|
Sida 69 av 712
|
|
|---|---|
|
Tjena Grabbar, Nu är det såhär att jag köpte mig en 335 coupe -07a för några veckor sen och jag är sjukt nöjd med kärran. Eftersom de är en dubbelturbo så har jag läst och sett på nätet att man kan trimma den ganska enkelt.. Det finns ju vissa företag i sverige som gör det. Kan ni rekomendera ngn i sthlms området som kan göra det? Vad bör det kosta? hur många HK kan man få? blir det stor skillnad på prestandan? prestanda 0-100km/H? Går det lika bra med automatlåda som jag har? Hur påverkas garantin/försäkring? hur kan bilen paja? Någon som vill racea? :) vore sjukt tacksam för svar. /Johan |
|
|
Tilläg till ovan: Jag kan riktigt lite om motorer, så jag behöver det förklarat för mig på svenska :) Tack igen! /johan |
|
| rogue>> jag vet att turbocenter i sthlm är riktigt duktiga på turbobilar...läs hela tråden så kommer mycket av det du frågar efter besvaras....det gjorde jag och har precis beställ massor med godis fr USA :-) | |
|
Kan nån berätta var alla maps till proceede v3 har tagit vägen på vishnus hemsida?? Hittar fan bara maps till v3 rev 2. Har jag missat något väsentligt? *BUMP* |
|
|
darthmoller: Fungerade inte länken som jag skickade till dig? =) //Erik |
|
|
Erik: Länken du skickade mig går till V3 rev 2 mappar, jag har den ursprungliga V3 som ser ut så här: Länk Utgår ifrån att det inte är samma maps till V3 och V3 rev 2?? |
|
|
darthmoller: Rev I mapparna ligger på mitten av sidan. Canbusmapparna ligger längre ner :) //Erik |
|
|
tack! men jag fattar ju inte vad mappar, V3, procced och allt det där är... vore som sagt sjukt tacksam om ngn kunde besvara min frågor ovan.. /Johan |
|
| Så då e det alltså samma maps för V3 o V3 Rev 2? Inlägget inleds ju med "Thank you for purchasing our PROcede Rev.2 engine computer" | |
|
darthmoller: Korrekt uppfattat =) Det finns ju Rev 2 utan canbus-uppdateringen... //Erik |
|
|
Rouge-Trader, här får du några snabba svar (som säkert många motsäger mig på...) Vad bör det kosta? Allt från 7000 o uppåt. hur många HK kan man få? Allt från + 20 hästar till plus 150 hästar, hänger ihopa med vad det kostar. blir det stor skillnad på prestandan? Jepp! Går det lika bra med automatlåda som jag har? Jepp Hur påverkas garantin/försäkring? Garantin på motor, drivlina, styrbox o elektronik kan du glömma, vet detta av personlig erfarenhet. Vissa här har haft tur o kommit undan men räkna inte med det. hur kan bilen paja? Allt ifrån problem med styrbox, knacksensor till sabbad turbo. Finns inga enkla svar på dina frågor, bara o börja läsa tråden o sätta sig in i det (vilket jag verkligen råder dig att göra INNAN du börjar trixa med bilen). |
|
| en fråga, går bilen igenom besiktningen med okattade dp's? hur stor skillnad är det prestandamässigt mellan okattade o kattade?? | |
|
bomis: På Riss Racings DP:s ska det visst skilja 5 hk mellan kattade och okattade. //Erik |
|
|
Vi mätte nog större skillnad än så, cattade dp gav upp till 20 whp över 5000rpm, mens ocattade med rätt mappning kunde ge upp till 40 whp mer än origanal dp., detta är i och för sig i varavregistret 5000-7000rpm. Gas responsen blev även mycket bättre. |
|
|
...och Ultimate Racing har uppmätt 5,71 whp skillnad mellan kattade och okattade downpipes: Länk // Thomas |
|
|
har kollat runt lite på e90post, dom flesta verkar tycka att ar:s dp:s är att föredra...så det får bli någon av dom....går dom okattade igenom besiktning??? hur stor är risken att man råkar ut för CEL med dom okattade med bms downpipe fix??? behöver jag en bt scanner eller finns det någon av er man kan dela med i sthlm?? har beställt dessa fälgar till bilen: Länk nu ser min beställning ut enl följande: jb3 dci ar catless or catted (ej bestämt vilka) Digital Boost/Tuning Gauge Chip Burner Modified Clutch Valve BMS DownPipe Fix (om jag väljer okattade) det enda jag funderar på är om jb3 kommer att funka hela vägen...jag funderar nämligen på att låta turbocenter göra en mappning i stället med förutsättningarna ovan...dvs dp's+dci+mcv då får man ju garanti på jobbet + att man kan köpa försäkring som täcker motor o drivlina....Snälla hjälp mig... ps. min nybilsgaranti har ändå gått ut! |
|
| ok besiktning med okattade???? | |
| Snygga fälgar! Vad fick du pynta för dem? | |
|
shit! Länk |
|
| darthmoller>> c:a 16500 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.