AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.924

Ökad effekt på min 335i

Sida 680 av 712
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Finns ju VRSF Inlets till salu här på AP, köööp! :)

Visa användare
264
thuveson
335 M-pkt e92 2008
H&R 50/25-Eisenmann-Cobb AP

Peugeot 307 SW 1.6 HDI 07
"Vardaglig trotjänare"
Inlets är ganska nytt för mig. Lutar åt dci då det är en så pass mycket mer komplicerad montering av inlets. Har du fått på dina Carlee82? Har för mig att du köpte?
Är det mmarkant skillnad på dci/inlet? Är rören mycket större? Kör man på oem snurror så kanske inlets är lite "overdue".

The Sound From A Big M :)
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Min bil är inta klar än, varit inlämnad på turbouppgradering sjukt länge nu. Inlets är ett h-----e att installera men det är en flaskhals redan vid steg1 så det är absolut inte fel att byta i din situation.

Visa användare
264
thuveson
335 M-pkt e92 2008

"Vardaglig trotjänare"
Hmm okej. Jag har fått.på 2 st nya oem snurrar på min, försäkringen tog det. Även ny olja i lådan då den läckte " i en packning".

Ooh jag är så i valet o kvalet nu. Vad kostar det att lämna in bilen då för byte av inlets? Är det ett heldags jobb?

Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
Jag fick RB-inlets installerade i måndags. Tog ca 4,5h.
De är kopplade till mina aFe DCI.
Finns olika modeller av inlets som kräver mer eller mindre arbete, men samtliga är nog ett helvete att installera. En del varianter kräver att man flyttar på vakuumbehållare osv, det slapp jag med mina RB inlets.

Tidsåtgången skiljer sig givetvis jäkligt mycket mellan att bara installera DCI jmf med inlets.
Visa användare
264
thuveson
335 M-pkt e92 2008

"Vardaglig trotjänare"
OB. Gjorde du det på en verkstad eller själv? ? Om de va på verkstad, va den auktoriserad isf??

En dci klara jag trycka dit själv. Men inlet får bli på verkstad. Eller vågar man be en polare med som är mekaniker o har tillgång till egen lift hjälpa en?

Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
Verkstad som gjorde jobbet, en ensam mek. Om den är auktoriserad eller ej känns irrelevant i sammanhanget. Jag hade inte lämnat iväg bilen till en random mek, fördel att ha erfarenhet från liknande jobb och plattform.
Finns bra DIY-guider tillgängliga, så är det en duktig polare du har så inga bekymmer.

Visa användare
264
thuveson
335 M-pkt e92 2008

"Vardaglig trotjänare"
Okej. Tack för infon!

su
85
suntrip
335i e91
Är det ingen i den här tråden som har ett JB4 liggandes?
Har precis köpt 335 igen och det är ett måste med jb4 då jag hade de i min förra ;)
mr
11
mrcarle
Bmw 335i e92 -2008
Hej,
Jag har en enkel fråga.
Vilken programvara ska jag välja och varför?
AK- Tuning eller JB4?

Bilen i fråga är en BMW 335i Manuell låda som i övrigt är helt orginal.

Am
48
Ame
E92
335i
Mrcarle: Själv skulle jag säga JB4 då jag inte känner till AK-tuning.
Finns även andra alternativ så som cobb även mhd-tuning. Mycket handlar även om andra delar som ska bytas större IC, downpipes?
mr
11
mrcarle
Bmw 335i e92 -2008
Ame:
Tack för input.
Jag har tänkt att inte göra mer än så.

möjligtvis pilla på slutrören, för ett härligare ljud.
Visa användare
264
thuveson
335 M-pkt e92 2008

"Vardaglig trotjänare"
Mycket vill ha mer.

Jag skulle "bara" byta slutburkarna "eisenmann race" på min... jo vi såg hur de gick! När ska det sluta o med vad, större snurror o etanol kanske haha.

mr
11
mrcarle
Bmw 335i e92 -2008
thuveson: anser du att detta var ett bra svar på min fråga?

AK beställt
mr
11
mrcarle
Bmw 335i e92 -2008
Ame:
Tack för input.
Jag har tänkt att inte göra mer än så.

möjligtvis pilla på slutrören, för ett härligare ljud.
Visa användare
264
thuveson
335 M-pkt e92 2008

"Vardaglig trotjänare"
Haha nej. Jag svarade inte alls på din fråga. Jag tyckte bara det var lite roligt då jag själv ställde ung samma fråga år 2014 angående avgassystem o avslutade med "jag ska endast byta det".

Din fråga, hhmm jag kör med cobb v3. Funkar kanon!! Smaken är som bakom. AK har jag aldrig hört talas om så jag hade sagt JB4 då det finns många här som kör med det o kan hjälpa dig vid eventuella frågor. Ser nu att du beställt AK, kul!! Hoppas det ger dig mycket nöje. Lämna gärna lite feedback när du haft det ett tag! 👍

im
36
impaaale
335Coupe -07
Har en Cobb V2 till 335a n54 motorn!
Fullt fungerande och i bra skick 3500kr eller högsta bud, kan skickas!
PM :)

-BMW 335 COUPE-
fd
394
fdahl
Mercedes-AMG GT S 2017
Handla inte från skojaren impaaale (Dardan Aliu, Alingsås) här ovan. Han sålde först till mig i måndags och idag backade han ur vår deal pga ett högre bud. Vi hade kommit överens om pris, tid & plats, och jag hade styrt om på jobbet för att hämta den imorgon. Han vågar inte svara på sin telefon.

Bildbevis mail och sms
Länk
im
36
impaaale
335Coupe -07
HAHAHA, fick ett bud på 600kr mer och det står tydligt eller HÖGSTA BUD, sa till mr Freddeboy att det har kommit högre bud vill du lägga över eller så säljer jag den till högsta bud som jag skrivit, men han blev förbannad och nu ska han hänga ut mig.. Kalla dig patetisk som ska hänga ut en för att jag tog ett högre bud.
Tror folk skrattar mer åt dig :)
Visa användare
789
johmei
335i E92
Ta det lugnt fdahl. Innan transaktionen är slutförd kan saker ändras ibland. Tråkigt att du hamnade i kläm denna gång men livet är lite orättvist ibland. Hänga ut någon som skojare var väl att ta i kan jag tycka (även om det kan anses moraliskt fel). Nog OT!

Hur går det med alla turbouppgraderingar där ute? Några längre erfarenheter av hybrider eller något nyinstallerat? Kanske single konvertering?!

Någon som bänkat några intressanta siffror? Gärna original vs trimmat i samma bänk?

Några erfarenheter från att byta avgas från dubbel 2,5" till ett singel modell större till ljuddämparen?

Bör vara några som installerat "inlets" (nya luftfilterrör). Erfarenheter av detta?

Några frågor för att få igång tråden igen. =D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.