AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.477

Ökad effekt på min 335i

Sida 697 av 712
Visa användare
57
Holmen94
335i -07
Dk83 har du köpt en ny lpfp annars har jag en fullt fungerande hemma liggandes?
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
@Carlee82 du har PM
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
En fundering,dom flesta som uppgraderar turbon, gör de med RBturbo vrf?
Finns det någon/några spec skäll,

Tänker varför man inte köper tex garrett turbo
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
Berne. De flesta gör inte det med RB Turbos nu för tiden, Robs storhetstid är över och konkurrenterna har sprungit förbi.
DK
118
DK83
335i - 08
Holmen, jag har redan köpt en men tack ändå :)

Till er alla, har ni det verktyg som behövs för att lossa locket på lpfp? Jag försökte ett tag med att slå på den med en metallbit och en hammare men det satt som tusan och inget hände :/ Jag ville inte skada nån av taggarna så jag slutade. Så om nån har ett verktyg för att lossa locket så lånar jag det mer än gärna.
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
OB:

Jaså vad är det vanligaste nu?
Vet att RB var ruskigt dyra, var väl dom och varg, tror jag dom
Andra heter, eller liknande.

Om allt går som jag planerat så, kommer jag i vår, hämta bilen. För att sedan bygga ett monster😂😊 hoppas jag:)
Visa användare
519
OB
Berne, de som säljer mest just nu är Pure Stage 2 som jag kör, de har haft visat sig ha minst antal kunder med problem, bra service och fantastiska resultat. RB säljer fortfarande och Vargas lika så, men med fler klagomål. Där finns gott om andra alternativ också om man inte vill köpa från andra sidan dammen.

Kul, bygg på men förbered dig för kostnaderna om du siktar på höga nivåer :)
pa
21
pauland
335i Cabriole -08 E93
Säljer ett par downpipes om någon är intresserad.
Länk

/Andreas
im
36
impaaale
335Coupe -07
Tjena! Någon som har provat VRSF high flow intake?

-BMW 335 COUPE-
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
WOW.. ja pure Stage 2, var inte billiga satan va dyrt 42,205kr

Tänket att det borde gå att får ut liknade hk, men för en liten mindre summa...
Länk kan detta vara något? finns i steg 1 med.
Visa användare
519
OB
Man väljer sin egen väg, antingen lägga mycket pengar på bevisade turbos, eller lägga hyfsat mycket pengar på ej bevisade snurror ;)

Vad är ditt mål med bygget berne? Om det är 600whp så kan du komma billigare undan.
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
Ja någonstans mellan 500-600whp,

Har tänkt att nappa bilen sen hos stertman,
Tanken är väl:
Ic
Turbo
Avgas
Luft
Dp
Det är väl det jag kommer på nu,
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
Vad har du för effekt nu OB?
Å recept?🤓
Visa användare
519
OB
ska du upp på trygga 600whp+ så är det dyra bränsleuppgraderingar som gäller (Port injection och Stage 3 lågtryckssystem).
annars kan du få bra resultat för en mindre peng med de sakerna du listade plus steg 2 bränslesystem och inlets med etanol.

har inte bänkat min bil men uppskattad effekt är kring 660-700hp, den flyttar på sig!
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
OB

vilket as det måste vara:)

men man måste köra med e85 om man ska upp dom på hk runt 500-600 å över det?

be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
Diskutera lite med Stertman om trim till bilen, då min tanke var att låta dom mappa bilen efter all uppgradering.

Fråga lite ang turbo, om han rekommenderar att att köra pure stage, varags, RB eller bara uppgradera org snurrorna.

Fick det här till svar:

Med tanke på att dom Du nämner inte ens har flow papper unikt för varje turbo så vill vi helst inte ens mappa med dom turbona och den som kommer göra det kommer ALDRIG kunna få ut maximalt då man inte vet flöden osv.
Så kan inte rekommendera de och vi kommer aldrig kunna ge ett fast pris på mappning med sådana grejer, kan ta allt mellan 20 och 100 timmar á 1445:- timmen när man ska mappa nått sådant.

Tankar?
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Tankar:
Jag tänker att han vill säja sina egna snurror istället för att du kommer med något färdigt...

Det är förmodligen dessa han vill sälja till dig:
Länk

/DJ
Visa användare
789
johmei
335i E92
Skönt att en mappning skulle kosta 30 000kr och uppåt. Blir säkert jättebra (väl fungerande) hos Stertman men affärsmodellen uppfattar jag som: lämna in bilen som helhetsprojekt hos dem, ingen annan skall röra eller planera uppgraderingar till bilen. Bra recept men svindyrt förstås. De gör som sagt säkert ett bra jobb men känns helt fel väg för en gammal plattform som N54/N55 där det finns så mycket bra alternativ och kunskap enkelt tillgängliga. Några ören ur min samling..
pa
21
pauland
335i Cabriole -08 E93
Halloj

Är det någon som har ett par bra catless downpipes liggandes?
Bilen är en E93 335i 2008?

Jag är sugen att köpa :-)

/Andreas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.