AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.767

Ökad effekt på min 335i

Sida 675 av 712
c418krk
Jag hade så på min en gång. Det var flänsarna till DP (där de skruvas fast i resten av avgasröret) som låt emot och skavde mot varandra. Riktigt irriterande. Jag försökte först skruva loss och montera längre isär, fast ändå i samma skruvhål, men det hjhälpte inte. Fick ta av och slipa ner ett par millimeter på varje fläns och därefter var ljudet ett minne blott.

Så mycket för dyra DP med "perfekt bolt-on-passform"...
c4
79
c418krk
430d Gran Coupe -15
Mahhbechh

Har filat lite för hand mellan flänsarna så att det nu är 1,2mm frigång mellan.
Men det blev ingen skillnad. Igår provade jag att kila fast en plåt mellan flänsarna så att dom låg stumt mot varann men det blev inte heller tyst.
Trodde då att jag kunde utesluta att flänsarna tar i varann, men det kanske är så att dom kommer i svängning och tar i varann trots allt då.
Hur mycket frigång har du nu ca?

// Christopher
c418krk
Där är ca 10mm mellanrum.
Jag låg under bilen och kollade en gång när en vän torrvarvade och jag såg hur mycket rören vibrerade trots att jag hade de där "avgasrörshållarna" som ska se till att utrymme alltid finns på plats. Där och då monterade jag loss skiten och tog fram vinkelslipen :)
Jag är intresserad av att köpa okattade downpipes (Ar, VRSF, Wagner )till min bmw 335i -08 N54. PMa om ni har till salu. Kan även tänka mig att köpa IC begagnad (helst Wagner eller annan som man slipper modda) Mvh / Dennis
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Har steg 1 lpfp till salu
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Grattis däck och bilen i reklamfilm? "motorstark bmw -07 och nyare sökes"
Länk
Tänkte kolla med er hur mycket olja den manuella växellådan till en n54 rymmer?

Visa användare
789
johmei
335i E92
Köp 2 liter. Mätte inte hur mycket det kom ur min men två liter räcker medan en är för lite. :-P
hehe okej tack för snabbt svar! Vilka tändstift skulle ni rekommendera då? :)
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
oem tändstift, bosch
kn
23
kniff
335iA M Sport -08
Ledsen om det tagits upp förut, men är det någon som provat MHD flash? Finns inte jättemycket info om hur det fungerar med vår soppa osv.

Länk

Länk

Blir ju "lite" billigare än t ex Cobb..
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
Kniff, det är förmodligen 1000+ som kör med MHD nu. Vad är det du undrar? Jag har testat MHD med custom flash också.
Visa användare
789
johmei
335i E92
Tänk på att Cobb har ett andrahandsvärde vilket inte MHD har. Med det sagt har jag båda och båda varianterna leverar mappar på ett smidigt sätt. Cobb är idag den bättre produkten i mina ögon även om MHD ger möjlighet till något mer detaljerad mappning och tillåter mer ladd. Dessa fördelar gäller dock bara custommappar. Hur själva mapparna hos de två är i jämförelse med varandra kan jag inte uttala mig om.
pa
21
pauland
335i Cabriole -08 E93
Hej

Jag har lite problem med min hjulinställning. Vet ni något ställe i Göteborg som har stenkoll på E93 med M-Sport chassi hjulinställningar?
Det är primärt bakvagnen jag har problem med. Onödigt däckslitage och vibrationer till och från.

andreasp
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Välkommen till Autopower och 335 tråden Andreas :)

Jag skall jaga hjulinställning för mina nya bärarmar imorgon så vi kan snackas vid om det på telefon.

/DJ
pa
21
pauland
335i Cabriole -08 E93
Tack DJ!
Kul att äntligen få komma in i 335 finrummet :-)
Vi hörs på telefon!
I Göteborg vänder jag mig endast till Tagene Hjulinställning. Han har stenkoll och kan justera antingen enligt spec eller önskemål. Fantastisk service och snabba puckar.

Länk

pa
21
pauland
335i Cabriole -08 E93
Tack Mahhbechh för tippset. Skall definitivt kollas!
pa
21
pauland
335i Cabriole -08 E93
dunderbao du har powerpost!
kn
23
kniff
335iA M Sport -08
OB / johmei - Jag har försökt läsa på om MHD vs cobb etc, jag förstår att det är många som kör MHD, min tanke är väl mer hur mapparna kan skilja mellan US/EU? Dvs de som "ingår" i MHD, är väl Wedge Performance som står för dessa.

Det finns ju en del trådar både på n54tech samt e90post om just EU-specade maps, men det kanske bara är jag som är orolig i onödan? Att det är ett ickeproblem? :)

Är helt grön då jag precis köpt bilen men första modden blir nog att uppdatera till Alpina-mjukvaran för automatlådan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.