AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.889

Ökad effekt på min 335i

Sida 691 av 712
Visa användare
789
johmei
335i E92
Stertman i Nynäshamn är väl den enda "one-stop-shop" i trakten jag vet.
Jo
3
Joccke
BMW 335ix -08
Okej ska kolla upp han. Någon som vet något om MTE? En kund hade lämnat in sin där och var toknöjd.
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
Någon som ansluter till Björkvik 13/8? Jag och några till från södra Skåne kör uppåt för att se hur bilarna presterar på rullande start ca 1 km race :)
Då har man äntligen en 335a igen, vit med dkg!

Vad gör man åt canflap oväsen i avgassystemet? Gillar inte att köra omrking med golf tee mod då det böir lite för mycket ljud för min smak på låga varv, ska sätta helsystem men inte denna sommar, på polarns rs5 var det bara att spänna en mutter,

Vh peter
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Någon som kan flasha automatlåda till alpina b3 tcu?
Sen vill jag gärna ha tips på fmic, VRSF och wagner med orginalkoppling har jag tittat på.
Visa användare
519
OB
Länk

335i N54 trimdelar (lpfp e85, outlets)

Säljer nu två delar till den som är intresserad av att vässa sin N54 motor med uppgraderingar för mer effekt.

1. Uppgraderad lågtryckspump för etanolmixar från FFTEC, perfekt för E50-E70 blandningar med original turbos. Ett måste att uppgradera lågtryckssystemet för att få ut ordentligt med kraft ur N54an.
--> 2 kkr

2. Hi-Flow Turbo Outlets från MMP som ger 10ggr bättre flöde än originalrören. Ger ca 15whp extra och låter dina turbos arbeta lättare.
--> 2kkr

Vid intresse hör av er via mail eller sms!

Ola

Visa användare
519
OB
malcus, du kan flasha den själv (finns DIY på ex. N54tech.com)

Vad har du för målsättning gällande effekt? Svaret avgränsar urvalet av intercooler något beroende på vilken nivå du tänker köra.
Har haft bilen på provtryckning nu 99% tät, troligtvis magnetventlierna som orsakar laddtrycksfall. vanligt eller?

Mvh Peter
Visa användare
519
OB
Japp, har bytt mina två gånger genom åren
Ar det svårt att byta/komma åt? köptes de på bmw eller annat företag. såg att rmeuropean.com samt pierburg hade, om jag inte såg fel på delen, för typ 70dollar styck(turbo boost valve/pressure converter).

Mvh Peter
Visa användare
519
OB
Har du fått några felkoder? Sist köpte jag mina ventiler från Schmiedmann, ca 1000kr styck inkl frakt. Inte svårt att komma åt för att byta
Ag
396
Agathorn
BMW 135ia Coupé -08
Jag har fått lite problem med min 135:a som är trimmad med COBB. För några år sedan lät jag en firma montera fast en ETS FMIC och jag lade då på steget Stage1+FMIC Agressive. Jag fick då fel felkod om tryckläckage vid maxacceleration (P30FC). Jag tog ner steget till "sport" istället och felet försvann. Tänkte inte mer på det.

Nu några år senare så körde jag bilen på autobahn. Då fick jag samma felkod med motorlampan som lyser samtidigt. Jag clearade koden och fick samma fel igen vid acceleration. Då jag inte får felet i Sverige på trimsteget "sport" så antar jag att det uppkommer när jag kör den hårt under längre tid.
Jag provade tillslut att ställa ner trimsteget till "Stage 0". Dvs Cobbs egna variant av BMW:s originalinställningar. Jag kunde då köra lite längre utan att motorlampan lös men tillslut (efter 20 min lite hårdare körning med 4:e växeln osv) så lös motorlampan igen.
Jag har nu ställt frågan till firman som monterade fast FMIC:n åt mig ifall de kan trycktesta/felsöka åt mig.

Har någon här något tips? Själv kan jag inte mekka någonting alls men bra med input ändå. Speciellt om firman vill göra någonting med bilen så har jag lite mer kött på benen.
Visa användare
789
johmei
335i E92
30FC har jag bara haft vid problem med igensatt dumpventil men koden kan även peka på något knas i vakumstyrningen (slangar, vakumventiler). Bör inte vara en traditionell tryckläcka, det ska/brukar generera 30FF.
Ag
396
Agathorn
BMW 135ia Coupé -08
Tack för infon Johmei! Ska ta det med mig när jag pratar med verkstaden!
Det som är lite omständigt i sammanhanget är att jag inte kan få fram felet på något enkelt sätt på Svenska vägar. Fick iofs fram det efter några pulls tidigare när jag ökade på trimsteget med ett steg, så jag får väl göra det i annat fall sedan! Borde väl inte vara jätteskadligt även om timings osv inte är helt optimala då.
jag missuppfattade verkstaden när vi pratade och han menade på att wastegateventilerna ska vara kass, skramlar tydligen illa. trycktestat system enligt dem så nu är frågan vart man ska kolla efter turbos eller så.
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
behöver ha lite råd,. har hittat en bil som faller mig en smaken, å ekonomin,

N54 motor, med uppgraderade turbo, å lite smaskiga saker,

jag vet bilen används hårt till bana, time attack, en å annan burnout,
nu varande ägare har fått bytt kopppling, å packninga till turbo,

är det dumt att köpa en sån bil? är va 380hk på hjulen, vilket fler av er här inne kör med.
alla tips på råd är välkomna,
pa
21
pauland
335i Cabriole -08 E93
Hej, ett litet tillägg till limp mode underboost. Jag hade ett ökande problem med limp mode, till slut gick det knappt att gasa mer än 10% innan det blev underboost.
Jag rev ned allt from FMICn och framåt, bytte packningar, ultraljudtvättade alla delar inkl. Trycksensorn och dumpventilerna. Monterade ihop allt igen mycket noga och kollade alla skarvar m.m. Dessutom bytte jag vakumslangarna och då är de korta slangarna vid oljepumpen de viktigaste, det blir väldigt varmt där.
Efter dessa åtgärder blev jag av med mina underboost problem.
Visa användare
519
OB
berne, kan du dela med dig av vart bilen har rullat och ev. vems bil?
enklare för fler att kommentera. jag känner ingen som har uppgraderade snurror och bara kör 380whp - vilket slöseri med pengar när man kan trycka nästintill 500whp med maxade originalsnurror.

om det är en bil som faller dig i smaken och du kan inspektera och testa den ordentligt med gott resultat hade jag kört på.
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
Det är Länk gammla BMW 135.
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
stertman han byggt bilen, även han säger att den har gått
Väldigt hård. Å behövs ses över, så den gått x antal varv på div träffar.

Eller om det finns någon själ inne som har tid/lust och framförallt kunskap att åka med mig å titta på bilen, som kan mkt om trimning av BMW, själv klart så, kommer det att kompenseras. PM eller mail om de finns någon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.