|
Sida 683 av 712
|
|
|---|---|
|
modstrip: jag filosoferar i samma banor! M2 an blir nog episk! Följt nick murrays youtube kanal om hans m4a, verkar vara en härlig bil den också, han var rejält impad av m235an, jag är sugen att vänta 2 år och klippa en manuell m235 mperformance! Satsa på m2an om du har råd, som du sa, en m är alltid en m! |
|
|
Hej Jag har en original luftfilterburk som suttit i en e90 335i N54 Någon som vill ha den? Ska flytta strax och då kastar jag den annars. Tänkte om någon vill ha den och göra ett modifierat insug till bilen eller dyligt. Finns i Borlänge för gratis hämtning. Hör av er på lof.henrik@icloud.com om ni vill ha den. |
|
|
Andrasidan, Jag är andra ägaren på bilen, svensksåld, Ingen navi eller m sport. men manuell och sportpaket invändigt samt sportchassie taklucka med mera! |
|
|
Jag söker ett BOV KIT. Någon som sitter på ett sådant och vill bli av med Rekommendetio på vilket man ska ha önskas också /R |
|
|
Till våren (slutet av april) har jag N54-mods till salu för den som vill höja effekten inför sommaren. Delarna är till salu för jag ska göra ett stort bygge. Hör av er via PM vid intresse. + FFTEC LPFP (lågtryckspump), perfekt för E50-E70 blandningar. --> 2,5 kkr (nypris ca 7kkr till Sverige med frakt, moms och tull) --> fungerar felfritt. + RB Inlets, original placering av rören, 2,25" som smalnar av till 1.75" vid turbona (ingen flytt av ex. kylarbehållare, vakuumpumpar etc, plug and play) --> 2,5kkr (nypris ca 4,7kkr till Sverige med frakt, moms och tull) --> körts en månad bara, inget fel på inlets men till mina uppgraderade turbos krävs 2" vid turbo. + OEM turbos för den som vill bygga om och uppgradera här hemma i Sverige. Rullat ca 8000 mil varav 6000 trimmat. Turbona visslar något men levererar alltid önskat laddtryck på 21 psi peak. --> 3kkr En FBO N54 med uppgraderade inlets och aggressiv custom mappning på E50+ bränslemix ger kring 480-500whp. |
|
|
Hej alla, Kan någon förklara skillnaden mellan Cobb V2 och V3 för N54-motorn? Är det bara utseendemässigt, eller är mapparna för V3 "bättre" än V2s mappar. Tack på förhand. |
|
|
# OB Du har PM The Sound From A Big M :) |
|
|
DK83: Mappar och trimning är samma. Det som skiljer är att V3 har en större/bättre display och lite funktioner så som prestandamätning. /DJ |
|
| BMW-DJ: Tack för svaret, nu är jag med :) | |
|
Min bil bromsades igår och kan verkligen rekommendera Inlets till alla som vill få ut få ut det sista! Det gav +40hk på hjulen (491 mot 450whp) på min bil utan några som helst andra justeringar och bara grundmappat. Har uppgraderade turbos men skillnaden med orginal turbos borde också vara stor. |
|
|
Nice Calle, Vilka inlets har du? Är själv tillbaka i N54 träsket igen... Men blir nog bara vanlig fbo upgradering igen... :) |
|
| Kul Sjöbusen! Blev det en Z4 nu då? | |
|
Välkommen tillbaka, det var inget långt uppehåll från plattformen ;) |
|
|
Härligt Henric! Jag kör VTT men skulle inte rekommendera dom för det tog tre personer och flera dagar att montera som det lät. Olas från Rob Beck verkar klart smidigare och det är ingen skillnad i pris. |
|
|
Vill man spara tid (och pengar om arbetet inte görs av dig själv) på installation av uppgraderade inlets begränsas valet till de som har kit för original placering av rören. Mina RB inlets tog 4,5h för mekanikern att installera, gick mao ganska snabbt men han sågade hål på ett rör till ACn så jag fick en gratis AC-service på köpet till slut :) |
|
|
Japp blev en Z4 till slut :) Vad händer med RRIS? Är det nedlagt? Måste ju få se hur era monster går i sommar... :) |
|
|
Ja RRIS är tyvärr nerlagt, nu är det Racegruppen i Norrköpings Event vi får åka på. Skickade en inbjudan till dig på FB. 14maj är första eventet |
|
|
Visste inte att det var nedlagt, trist. Min bil är nog inte i matchform förrän till mitten av sommaren, vi får försöka planera ett event där många av oss kan sluta upp. Gör bilen bra ifrån sig blir det att få Gustav till att släppa in en på GTBOARD, tror det gör sig med en 3 serie touring som kör ifrån en lambo och annat kul :) |
|
|
Hej på er! Undra om någon av er hade tänkt släppa sin e92 335i nu till våren? Gärna med m-pkt å navi. Har ni något? pm mig gärna! Eller skicka mail till mig! Ha de bäst! Mvh Franz |
|
| Skulle gärna köra gtboard gör redan 100-200 på 6.7 sek med bara 20 psi | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.