|
Sida 673 av 712
|
|
|---|---|
| Förbrukning påverkas av din höger fot | |
| hmm det visste jag inte tack för infon.. | |
|
Tja skulle behöva lite tips det är så att ja får dom här felkoderna p2ef7 p30fe p3100 jag kör med full bolton och med vishnu openflash tablet vet att p30fe p3100 är overboost och felsäkertläge , vad bryckar overbosten bero på och vad betyder p2ef7 ? |
|
| Boost Pressure too High menaar jag | |
|
Overboost beror oftast på sticky wastegates, innebär att dina wastegates är lite tightare än mjukvaran tror. Detta tunar man in på Wastegatetabellen (finns instruktioner för cobb och du kan säkert komma åt samma tabell med open flash. Kan även vara att wastegate kärvar men det är mer ovanligt och kan innebära turbobyte i så fall. /DJ |
|
| Har catless AR dps till salu | |
| Vad tror ni grabbar om DKG lådan vs trimning... Håller den för mycket effekt? | |
| Finns clutchkits som tål en hel massa mos iaf. DO IT! =) | |
| Förbrukning påverkas av din höger fot | |
| Dkg håller med oem turbos | |
| har också en injen intake till salu och steg 2 turbos från Turbo dynamics i uk | |
| Bmw-dj har även tagit bort tuningen och får samma fel på orginal men så fort ja stänger av bilen o startar den igen så är den borta? | |
|
Enrita Har du kvar downpipesen?? |
|
| Ni som har eftermonterat LSD till era bilar, hur många mil behövdes det att "slita" in diffen och gör det stor skillnad? :) | |
|
Pattek: p2ef7 verkar ha med termostaten att göra, du kanske behöver byta den men det är troligen inte relaterat till boost problem då. Ang boost. När kommer problemet? Vid fullgas? Alltid eller bara ibland? Olika mellan trim/original eller precis lika? Att den verkar ok när du startat om är normalt, limp kommer tillbaka när du overboostar igen och det gör du knappast på tomgång. /DJ |
|
| man borde byta olja efter 1000 mil i mekaniskt diff | |
| Den kommer oftast när man gasar på vid 4 växel det är samma när den är ställd på orginal. Det kommer ibland ganska ofta | |
|
Enrita. Jag är intresserad av dp och injen. Pris? Maila mig på bmwsporren@hotmail.com Mvh robban |
|
|
Ny här på forumet och ny även när det gäller optimering.... Funderar på att beställa hem IC, DP och insug. Någon som kan tipsa om en seriös verkstad i Göteborgsområdet som kan montera på prylarna??? |
|
|
Schmiedmann i Kungsbacka hjälper dig med monteringen. Kanonbra och prisvärda. /DJ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.