfreaks bland 335orna, och BMW själva skriver att manuell och DCT skall vara snabbare än automat, men det är klart, killarna som kör hos BMW är noh hyfsat duktiga på att växla.
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
På E90post är det en etablerad sanning at AT är snabbare än MT på 1/4 mile. Det beror främst 5 faktorer; mer optimal utväxling på automaten, boost bibehålls vid växling, otroligt snabb automat, relativt enkelt att få en bra start och man kan break boosta vid start.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
enrita>> är du nöjd med jb3:s nya 1,3 betamapp?? Är det stor skillnad fr 1,22 verisionen?? Jag får båda oxå...

jag får mina grejjer i dagarna orkar inte vänta mer snart :( Men jag tog cattade ar dp's i stället

ha ha vi kommer typ ha samma mods så när som på att jag kör med bms gauge i stället...dessutom måste jag byta ic:n oxå, är du nöjd med din helix??
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
by the way vilket offset är det bästa för e90 på 8,5x19 & 9,5x19, är det 30 fram och 40 bak? har hört från flera att 40/40 för då kan man justera ut det perfekt med spacers??
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
någon som vet förresten hur mkt e90 m-sport är sänkt mot standardverisionen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.