|
Sida 674 av 712
|
|
|---|---|
|
Pattek: Det låter som sagt tidigare som att din wastegate tabell inte stämmer riktigt med dina turbos. Med cobb går detta att logga och tuna själv. Borde gå med din open flash också. /DJ |
|
|
Har precis bytt koppling och tänkte även byta växellådsolja, bilen är bara lätt trimmad men passade även på att sätta in ett enkelmassesvänghjul. Vilken olja skulle ni rekommendera? |
|
| Fuchs TITAN SINTOFLUID SAE 75W-80 synthetic köpte jag nu. Haft Red Line D4 ATF innan vilket även det funkat bra. | |
| Enrico, Så du menar att DKG lådan inte håller bättre än den vanliga automaten för mer effekt och vrid? | |
|
Här finns två olika AP trådar där folk hävdar att DKG är specad för 600nm: Länk Länk Vanliga automaten är specad för 450nm men den kör ju folk med runt 600nm ändå. Sen vet man ju inte om DKGm rasar när du kör 601nm eller om den håller för 150 extra som AT gör dvs klarar 750nm. /DJ |
|
| johmei, varför bytte typ du om jag får fråga? | |
| Första bytet var för att oljan i lådan hade gått långt tyckte jag. Andra bytet har inte skett än men ska köra med Fuchs på rekommendation från Birds. Köpte Fuchsoljor till både diff och låda. Byta olja en gång extra kan inte skada. | |
|
Jag säljer nu min COBB AP V2. Se annonsen och hör av er vid intresse. Länk |
|
| Du har pm :) | |
|
Jag har fått WG rattle, det började smyga sig på nån gång förra året. Men nu i år så rasslar det ganska mycket så fort ja släpper gasen. Åtgärd: är det bara att åka in till Bmw o be de justera o hoppas att man slipper ett turbo byte för 35 papp?? The Sound From A Big M :) |
|
| Kan du inte fixa det med cobb enheten?? Det går iaf fixa på jb4. | |
|
Ok. Inte en aning, har någon den kunskapen så dela gärna med er!! The Sound From A Big M :) |
|
|
Låt det skramla eller byt till uppgraderingsturbos, att byta till nya orginal turbos för 35kkr låter som en galet dålig idé bara för att få en tyst bil i några år innan det börjar skramla igen... |
|
| Jag säljer mina turbo dynamics steg 2 turbos för mindre än 35k , dem rasslar inte som originala eftersom dem har fixat det. Har också injen intake. Pm om intresserad . | |
|
Hej! Jag är ute efter en Cobb accessport till min 335i från 2007. Ev kan också dp och ic vara intressant. Hör av er om ni har något av detta :) |
|
|
Carlee82 Jag stör mig på rasslet väldigt mycket. Men vill inte bekosta nya turbos, vad kan jag justera för nått för att undvika att det rasslar. Enrico. Vad fixade de på dina turbos? The Sound From A Big M :) |
|
|
thuveson du kan försöka reglera wg arm. finns några post på e0post. dem la en hård metal insert vart själva wg går in i turbo på mina. |
|
|
Okej Enrita! Jag ska kika på detta. Tack! The Sound From A Big M :) |
|
|
Retar mig lite på ett rassel/skrammel vid 2500-3000 varv/min Hörs bara när man har öppna sidorutor och mest på 2:ans vxl. Tror att det antingen är DP som tar i varann vid bakre fläns eller om det bara är pga vibbrationer från motorn. Har AR catless DP utan någon "flexdel". Någon som haft liknande problem? |
|
| Har en cobb v3 till n54 till salu i nyskick om någon är på jakt efter en. Skicka ett PM vid intresse. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.