AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.676

Ökad effekt på min 335i

Sida 690 av 712
im
36
impaaale
335Coupe -07
Tjena! Min pcv ventill gick i veckan tänkte kolla om någon hade förslag på vad vilken man ska köpa? Har uppgraderade turbos så risken finns att den går igen finns det förstärkta?

-BMW 335 COUPE-
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
Personligen kör jag RB PCV Valve och Screw on cap men den som håller bäst kvalitet och som är nyare på marknaden är AD Engineerings version. Se länken.
Länk

sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Om någon råkar ha ett aFe Power Pro 5R Air Intake kit hemma liggandes så kan ni väl PMa eller nått ;)
St
25
Straker
335iA M-sport E92 -08
Har bestämt mig för att uppgradera stötdämpare och fjädrar på min 335 coupe som strax gått 11K mil.
Huvudsyftet är först och främst att få bort gapet ovanför framhjulet vilket förstör utseendet totalt. Sedan vore det toppen om jag kunde undvika att försämra komforten(väldigt dåliga vägar där jag bor), tycker bilen är stötig redan nu.
Har lusläst forum och velat fram och tillbaka hela våren.
Hade i princip bestämt mig för Bilstein B12(Eibach pro-kit-fjädrar och kortade Bilstein-dämpare), dock verkar många överlag uppfatta Bilstein-dämparna som sjukt styva.
Gula Koni är tydligen också väldigt styva och Koni FSD får blandade recensioner.
Många verkar först gå på alternativet sänkfjädrar och Koni/eibach-dämpare för att sedan byta till KW-coilovers.
Det känns nu som att jag bestämt mig för KW. Någon här som kör med KW v1 och kan dela med sig om hur de är i komfort jämfört med BMW's sportfjädring? Börjag gå på KW v2 för att få bättre komfort eller "räcker" v1?
Vart beställer man KW ifrån? Här i SV hittar jag dom enbart på billiga-coilovers.se.
St
25
Straker
335iA M-sport E92 -08
kniff - Du tipsade mig tidigare om en kabel för MHD-flash:
Länk
Försöker beställa på sajten men det rör sig om extremt avancerad tyska, hur gjorde du? Lyckades du växla till engelska på sajten?
Någon som vet om man kan beställa denna kabel någonstans i Sverige?
St
25
Straker
335iA M-sport E92 -08
Någon som vet var man kan köpa originalnjurar till e92? Dvs modellen med svarta ribbor och kromad ram.
Omöjligt att hitta online, finns enbart svarta eller helkromade.
Nån som har cobb eller liknande att sälja? Skicka gärna PM

BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Straker:
Ang njurar: Kolla art nr på realoem, sen är det bara att beställa från Schmiedmann

/DJ
St
25
Straker
335iA M-sport E92 -08
BMW-DJ: Tack för info.
Ro
31
Rogga_M3
BMW 335ci 2007
Kopplingen och original svänghjul har gett upp. Nån som har något bra förslag på vad och vart man köper nytt?
Har velat fram o tillbaka ang svänghjul dubbel eller enkelmasse. Men är lite för rädd för att det blir för mycket oljud med enkelmasse?

Har haft kontakt med DLI-Teknik. De föreslog lättat enkelmasse svänghjul o förstärkt Sachs SPC tryckplatta m sinterlamell. skulle visst klara 780 Nm Men det känns lite för mycket "Race" eftersom jag använder bilen varje dag.

Men de har även dubbelmasse hjul, förstärkt Sachs tryckplatta och organisk lamell
Om jag räknar rätt så landar det på drygt 13 000:-

Velar också om man ska komma billigt undan och köpa Sachs org koppling o dubbelmasse svänghjul via webben. Hitta det för drygt 7000:-

Så det frestar ju lite att snåla.

Men frågan är vad en org koppling klarar. Jag hade iof inga problem med slir innan kopplingen helt tvärt tog slut. men bilen har ju gått drygt 12000 mil nu. vara av 4000 trimmat. men kanske "bara" 500 mil på E30 map.
Kör med FMIC, DPs, K&N filter o Cobb E30 mapp. Så vridet borde väl ligga kring 600 Nm

Vad kör ni andra som bytt koppling med?

be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
Jag körde med BMW 550 koppling på min 135
Ro
31
Rogga_M3
BMW 335ci 2007
Berne, OK! Passade den rakt av? Vet du vilken 550 det var till (E60?)
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
Länk

Där kan du läsa mer.

f10/11
Ro
31
Rogga_M3
BMW 335ci 2007
Toppen! Berne Tack!
Har problem med min kärra en 335i från 07- 17000 mil, jag får p30ff har speciellet varit ett problem på bana men fått det på väg med med hög last hög växel. Nu till det tråkiga eller vad man ska kalla det min cobb är avinstallerad och ändå händer det:( har bytt ic med kanske den spökar?

Mvh Peter
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
Peter, du borde spara loggar från bilen, fullgasrepa 2500rpm-6500rpm eller så i 3ans växel med antispinn avstängt. Omöjligt för någon här att uttala sig kring vad som kan vara fel utan detaljer.
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Peter,

30ff indikerar ju att du inte kommer upp i den boost som bilen begär. det kan ha flera olika orsaker.

Kan vara en läcka i trycksystemet.
Kan var att dina turbos är dåliga och inte orkar.
Kan också vara en fråga om mappning kontra just dina turbos. Jag har haft motsatt problem ibland dvs för hög boost, det går att justera in med WG tabellen i Cobb ATR. Går ju naturligtvis att göra motsvarande justering åt andra hållet också men man måste veta vad man håller på med och ha loggar att utgå från.

Första grejen kan vara att kolla slangklämmor och sådant runt IC så det inte är något uppenbart fel. Nästa är väl att trycktesta (behövs nog en verkstad för det).
Om det är dina Wastegates som är för slappa så kanske en riktigt Pro Tuner kan hjälpa dig att få till en bra mappning.

Som OB skriver så krävs det loggar för att granska närmre också.

/DJ
Jo
3
Joccke
BMW 335ix -08
Hej! Undrar om ni kan tipsa om någon som trimmar BMW i Stockholmstrakten. Vill ha mer i min BMW 335 ix -08.
Mvh Joakim
he
122
herrbritt
BMW 135i Coupe
Audi 1.8t Avant
Volvo P1800
Vilken nivåpå trim är du ute efter? Har du några uppdateringar på bilen?

Läs gärna på om MHD flasher som är en app för android som man flashar från via en OBDkabel.
Jo
3
Joccke
BMW 335ix -08
Vill ha ca 400hk men även att chassie och sånt är anpassat för det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.