|
Sida 699 av 712
|
|
|---|---|
|
Är det många här inne som kör på MHD? Försökte idag att ta en backup av min DME/ECU (om det nu är samma sak?). Lyckades dock inte då jag fick felmeddelande "ECU is read-protected". Misstänker kanske att det redan liggerett annat program än original i? Kan man bara ladda över befintligt med MHD programmet utan att ta backup? Väldigt tacksam för svar :) |
|
|
Tjena hörni. Har äntligen fått på andra dps på bilen. När jag startar bilen så märker jag att den läcker lite i flänsen i anslutningen till avgassystemet. Är det normalt att det läcker något? Ska jag testa köra dubbla packningar? Hur ska jag göra? /tack på förhand |
|
|
E92HK: har tänkt att köra med det, men bara för att obesvera vad som händer, med temp, tryck osv, försöker hitta en sak till min bil, men det verkar vara omöjligt, bmw vill ha 2000dollar, och skroten vill ha ca 6-8000kr Det jag letar efter är "huset" till idrive skämren, Skroten är fruktansvär dyrt i sverige, vissa saker är dyrare än att köpa ny... löjligt, kan väl tycka det är bättre att få sålt de, än att ligga där |
|
|
E92HK: Ja, det är en hel del som använder MHD för att flasha. De jag känner har dock alla egna mappar alternativt BMS Back End Flash. Brukar gå att skriva över tidigare mjukvara även om den inte kan läsas ur. Du kommer få senaste originalmjukvaran för din bil vid avinstallation av MHD om du inte har någon egen backup på enheten. Kontakta MHD direkt för mer info. Holmen: Äntligen DPs! Nej det skall inte läcka. Justera rören och byt packningar så det sluter tätt. Berne: Ska du bara logga med MHD? Du har övervägt en blåtand/wifi OBDläsare och någon vettig app på telefonen? DashCommand för iPhone eller motsvarande. |
|
|
Nepp, tanken är att monter nbt, å köra MHD på idrive och. Har ett färdigt kit hemma. Med Spotify,navi, youtube å allt. Men är Linux baserat. Vilket inte MHD är tyvärr. Så försöker hitta grejor för arr monter nbt |
|
| Berne: ok. MHD är ju ok men kräver kabeln och kostar en slant på gott och ont. Jag kör MHD/JB4 mobile på en Android PC på CCC men kunde lika gärna köra OBD2->Blåtand. Dålig upplösning men för mig som bara vill ha mätare och felkodshantering fungerar det bra. Länk Spotify och appar med liten text ser ganska kass ut dock. Det jag försöker säga är att det känns duktigt onödigt att uppgradera till NBT från CIC, som du förmodligen har, för att köra MHD/JB4 mobile på skärmen. Men alla prioriterar sina slantar och sin tid olika! | |
|
Johmei: Tack för svaret! Kontaktade MHD och fick ett snabbt svar att det bara var att skriva över och det funkade bra. Bilen är nu betydligt snabbare med bara steg 1, gick från 15 sek ~ 100-200 till 11 sek ~. Kan rekommendera detta, sammanlagt 2800kr med en Lenovo android platta inräknad. |
|
| Jag har ccc där av min uppgradering, om jag inte kör med mitt egna bygge, kan bli så och, om jag inte får tag på "huset" för en rimlig peng | |
| Johmei: Ok tack, ska fixa det. | |
|
Monterade in androidplattan med MHD idag: Länk Länk Länk |
|
| Johmei: Ok tack, ska fixa det. | |
|
Är det någon som har tid/lust/kunskap att hjälpa mig få igång en fungerande installation av INPA med alla extra grejor som behövs :-) Jag lyckades vid ett tillfälle få kontakt med bilen men programvarorna fungerade inte, saknades filer m.m. pma mig i så fall |
|
| Fick tag i det näst sista akrasystemet till n55 😁 | |
|
Herrbritt: Snyggt, hur laddar du plattan? Y-gren på microusb:n? |
|
| Herrbritt: du har pm | |
|
E92HK: Denna platta (billig kina sak) har separat ingång för laddning så jag har en DC/Dc omvandlare från bilens 12-15V till +5V som laddar den. OBD interfacet är sedan kopplat via USB porten, här skall det sättas in en USB-hubb så att jag även kan styra den via tangentbord, idrive "joystick" och få en OK audioutgång. |
|
| Berne: Du har svar här och på FB | |
|
Hejsan!! Har nu fått mitt Akrasystem till n55 e92, Så kommer ha midpipes att sälja till er med n54 motorn om man vill eliminera bakre kattarna, Även en M performance dämpare med 8800 mil på nacken, avgasventilen skallrar så måste köras i öppet läge konstant, vilket dem flesta ändå gör (Läs Golf Tee Mod) Denna dämpare kostar ca 16 000 idag hos schmiedmann och har enormt gott rykte, ett mellanting mellan Eisenmann race och Eisenmann Sport, VH |
|
|
johmei: du verkar ha bra koll på MHD, vad krävs för att bara övervaka, inte lägga in olika maps osv, utan bara övervaka allt. Kommer köra en NBT, har hittat allt mer eller mindre till det. Behöver veta lite, om det är något jag behöver lägga in i kodnnigen för att kunna köra en anslutning till |
|
| Berne, det är nog flera som har bättre koll på just MHD men som jag har förstått det kan du köpa bara monitor-modulen för att få det du efterfrågar. Sen en "INPA-kabel" och Android-maskin med OTG förstås. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.