AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.067

Ökad effekt på min 335i

Sida 676 av 712
Visa användare
789
johmei
335i E92
bilarna som säljs i USA och Europa är olika varför det kan skilja i mapparna. Som sagt, gå Cobb för att minimera strul. Speciellt om du är osäker även efter att ha läst trådar på nämnda forum. MHD är fortfarande Beta och kommer nog vara mindre konsumentvänligt ett tag till.
kn
23
kniff
335iA M Sport -08
Det är snålheten men även möjligheten till att flasha om bilen själv med mobilen som lockar med MHD. Att vara snål och trimma är ju dock något som inte riktigt går ihop så jag kanske bör tänka om ;)
Hej!

Den senaste tiden har jag haft svårt att starta bilen till och från.. Det är endast om den har stått någon timme lr över natten, trycker på knappen och bilen drar runt "ojämnt" på låga varv någon sekund för att sedan kicka igång och lägga sig lite över 1000rpm för att sedan gå ner på tomgång igen! Vet någon av er vad som kan var fel? Batteriet fungerar som det ska!
Pa
29
Pattek
e46 330ci 01
Enroth va ska du ha för lpfp?
Visa användare
789
johmei
335i E92
Jag har en steg1 LPFP från Fuelit! om någon är intresserad. Den har varit monterad i ett drygt år och presterar bra upp till E60 tillsammans med min OEMpump. Eventuellt kan den säljas tillsammans med OEM hink och pump inkluderat. (egen nivåsensor får återanvändas). Då behöver man inte bekymra sig om elkopplingarna som jag redan gjort.
Pa
29
Pattek
e46 330ci 01
Hur många häst är lflp god för
Visa användare
789
johmei
335i E92
Fuelit! hemsida: Länk

Själva pumpen är en Walbro GSL392 vilken vanligen specas för 500-550 hästar på bensin och kanske 100 mindre på ren E85 (varför man kör blandat med bensin vid höga effektuttag). Det beror självklart även på applikation, för 335an hur högtryckspumpen mår, om man kör metanolinsprutning eller sekundärt insprut vid gasspjäll eller insugsventiler o.s.v. Sammanfattat kan man säga att det räcker för allt du kan ta ut av originalturbos så länge du inte ska maxa dem med enbart E85.

Logg för just denna pump med allt annat bränslerelaterat original: Länk
Både lågtrycks och högtryckspump är väldigt nöjda norr om 400hjulhästar på 4an med ca. E50 i tanken.
Pa
29
Pattek
e46 330ci 01
Ja har tänkt o köra rbs fungerar den pumpen då? Vart hittar man en bättr högtrycks pump och hur mkt vill du ha för din? O vart finns den
Visa användare
789
johmei
335i E92
Pattek, U got PowerPost (PM)!
Visa användare
264
thuveson
335 M-pkt e92 2008
H&R 50/25-Eisenmann-Cobb AP

Peugeot 307 SW 1.6 HDI 07
"Vardaglig trotjänare"
En snabb fråga för att ta väck min osäkerhet.

Ska till bilprovningen imorgon. Idag har jag cobben på stage2 agggresive. Så som jag fattat det så lämnar stage2 inga felkoder. Men om jag vill gå tillbaka till "standard" effekt men ändå få bort felkoderna från Dp:s, vilken mapp ska jag välja då??

The Sound From A Big M :)
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Thuveson: finns ingen standardmapp för det, men man kan ta stage 0 mappen och ändra i ATR så att koderna försvinner.

/DJ
Ra
3
Raz4r
BMW 335i E92- 07
Hej!

Ny här på forumet och har haft en BMW 335i N54 E92 sen i maj! Börjar bli sugen på att få lite mer fart och har kollat runt lite, speciellt i denna tråd! Orkar dock inte kolla igenom alla sidor så frågar ist! Är sugen på JB4, är de bra/ dåligt? Finns det något bättre? Har i framtiden tänkt att byta insug, intercooler, modifiera avgassystemet och eventuellt byta downpipes! Är JB4 ett bra alternativ då eller skulle ni köra på ngt annat?:) tacksam för svar
Visa användare
57
Holmen94
335i -07
Kört jb4 sen april och tkr det e kanon!! Väldigt skönt med gauge hijacking(byta mappar mm med knapparna på ratten)
Finns väldigt mycket roliga inställningar och är väll ett av de bästa alternativen i dagsläget. Cobb är ju också ledande men är i flashform. Många föredrar det då man flashar via obd utagetet med en enhet med skärm. Man kan då även läsa felkoder mm på displayen.

Cobb är smidigast då du bara stoppar i kontakten o klickar på instalera men ngt dyrare.
Ra
3
Raz4r
BMW 335i E92- 07
Okej men effekten är typ dom samma eller? Verkar som att det är ganska mycket billigare att köpa JB4 också:)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
bästa är att köra MHD flash och har man jb4 så blir ännu bättre
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
lpfp upgrade gör att man kan köra E85, mycket power med en anpassad map
Ra
3
Raz4r
BMW 335i E92- 07
Vad är MHD flash?:)
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
Har du provat googla efter svaret? Kom igen...
Sa
195
Salonika
Bmw M4 2016 - M Performance
Hej!

Jag har lite planer på att byta downpipes på min 335:a.

Vad säger ni om dessa:
Länk

Visa användare
57
Holmen94
335i -07
Har inte bytt själv än men vet att många kör med vrsf dp. Tänker själv köpa dem i framtiden. Dom e ju inte särskilt dyra heller. Sen har jag för mig att polerade downpipes inte har samma hållfasthet i svetssömmarna och att det inte finns någon menig med det då det är sån värmeutveckling ut till dp.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.