|
Sida 701 av 712
|
|
|---|---|
| Någon som har en skapligt komplett spec på vad som behövs för att köra 600-650whp ur en 335 n54? Och hur långt hänger automatlådan med? | |
|
Thomas, 29F3 är bränsletryckssensorn (lågtryck). Sitter under insuget strax innan högtryckspumpen. Risker, njao får spridarna/railen inte tillräckligt med bränsle kommer du få 29DC när högtryckspumpen inte kan bibehålla tryck med limp o.s.v. Om ECUn tror att sensorn är trasig kommer den nog skicka full spänning på lågtryckspumpen så den slits i onödan, men detta är en "kvalificerad gissning". |
|
|
Efter lite efterforskning tror jag mig också veta att lågtryckspumpen matar bränsle för fullt för att inte riskera att det kommer fram för lite bränsle. Med konsekvensen att pumpen går onödigt mycket och slits snabbare. Dum fråga men kan detta fel ha uppstått på grund av byte av downpipes ? Ny kostar runt 1400 på bmw med bmwcs rabatten, verkar inte så rolig att byta... |
|
|
För 8 år sedan hade jag en 335a och var väldigt aktiv i denna tråd under ett annat namn. Har nu inhandlat en ny Bmw med n55 motorn. Beställt FBO. Tänkte höra om de finns någon runt Östergötland som är duktig på att montera JB4. |
|
|
Jag har en vit e82 135iM som jag funderar på att sälja. 7300mil Cobb steg 2+ |
|
|
Roma Schmiedmann e duktiga, dock i Kungsbacka |
|
| Thomas: monterar nog själv men läst att ewg harness är tajt att komma åt och montera. | |
| Säljer 6st NYA original tändstift till BMW 335i N54, 550kr plus frakt. | |
|
God dag, Har cobb idag i bilen, men funderar på att byta till MHD för att verkar var det populärt. Men har några funderingar, då min bil är "custom" mappad, går det även att göra med MHD? på samma sätt som tex cobb, man loggar å skickar in till ett företag som gör en mapp. Då jag ska installer NBT i bilen, är tanken att kunna se allt i idriven, alla mätare osv syns där:) |
|
| DK83, du har PM. | |
| Berne, ja samma/lika som för Cobb med Custom tunes. Många av de som gjort mappar för Cobb gör nu för MHD. Kanske kontakta de som gjorde dina Cobbmappar och kolla om de kan ge dig bra deal för "portning" av mapparna till MHD. | |
|
Tänkte ta och göra rent min DCI, men hur:S? måste man / ska man köpa tex KN filter rengöring? |
|
| Estorilblå(?) 335i/340i i Helsingborg, M-paket med rejält väss och sportavgas som (nästan...) hängde med en Audi S6, svart på Österleden igår när farbror blå visade sitt tryne, skicka PM :-) | |
|
Berne: Ja, jag kör med K&N rengöringskit på mina DCI. Bara att följa instruktionerna, ta inte för mycket olja på. /DJ |
|
|
Blåste av min Chargepipe igår så måste beställa en ny. Vad kör ni med? E90 335i N55 |
|
| Ingen som har en intercooler över till en 335 07 n54? | |
|
Säljer ett provmonterat akra system , evolution alltså helsystem från downpipe i rostfritt, ett makalöst vackert bygge, Systemet var för tyst för min smak, Dessa har nu gått ur produktion och håller sitt värde lysande, Till n55 , borde passa n54 likaså, Bud feån 15000 k, Nypris 28000 |
|
|
Sliten : Jag beställde från den här firman Länk Till en N54 dock då, bra passform men dåliga slangklämmor medföljde. Meatos : Jag har en original ic men antar att du vill ha en lite bättre ? Har köpt ett JB4 som ska monteras snart. Kör med Wagner IC och Downpipes, rekomenderar ni steg 2 programmet då eller autotune programmet ? |
|
| Någon här som kan köra NCS-Expert? Behöver återställa TCU efter alpina flash. gärna i gävleborg eller sthlmsområdet | |
| Intercooler inköpt söker nu slutdämpare typ Simons eller system från kattar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.