|
Sida 685 av 712
|
|
|---|---|
|
Ska kolla lite Youtube, har för mig supersprint låter lite vassare, ex m3 e46 soundet "s54 va? Ett ljud jag uppskattar! OB ja drar iväg ett sms till dig istället. The Sound From A Big M :) |
|
|
Har bara ett jätte dåligt klipp filmat utanför bilen Länk Men ja den låter mer som en sugmotor. |
|
|
Ljudet har sina likheter med mitt. Du skulle inte till BoS va?? The Sound From A Big M :) |
|
| Jag är intresserad av dina supersprint dämpare carlee82! | |
|
Vet inte om jag ska till BOS, inte omöjligt. Jag lägger ut dämparna här först när dom är avskruvade. |
|
|
Hej, Ingen som funderar på sälja sin Cobb V3 nu eller snart? |
|
|
Någon här som har koll på var man får tag i downpipes till z4 35i? Ar design har tydligen lagt ner sin verksamhet... :( |
|
|
Sjöbusen: Vrsf? The Sound From A Big M :) |
|
| Ja VRSF håller på att utveckla DP till z4 men de är inte klara än... Får nog snällt vänta på de då det verkar svårt att hitta några andra bra.... | |
|
Scanna av tidigare leverantörer till AR Design. Har du tur hittar du någon som har ett set kvar på lager. Ex. Denna site säger inget om att det är slut (även om det sannolikt är det tyvärr) Länk |
|
| Sjökaptenen, hitta beggade AR vore väl bäst men en grekisk firma sägs göra ok rör för Z4an. Länk Ser lite klena ut kan jag tycka men grekerna svär på att de är bra! :-P | |
|
Tack för tipsen..... Tror jag väntar på VRSF för då vet jag att det är kvalitet på grejerna.... Etektuning visste inte ens om själva att AR har lagt ner... :) Lite komiskt.. |
|
|
Sjöbusen. Jag såg att styling4u hade DP kitt till din från TA Technix. The Sound From A Big M :) |
|
| Någon som vet om man kan köra cobb på mapp 0 (simulerad om mapp) med cattless dp eller får man felkod | |
| Robban: Felkod! Men du kan justera mappen i ATR. Det handlar om att deaktivera två lambdakoder. | |
|
Dags att ta min N54 från PPK till nästa steg. Var helt inriktad på att beställa en Cobb AP men så hittade jag ett flertal trådar om MHD flasher. Är det någon här som kör med denna flash i sin bil? Läste någonstans att MHD-mapparna ej var anpassade för europeiska bilar, hur sant är detta egentligen? Cobb känns som ett beprövat koncept, men många ggr dyrare vilket gör att jag tvekar. |
|
|
Jag har varit i samma tankar men beställde en OBD-kabel och tillhörande OTG-adapter och tänker göra ett försök med MHD. Mapparna har fixats till rätt rejält med senaste versionen (6.1) och ser ut på följande vis med motsvarande oktanhalt man har tillgång till : Länk Ken från Wedgetuning har även sagt att även om man bör uppgradera bilen innan man testar dom aggressivare så har t ex han kört sin 335iA på Stage2+ helt stock. Det handlar om rekommendationer och lite sunt förnuft som allt annat |
|
|
Ganska imponerande att han har kört steg 2+ på en original bil och fått ut ~400hk :P (med lite sunt förnuft väljer man förmodligen en snällare map dock) Detta sättet att chippa är helt klart framtiden och om jag skulle välja en mappa bilen så skulle jag helt klart valt MHD. |
|
|
Kul att se att andra är inne på detta spår. Visst förhåller det sig som så att 98 RON = 98 Oktan på pumpen här i Sverige? Var lite skeptisk till detta då jag oroar mig för att förlora PPK-mappen men appen verkar ju spara ner den så det kanske är helt obefogat. Kör 335IA -08, har läst att lådan är specad till 450NM som max, om han kör 400hk och det håller så borde det vara ganska lugnt. :) Jag antar att man passerar 500 redan på Stage 1. |
|
|
Det stämmer Straker, det är 98 här i Sverige. Du kan göra en backup av nuvarande mapp, huruvida det är någon skillnad när du använt en custom låter jag vara osagt men teoretiskt bör det fungera likadant. Också gått i samma tankar kring hur lådan skall palla, jag har försökt lusläsa de större trådarna på e90post, n54tech med mera och ska jag vara ärlig kan jag inte hitta igen någon som verkar ha sabbat sin låda pga flashning. Folk brukar ju i regel vara ganska snabba på att skriva av sig när man är missnöjd eller saker går sönder så jag tar saknaden av detta som ett relativt gott tecken. Folk här har ju kört JB4/Procede/MHD/Cobb/Vishnu mm på sina automat och vet inte om det är någon som pajat lådan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.