|
Sida 689 av 712
|
|
|---|---|
| Lät strålande, såg stt blackberry tagit fram något liknande också, jag var på g att hämta den vita i måndags men skadade knät👎 | |
| andrasidan, gillar du allt förutom inredningen så lägg ett bud och byt ut inredningen. går att köpa från krockade bilar osv... | |
| Ob, jag har spekuleratbi dem banorna faktiskt, va tycker ni annars om bilen? Gillar fälgarna också | |
|
Jag har en 335i, Kör med jb4 endast sen är resten original. Nu har motorlampan tänds upp vid 2 olika tillfällen, både gångerna när jag bara kört som vanligt från ingenstans, och båda gångerna har den lyst upp i ca 2sek sen släcks. Någon som har erfarenhet av det? |
|
|
Länk Va säger ni om denna? Den vita coupen hann försvinna, denna cab är verkligen något jag hade trivts med, Tyvärr import, historiken är bra det jag kunnat kolla, Törs man köpa import? |
|
|
Andrasidan Ja det e klart du kan köpa import. Kolla hur många ägare som haft den och o kolla service boken. Är den regelbundet servad med auktoriserad verkstad så blr det vara lugnt. Sen kolla så att service boken är tryckt runtomkring då bilen är producerad. Är tex bilen en 08 men service boken från 2011 så kan ngt va lurt. Sen kolla även i mitten på stiften då kan du se om dom är utbändna o kanske då bytts sidor. Men är den såld ifrån en stor bilåterförsäljare i det landet så tjänar dom inte på att fiffla ngt då ryktet spelar roll. Sen ett plus jag fick veta när jag köpte min som är tysksåld är att i tyskland är det ett krav på att regestrera allt som hänt bilen som ifall den blivit påkörd elr ngt. Det finns inget sånt krav i sverige. |
|
|
är det nackdel att ha en auto? om man ska köpa massa godis:) eller hur bra är auto lådorna? |
|
|
är det nackdel att ha en auto? om man ska köpa massa godis:) eller hur bra är auto lådorna? någon års modell man hoppa över? |
|
| Tack för svaret! | |
|
Berne: Auto håller fint sålänge du inte väljer de värsta dubbelturbo kitten eller singelturbo setup, dvs 600whp+. Alpina TCU rekommenderas om du ska trimma. |
|
|
jag har nyligen installerat ett jb4 på min 335 n54 Min "timing" var lite hög enligt n54tech forumet efter jag gjort några loggar, blandade då i ca 20% E85 (kör 98 Statoil vanligtvis) Vart bättre men den behövs tydligen fortfande förbättras. Så min fråga är vart tankar ni era bilar? Det är map1 det handlar om Om någon vill och är kunnig kan jag skicka loggen till er |
|
|
Jag brukar tanka Shell V-Power. Jag vet inget om jb4 mappar men har du bekymmer när du har blandat i E85 så kanske du borde kolla lite på tändsystemet också. Se till att det sitter nya tändstift i och backar den mycket på någon specifik cylinder så kanske du behöver byta tändspole på den. /DJ |
|
|
Ja det känns ju som att om jag har 98+E85 att det bör lira på map1 som laddar 13psi, stiften bytte jag samtidigt som jag stoppa i jb4, Lägger med loggen om någon vill läsa här Länk |
|
|
Tjena. Det är inte ngn som ha en vattenpump över liggandes. Kvittar om pumpen är sönder då det är själva turbinhuset (elr vad det kallas) som jag behöver. |
|
| Holmen94, jag har EB pump liggandes. PMa mig så kan vi nog komma överens. | |
|
Pauland Tack men har redan fått tag i en. |
|
|
TILL SALU Bilen är nu ombyggd och några saker är till salu. + uppgraderad lågtryckspump för etanolmixar från FFTEC, perfekt för E50-E70 blandningar med original turbos. --> 2,5 kkr (nypris ca 7kkr till Sverige med frakt, moms och tull) --> fungerar felfritt. + original n54 turbos, rullat ca 8000 mil. Håller önskat laddtryck för en FBO N54 utan bekymmer. --> 3,5 kkr En FBO N54 med uppgraderade inlets och aggressiv custom mappning på E50+ bränslemix ger kring 480-500whp. |
|
|
Hola! Väljer just nu mellan 2 bilar, den vita hade jag köpt ögonblickligen om icke import! Fälgarna hade bytts direkt dock, det jag er som följer blivket dagligen är att dem dyrare importbilarna ligger kvar länge, jag är själv en fd utbränd individ som dessutom idrottar på högnivå plus jobb så vill inte hamna i den sitsen att jag blir kvar med en dyr bil om livet ändras snabbt, Den svarta tycker jag är en kanonbil om man byter fälgarna, synd på chromeline paketet! Hoppas jag inte förstör tråden, säg till i så fall men har inga bmw kunniga vänner att dividera med! Länk Länk |
|
|
Tjena! Min pcv ventill gick i veckan tänkte kolla om någon hade förslag på vad vilken man ska köpa? Har uppgraderade turbos så risken finns att den går igen finns det förstärkta? -BMW 335 COUPE- |
|
|
Tjena! Min pcv ventill gick i veckan tänkte kolla om någon hade förslag på vad vilken man ska köpa? Har uppgraderade turbos så risken finns att den går igen finns det förstärkta? -BMW 335 COUPE- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.