|
Sida 679 av 712
|
|
|---|---|
|
Holmen, väl beprövad: nja, systemet har många användare redan men också väldigt många som har problem (i min uppfattning). App + mappar utvecklas fortfarande och uppdateringar kommer i stort sett varje vecka. Skulle inte rekommendera det för någon som inte läst in sig på systemet och förstår vad de ger sig in på. Har sagt det tidigare i tråden men som ny på plattformen, bestäm först vilken typ av tune du är ute efter: Piggyback box/flashsystem för egen flashning/"flash and forget" utförd av firma. Alla varianter har sina fördelar och nackdelar. Det handlar inte i första hand om pris. Sedan hitta en produkt under en av de tre undergrupperna som passar dina nuvarande och framtida behov. Sist, hitta bästa pris för den produkt/det system du bestämmer dig för. Kanske begagnat?! Min personliga åsikt är att Cobb är den bästa produkten överlag, med smidigt handhavande, flexibilitet för framtida behov och möjlighet till skräddarsydda mappar. |
|
|
Det är absolut inget fel på Mhd Flasher har kört med det sedan det kom ut, på både mina 335or, har inte haft ett enda problem med bilarna. både jag och OB kör mhd flasher, OB har själv kört cobb innan, SÅ SNÄLLA säg inte att den är dålig om du själv inte kört med den!! Länk här har du länk till forumet om just mhd flasher, kör direkt på custom map hos Kent/wedgeperformance, skit bra service från både honom och Martial. |
|
|
Ok, bra att det fungerar för dig. Jag använder MHD-flashad mapp själv då det är enklare att bära mobilen till bilen än datorn. Har även JB4 och Cobb. Skulle ändå inte rekommendera MHD för någon som inte ens hittar info om den idag. Min rekommendation står kvar för den som vill ta del av den men bra med olika åsikter. Jo, OB skickar någon logg då och då och Ken ("Kent") verkar bra på att klämma ur hästar ur N54 (har inte tagit fram mappar med honom dock).. ;-) |
|
| vill du förklara vf cobb är så mkt bättre?? | |
|
Jo jag är intresserad av Cobb eller liknande i första hand. Annars kan JB4 vara ett alternativ. Jag är inte så kunnig inom området så att jag kan flasha själv så därför kan Cobb funka bra. Jag kollar på båda Cobb och JB4 som begagnat också men finns inte mycket av det ute och inte till min budget. |
|
| Ska besiktiga min 1m:a som har Wagner catless downpipes, eisenmann fullrace avgasssystem och cobb installerat. Finns det nått sätt att få ner avgasvärdena så att bilen går igenom besiktningen utan att jag behöver montera tillbaka originaldelarna? | |
|
Östra: har du kvar de bakre kattarna med det systemet? Utan kattar har du nog inte mycket chans om stationen gör rätt. Men finns de bakre kattarna kvar så bör det funka. Tänk på att värma upp kattarna ordentligt innan besiktning. Lite etanol i tanken gör gott för co2 men för mycket E gör att lambda drar iväg istället. Sikta på omkring 20% etanol (glöm inte att det är 15% bensin i E85 pumpen) /DJ |
|
|
M-j Det var igenom johmei jag fick reda om mhd flash. Har inte hunnit instalera det själv än dock. Jag bara antog att det var väl beprövat. Men håller nog med om att det kanske inte är lika smidigt som cobb. Nu antar jag igen då jag endast testat jb4. Men det är la lite pill med att mhd drar igång lpfp pumpen elr vad det är o att man måste ladda batteriet vid instalation. Men ville bara nämna en till möjlighet att optimera bilen då cobb är rätt så dyr i mångas ögon. |
|
|
Är det någon som vet hur mycket man kan ladda med original dp's? Skulle vilja byta till catless men är rädd för felkoder. Mvh /Bruno, Uppsala Länk |
|
| Bruno, hur mycket man kan ladda vet jag inte men man kan få ut en hel del effekt. Jag körde med Stage 1 COBB FMIC Sport och jag tror laddtrycket maxade på 19.5 PSI med den Protunings Freak mapp (PTF) som jag la på. Därefter bytte jag till catles DP och Stage 2 COBB FMIC Sport. MEN, bilen var markant slöare än med PTF-Stage 1 mappen. Jag kollade med dem PTF om detta verkligen var möjligt eller om det enbart var subjektivt. PTF hävdar att deras "customer mapp"-stage1 mycket väl kan ge mer effekt än en COBB stage2-mapp. Nu har jag fått en stage2 mapp av PTF och det är en enorm skillnad mot COBB-mappen. Felkoder behöver du inte vara rädd för - steg2 mapparna tar hand om detta. | |
|
Tack för svaret MUC! Bilen gick väldigt bra igår, märkte senare att jag råkat bytt till map 2 (15psi). Mvh /Bruno, Uppsala Länk |
|
|
Ok Bruno, inte för att jag vet vad som kan hända men du bör nog inte köra steg-2 mappar utan att byta DP. Länk |
|
| D blir för varmt och dp cat brinner upp | |
|
Snabb fråga! Hur många av er kör med eftermarknads BOV? Kör ni Tial? HKS? Tappar bilen någon effekt om man ersätter de återcirkulernade dumpventilerna? |
|
|
Ja kör med HKS BOV. Det låter lite mysigt, om det tappar effekt vet jag ej. The Sound From A Big M :) |
|
|
DJ, ursäkta för sent svar. Ställde av bilen nu i helgen så får ta itur med detta i vår. Jag har inte de bakre kartarna kvar. Så jag få montera på originalsystemet. Hur går jag tillväga för att få 20% etanol i tanken när set bara finns E85 på pump? |
|
|
Östra. E 85: 85% etanol 15 % bensin. The Sound From A Big M :) |
|
| :D, då vart det ju enklare. | |
|
Östra: om du byter till original downpipes med kattar så bör besiktningen inte vara något problem även med vanlig bensin i tanken och även om du saknar de bakre kattarna. De främre blir ju lättare varma än de bakre. E85 innehåller som sagt 85% etanol och 15% bensin men bensinen (98 oktan) innehåller också ca 5% etanol och 95% bensin så lite knepigt är det att räkna fram rätt mängd. 95 oktanig bensin kan för övrigt innehålla upp till 15% etanol om jag minns rätt men sån kör vi ju inte med ändå ;) /DJ |
|
|
Jag är fortfarande på jakt efter ett DCI eller ett CAI till min n54. The Sound From A Big M :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.