AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.542

Ökad effekt på min 335i

Sida 73 av 712
Jag har tänkt beställa nya ändrör till min coupe? Vet ni om de går att skära av original och sedan svesta dit nya 3,8 tums borstade aluminium ändrör? Eller måste de va i typ rostfrittstål? Killen jag ska köpa av har aluminium som är borstade sedan har han krom och svartkrom i rostfrittstål?
Behöver man speciell svets för att svetsa i aluminium?
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Jag är inte svetsare men jag förmodar att det blir svårt att svetsa alurör mot vanligt bondstål.

// Thomas
Fick de svaret nyss de går ej. Men det är dubble layer så det kanske bara är tunt lager aluminium då går det isåfall slipa där man ska svetsa tror jag.
Tycker original avgas ser bra ut från långt håll men kommer man nära så ser de fjuttigt ut men hoppas ej 3,8 tums blir för stort. Har sett flera bilder på de.
Vet någon va de är för tum på original? 2,5 tums kanske?
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Här har du Milltek:s system med 100 mm slutrör (3,93 tum), jag tycker det ser helt ok ut iaf.
Länk

// Thomas
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Jag kör med dessa i 4 tums version på min bil: Länk

Det ser fantastiskt bra ut, grabbarna på BMW var tom imponerade av mina nya ändrör.

qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
sevak:

Kan intyga att Tobias1980's ändrör är helfräcka, ser mycket bra ut på E92:an.

/Janne

Janne E61 535D 2008 Sportautomat.
Då blir 3.8 tums perfekt tror inte man kan se skillnad me ögat på 3,8 och 4 tums. Vad fick du ge för dina? Jag ska betala 99 dollar med frakt, killen har krom, svartkrom samt borstad aluminium som jag vill ha men väntar på svar av han om de går o svesta osv. Annars får jag väl ta krom fast jag ej gillar de.

Detta ska göras:
Aerodynamic frontspoiler *Inne på lackering*
M3-läpp till bagageluckan *Inne på lackering*
M-sport växelspak *Monterad*
Svarta njurar *Beställda*
Kolfiber emblem *Beställda*
3,8 tums slutrör i borstad aluminium *På G*
Solfilm *Inbokad 22/4 hos BVS*
Lackbehandling Silver Seal Nano 2K

Funderar även på trim.
Vad kan gå fel eller gå sönder om man trimmar. Lutar åt RICA 360 hk och 520 nm. Jag kör max 1200 mil per år och kör inte så jätte jätte hårt, har tänkt behålla bilen 3 år så då kommer den ha rullat max 5500 mil . Tror ni de blir svårt att sälja sen eller ska man göra den original innan man säljer?
Om jag trimmar kommer jag även byta olja och oljefilter varje 1000 mil. Är det något mer man ska byta? Oj blev jävligt många frågor på samma gång.
To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Mitt allmänna råd är att köpa beprövade lösningar som i detta fallet ändrör som bevisligen fungerar perfekt och är specialgjorda för 335.

Tusentals 335i körs trimmade i USA utan problem så det finns ingen anledning till oro för mekaniska problem. Köp en Procede om du vi ha det bästa som finns just nu. Om du vill ha en smidig och beprövad lösning som fungerar perfekt om man vill ha mer fart utan andra mods så köp Eriks Helix Attache som du kan ta bort vid behov.

De som har mest problem med motorn är de som kör med flash: Dinan, ESS, Chipcenter har haft strul med sina mjukvaror. Jag fick precis mail från en kompis i Luxemburg som får mega limpar med sin nya ESS flash...

pe
771
pea
BMW M3 E92
Gillar din fråga ang vad som kan gå sönder om man trimmar, ett bra svar är , allt som kan gå sönder om man inte trimmar.
men glöm inte att byta tändstift var 1500 mil
De ändrör jag ska köpa har många på e90post köpt och de är tillverkade för endast 335i. Vad fick du ge för dina tobias?

Pea: Blir de piggyback för din nya bil också?
pe
771
pea
BMW M3 E92
Har redan V3 , samt en hög med grejer till, det gäller att börja i rätt ända.
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Nu har jag beställt silikonslangar. Fick precis bekräftelse på mail att dom är skickade, så förhoppningsvis blir det montering av Race Cooling-intercoolern till helgen =)

Stage 3, here I come...!!

//Erik
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Erik: Jag är avis... har fortfarande inte fått min... :(

// Thomas
ma
91
mattiaskorp
320Da Touring M-Sport 2013
Var hittar jag uppgifter kring 0-100km/h och 0-200km/h för motoroptimerade BMW335:or?

Sk
17
SkyNet
'08 BMW 135i Silver/Black
Kan BMW se flash/mapping som ESS, Vtech och Rica???

Tack...

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Jag testade mina avgas värde i italien med trimmet på och AR Design Okattade Dps. Gick genom utan problem . utan trimmade mapp ska vara ännu bättre värde.
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
enrita

Italien ??? Vad har de för gränsvärden ??

Janne E61 535D 2008 Sportautomat.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
vet inte men dem måste väl vara EU godkännd . det är strykta regler i italien med gasvärde.
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
I fredags monterade jag min nya intercooler från Race Cooling. Det gick väl ganska smärtfritt. Det var bra passform, men den hade INTE kunnat vara större :)
Laddade i Stage 3 på V3:an och loggade lite insugstemperaturer. Den höll sig konstant runt 25 grader. Med den gamla kunde temperaturen gärna sticka uppåt 50 grader. Så det verkar lovande.

Nu går bilen riktigt bra. Är väldigt nöjd med DP:sen och IC:n. =)

Provade att köra Stage 3 på 93%. Laddtrycket höll sig runt 12-13 psi. Men det kanske beror på att det bara var 3 grader varmt ute.
Nån mer som kör med Stage 3?

//Erik
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
pröva att köra runt 1-2 dagar för adaptiering och göra massor med WOT. Min laddning gick up från 13 till 15.5 med detsamma temperatur bara på en eftermiddag.
Våra bilar är nu ganska lika :-) Skulle vara trevligt att köra tillsammans en par gånger :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.