AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.098

Ökad effekt på min 335i

Sida 700 av 712
he
122
herrbritt
BMW 135i Coupe
Audi 1.8t Avant
Volvo P1800
Du behöver:

Required hardware:
- 1 device running Android 3.2 and up, USB OTG compatible.
- 1 K+Dcan cable. See page 5 of the user manual for a recommended cable: Länk
- 1 USB OTG cable.

- Monitor module: $69
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
Kör folk fort med cobb eller är det helt ute, verkar som många har gått ifrån den,

Funderar på om man skulle byta, från cobb till MHD... men vet inte, vrf man skulle vilja de
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Jo, jag kör med cobb i alla fall. Tycker det är toppen. Men tydligen har dom slutat med ATR. Jag tycker ju ATR är hela grejen, att man kan skruva själv i mappen. Ser ingen anledning att byta så länge den funkar i alla fall.

/DJ
Vo
20
Vongolet
Jaguar F-Type
335i E92
Någon som installerat inlets eller vet någon i Sverige som säljer sådana?
Visa användare
57
Holmen94
335i -07
Vongolet - har ett vrsf kit liggandes hemma om du är sugen
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
tänkte göra en service på bilen, sen i på vårkanten,

Tänkte byta
olja
diffoljia
bromsvätska
ev växle

men vet inte om man bara ska lämna in bilen på en lokal verkstad, eller om man det billigare att beställa hem från tex tyskland, då man får vad man vill, vem vad ska man välja:S å var ska man beställa ifrån?

till lägga att bilen är trimmad, så vill ha bra grejor:)
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
jag brukar beställa hem själv, eller komma överrens om vilka saker som ska användas och låta de ordna om det är bra pris.

olja hade jag anpassat efter turbos, Motul, Torco och Castrol är populära på ordentligt trimmade N54or nu med uppgraderade snurror
diffolja kör jag original
bromsvätska välj bättre än original, högre kokpunkt
växellåda (vet inte om du kör AT eller MT, kör själv oem vätska)
Vilka bromsskivor och belägg rekommenderas till en 335I, kör lite bana/konbana. Är stoptech Stoptech med zimmermannskivor ok?

Mvh
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Jag kör ganska mycket bana med min bil.
Om du skall köra bana seriöst så rekommenderar jag Pagid rs19 runt om. Det gnisslar och dammar men det gör det tyvärr om man skall köra bana seriöst.

Stop Tech är grymt fina belägg för gata, men på bana tål dom inte värmen.

Ang skivor, släta Zimmerman eller BMW Original funkar fint. Slitsade funkar också fint, jag kör EBC Slitsade.
Undvik hålborrade skivor då de lättare spricker när man kör bana (helt ok för gata dock).

Överväg att bygga luftkanaler till navet för att kyla bromsarna bättre.

/DJ
Vilka miltal behöver man byta olja i dkg lådan?

Stertman prisar ju motul olja som dem säljer,
Pagid rs19 är nog lite för aggresiva för mig som kört 2ggr på bana o en konbana förra året, hittade dessa:

Länk

Kan de vara något? tittade lite på hawk och ebc röda med, några åsikter?

Mvh Peter
Hej jag var med i början av denna tråd i ca 2 år sjukt att den är uppe i 700 sidor nu.
Till saken är att jag funderar på en m235i.
Blir FBO men inget meth (been there done that).
Hur mycket effekt kan man räkna me med n55?
Går det blanda i 30% E85?
Finns det någon bra flash ute vill helst inte köra jb4.
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
OB:

Det är org turbo, bilen är bara sommar bil, så kommer inte köra i snö, å minusgrader,

Det sitter en LSD diff på den, köra org där med?
bilen har gått 6800mil, men gillar att ha nya vätskor i bilen, vilket troligt viss även den gillar:)

Det är en manuell låda

var beställer du, såg på ebay, men vet inte om man vågar köpa sånt där:S
Är ju bra priser där ifrån.
Jag har en Z4 35is vars turbos visade sig vara uppgraderade med större kompressorhjul och turbinhjul. Den bakre turbon tillhör troligen egentligen en 335a och har således fel vinklar för att kunna använda orginalrör, vilket jag har som mål. För att nå dit behöver jag ett uppgraderat turbinhus. Jag har en helt orginal turbo som jag är beredd att bearbeta om någon tar sig på det.

Då jag bor i Göteborg har jag kollat med Aröd Mekaniska Verkstad, BoMek (rekommenderade av Turboservice), TurboTech Sweden som någon skrivit om tidigare i forumet och även just skickat ett mail till Turbo lab of America. Alla utom de sista har backat på att göra en enkel bearbetning med bara det större huset som mall.
Så - vet någon vem som kan tänkas göra detta, svarva/fräsa?
Alternativ två är att jag säljer dem till en bättre passande 335 och att jag skaffar en orginalturbo till. Men det är som sagt alternativ två.

Länk
Länk
TurboTech svarade förövrigt:
"Vi tar tyvärr inte på oss svarvjobb, har inte tid ;) men du hittar säkert någon som kan göra det på närmre håll. Jag tror inte att de här turboaggregaten är uppgraderade hos oss. Skulle de komma härifrån så är de tydligt märkta med vår logga och serienummer."

Så om någon vet vem som gjort uppgraderingen skulle det naturligtvis vara intressant. Ser inga loggor eller serienummer utan ser utvändigt helt orginal ut. Får inte tag på ägaren som gjort det heller.
Fick mitt kompressorhus till Z4 bearbetat på GIK turbo. Jag ha nu ett turboagg till N54 till salu, utan wastegate-aktuator eller kompressorhus, om någon skulle behöva. Köpt från skrot, utmärkt skick, inklusive slitagedelarna till wastegaten.
Visa användare
789
johmei
335i E92
Zaceri, vilket jobb du har gått igenom med den där turbon. Hoppas du får bra fart på grejerna nu! Du har en Z4 hos Sjobusen i Linköping att mäta dig mot.
Ja, det blev en del meck men har påbörjat ihopmonteringen igår. Nu har jag två fräscha wastegates i alla fall. Byter alla packningar och o-ringar kring turbos och DPs. Upptäckte även att en aktuator läckte så jag byggde om, alltså förlängde pinnen, på en aktuator från min reservturbo.

Min kvarstående gissel gäller downpipes/avgassystem. Jag har inga cattar i avgassystemet (Eisenmann)och kommer att montera orginal DPs till vidare. Det kommer bara låta mig köra MHD Steg 1+, med intercoolern bytt. Det kommer inte göra så stor skillnad mot orginal 340hk gissar jag. Nästa mek får bli att bygga in några bra cattar i avgassystemet så att jag kan montera friflödande downpipes och köra steg 2, OCH klara avgasvärden på besiktning. Min bror har några cattar över från en S85 V10 som kanske passar att använda. Kommer ju till och med stå BMW på då!
Kör MHD och är supernöjd, skulle dock vilja kunna ha android-plattan inkopplad i OBD-uttaget hela tiden. Detta är just nu inte möjligt eftersom jag inte tar ut plattan ur bilen och bara har en usb-port.
Tömmer alltså plattan på batteri om jag har den ansluten till obd:en. Finns det någon bra lösning för detta? Verkar inte så om jag förstått det rätt?
Th
96
Thomas77
Bmw 335 xdrive f30 - 2013
Volvo 244 Turbo - 84
Fått felkod 29f3 efter byte av downpipes. Bilen går som den ska. Vad gör den här sensorn ? Risker med att köra ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.