AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.528

Ökad effekt på min 335i

Sida 682 av 712
Visa användare
57
Holmen94
335i -07
Ni som bytt koppling o flywheel. När ungefär för er började kopplingen slira. Altså i vilket steg trimmässigt. Håller på o läsa igenom hela tråden men tar ju sin tid hehe.

Har skaffat trim till fbo, e50 o inlets så antar att koppling kmr bli ett måste nu framöver också.
Visa användare
789
johmei
335i E92
Kopplingen håller väldigt olika beroende på körstil men för mig blev det jobbigt när jag gick på E30 mapparna från Cobb. Kopplingen hade då levt 10kmil lite drygt men såg fin ut när den togs ur. Svänghjulet var också ok men hade några heatspots och allt byttes.
Am
48
Ame
E92
335i
Är också sugen på att byta koppling inom kort men först måste allt med chassi och fbo delar in. Det känns ganska trögt att börja köra manuel e93 från en auto fbo e92.
Vilka delar bör bytas när ny kopplingen väl ska in? Används ny oem svänghjul har även läst lite om 550 koppling många verkar vara nöjda med den?
Visa användare
264
thuveson
335 M-pkt e92 2008
H&R 50/25-Eisenmann-Cobb AP

Peugeot 307 SW 1.6 HDI 07
"Vardaglig trotjänare"
Tompa : mm jag menade 30" profil. Jag tror jag har så breda däck det bara går på fälgen.

Carlee82. Tack men nej tack, köpte dessa fälgar i somras,med en hel uppsättning av Michelin pilot super sport 3 däck. Vore kapitalförstöring att inte använda de nu haha!

The Sound From A Big M :)
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
Nya snurror är inte omöjligt, vi får se vad en titt på de befintliga aggregaten visar eller om något annat ligger bakom oljudet.
Haha Calle med den leveranstiden som var på dina så får jag ju beställa nu och få dem installerade till årsskiftet ;) Blir kul att se vad dina presterar på Björkvik, kan bli bra reklam och ökad försäljning där om det går bra!
Visa användare
57
Holmen94
335i -07
Johmei Ok. Kmr nog bli dags för mig då med framöver förmodligen.

Men det är en ganska dyr historia att lämna in på verkstad för bytet antar jag.
Visa användare
264
thuveson
335 M-pkt e92 2008
H&R 50/25-Eisenmann-Cobb AP

Peugeot 307 SW 1.6 HDI 07
"Vardaglig trotjänare"
Vill få fram lite mer ljud från bilen, så har kikat på byte av mellandämpare / x-pipe. Jag förmodar att köpa ett där katalysatorer finns är ett krav då jag saknar dps?

Har ni några sjyssta länkar/sidor jag kan kika på. Glodde lite på Schmiedmann men deras utbud med katalysatorer var inte jätte stort.

The Sound From A Big M :)
Ingen som har något roligt till salu? n54 :)
Visa användare
57
Holmen94
335i -07
Maskinist1: har en jb2 piggy o ett par bms dci liggandes men är ganska väl använt.
Hej, har ett par Rob Beck silikonintag (från filter till turbos). Helt nya i kartong. maila mig på phsaver@gmail.com vid intresse. 3000:-

söker någon som säljer cobb, beg ,ny? hojta till
Börjar vara sugen på en 335a igen! Vad säger ni om milen? Hur har era bilar hållt ihop nu när dem rullar mot 15000 mil? Börjar vara lurigt att hitta lågmilade n54or

Vh peter
mr
11
mrcarle
Bmw 335i e92 -2008
andrasidan min 2007 har precis passerat 3800 mil

Kan höra av mig när det blir dags att byta upp sig ;)
Ah! Härligt!

Mrluca45@hotmail.com

Berätta lite mer så kanske vi dealar att jag väntar på din bil😊

Vore gött med en lågmilare
mr
11
mrcarle
Bmw 335i e92 -2008
Finns inte så mycket att berätta haha, näst intill repfri och dylikt. den ser typ ny ut.

Men kanske säljer den till hösten, får se!
Hur breda däck har ni på era trimmade 335or?
Sitter 225 runt om på min chippade, och det känns som jag glider runt på en isbana även när det är torrt.

Har ett annat par fälgar som är bredare bak, men behöver komplettera dom med däck. Antar att dom väger mycket mer också vilket är synd.
Visa användare
789
johmei
335i E92
265 breda är väl standard för eftermarknads. Vill du ha "snabba hjul" så satsa på 17" men breda: 9,5-10" bak.
andrasidan: Håller med om att det är svårt att hitta lågmilade. Nu har jag redan en 335 e92 -07 själv som gått strax över 9000 mil men jag funderar ev på att byta upp mig till M2 och det är svårt att få en uppfattning om vad min skulle kunna vara värd. Automatlåda, nära på fullutrustad med allt utom taklucka, tv och m-paket.

M2 ser väldigt fin ut och det vore kul att äga en riktig M-bil. Frågan är bara om det är så mycket roligare att det är värt prisskillnaden. :-)
Bytte förresten mina turbos pga skrammel i maj förra året. Det är nog ett väldigt vanligt problem, särskilt på bilar som fått några mil på mätaren.
Mrcarle! Låter kanon! manuell? Navi? M sport?

😊
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.