AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.860

Ökad effekt på min 335i

Sida 702 av 712
Hejsan!!

Akrasystemet blev en flopp,

Så här blev ljudet
Länk
Detta är performancedämparen från bmw som lät betydligt bättre

Länk

Stertman vill ej ta tillbaka systemet, detta hade jag köpt om jag fick det som utlovades av akra och stertman, känns inte bra att sälja det vidare heller

Vad tycker ni?
Ursäkta detta är helsystemet från akrapovic, 65 mm rostfria rör från downpipen

Länk
Länk
Vet inte varför min tele smäller in samma länk men här är min tråd på bimmerpost,

Vh peter

Länk
Visa användare
789
johmei
335i E92
akra är designat tamt på 335 av någon anledning. 1M, samma lika motor är ju banans i jämförelse. Men deras Ti är lättast!
Såg något om en svensk tillverkare av uppgraderade turbos från Palm turbos. Någon som vet om det kan bli aktuellt med ett gruppköp?

Me
61
Meatos
BMW 335i -07
Någon som kört med Cobb ots e30 mapp och kan säga hur det lirade? gäller en 335i n54. Samt korrekt blandning i liter 98 och e85 för den mappen. Läst att man kan gärna ligga mellan e30-40 om pumpen hänger med. Stämmer detta?
kom o gasa på björkvik på lördag
MF
11
MFred
E39 540iat -02
Tjenare

Jag har en e91 med n55-motorn. Någon som har simons rostfria ljuddämpare på och kan dela med sig av sina erfarenheter av ljud/kvalité?
Kör redan med golf tee-mod men man vande sig fort vid det ljudet, hehe! Är inte intresserad utav DP's/övrigt trim innan maskinskadeförsäkringen har gått ut. Så att bara byta sista ljuddämparen; är det värt det?

Mvh /Fredrik
Me
61
Meatos
BMW 335i -07
Nån som kan hjäpa mig med timing correction orsak? 3tums dp och cobb insugsfilter annars original

Första cobb ots stage 2 aggressive med 20% etanol

Länk

Andra cobb stage 2 sport med 20% etanol. Väldigt hög iat vet jag men verkar som det alltid sänks precis efter växling även på andra loggar med bättre iat. post shift timing corrections?

Länk
Mrfred,

Osäkert om simons, performance burken låter extremt härligt, remus eisenmann race får su också valuta för slanten,

Att köpa lågbudget till en n55 med maskinskada känna lite fel, framför allt är det supertrist att satsa pengar på något du inte blir nöjd med,
Me
61
Meatos
BMW 335i -07
Någon som har utrustning till att valnöstblästra en n54 som går att låna eller är villig att göra jobbet med hjälp av mig själv?
pa
21
pauland
335i Cabriole -08 E93
Hej Meatos

Jag har grejor men om du vill ha min hjälp så får betala för det.
Har blästrat 2 bilar tidigare med framgång så det blir bra resultat.
Jag håller till utanför göteborg.

/Andreas
kn
23
kniff
335iA M Sport -08
Meatos, Schysst att du orkade kika på mina loggar @ e90post
Slängde in MHD Stage1 98 förra helgen och allt verkar lira på bra, bilen vaknade verkligen till liv. får se om man vågar köra stage1+ med original ic eller om man ska lugna sig
Me
61
Meatos
BMW 335i -07
Kniff, tycker du ska lugna dig om du inte har det väldigt kallt där uppe. Tempen sticker iväg väldigt fort med original ic
Me
61
Meatos
BMW 335i -07
Pauland tack för erbjudandet hör av mig när det blir aktuellt :)
kn
23
kniff
335iA M Sport -08
Tar man sig igenom besiktning med catless dps typ VRSF? Hur gör ni andra?
X-
348
X-Max
1M Coupe -12 VO
430Hk 650Nm
==========
120D Coupe -11
X1 20d xdrive -17
Kniff, jag får igenom min N54 med catless dps (wagner) med mellanrörets kattar kvar. Det man kan behöva göra är att varmköra den lite innan :)
kn
23
kniff
335iA M Sport -08
ok tack för infon. dom bryr sig alltså inte om felkoden utan går på faktiska värden...bra att veta :)
X-
348
X-Max
1M Coupe -12 VO
430Hk 650Nm
==========
120D Coupe -11
X1 20d xdrive -17
Var lite otydlig där, men min bil är mappad så att den inte ska ge felkoder när dessa kattar saknas. Så det kan behöva göras, om detta är gjort så klarar bilen att hålla värderna nere trots att dessa kattar saknas.

Tror besiktningen kommer underkänna bilen om felkoder uppstår.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.