|
Sida 671 av 712
|
|
|---|---|
|
Enrita har du något nr jag kan nå dej på du kan skicka det till min mejl om du inte vill skriva här patte-k@hotma il.com |
|
|
Så, bilen blev bänkad på BOS nu i helgen. Nu till den stora frågan! Är man nöjd? Njaaa, hade hoppats på 20 till whp. Jag har hört allt från 12-18% effekt förlust från motorn till hjulen. Hur ska jag räkna, säg för enkelhetens skull att man tappar 10% o det ska vara 400 i motorn. Då bör det blir 360 på hjulen. Men räknar från hjul till motor " 360×1.1" så får du ej samma resultat. Jag fick 336.6whp // 532nm The Sound From A Big M :) |
|
| Ta rwhp x1,18 så har du ca 15% dt loss .vilket borde vara rätt så korekt på din bil . Dvs ca 400 HP i motorn | |
|
Motiv 750 börjar leverera Länk |
|
| Thuveson vad har du gjort med bilen? | |
| Oj oj enrita!! lägg upp nått klipp på garaget har varit inne på din sida flera gånger men inga klipp upplagda!! | |
| Ska göra! Tuning på 100% e85 nästan klart. Det var på 20 psi , nu blir det ökning till 23 för single turbo, runt 550whp ska det vara, nu runt 500. | |
|
Enrita : Grymma tider det där! Du kör inte på 98 längre va? Pattek : Eisenmann slutburk Vrsf Downpipes Vrsf Fmic + lower chargepipe Chargepipe HKS Bov Cobb v3 Stage2 Sport The Sound From A Big M :) |
|
|
Enrita. Är det automat eller manuell? ? Vad har du bytt för något på drivlinan/ andra känsliga delar? The Sound From A Big M :) |
|
| Aha har typ samma setup men kör med vishnu openflash tablet och raka rör. Fan ja som hade hoppas på att de skulle vara 400whp nu vågar ja ju inte bänka kommer ju gråta om de är under 400😂 | |
|
thuveson: Varför kör du inte stage 2+ Agressive? Den mappen ska väl vara den med högst effekt? |
|
|
Ja stage2+ Aggressive ska vi i Sverige köra med eftersom vi har tillgång till 98/99oktan. "Sport" är för dom med samma mods som du men bara 95 oktan |
|
|
Pattek. 400 whp blir nog svårt! 350 ska du va nöjd med. Jon135 / Carlee82 : 98 oktan har jag alltid kört med. Även när bilen var orörd. Varför jag bara kör stage2 sport och inte stage2+fmic sport/aggressive är för jag kör med oem luftburk. Att gå upp till stage2 aggressive har jag funderat på. Jag började med sport för att se hur den skulle bete sig. Bilen kan väl inte må "dåligt" av att köras med sport istället för aggressive då jag kör på 98?? En lugnare mappning o bättre bränsle borde va bättre. Men jag har kanske missuppfattat det! The Sound From A Big M :) |
|
| thuveson: Nej, din bil lär inte må dåligt av en lugnare mapp men det verkade som om du var missnöjd med resultatet av bänkningen och därför undrade jag varför du inte bänkade bilen med den mapp som ger mest effekt. Effekten av öppet luftfilter har diskuterats mycket och vad jag förstått ska det inte vara några problem att köra Stage 2+ agressive med OEM luftbox... | |
|
Jag tycker bilen går bra, tyckte nog den gick lite för bra. Därför jag blev missnöjd på bänkningen. Hade hoppats på 350rwhp. Kändes som om det var en rimlig siffra. Okej. Nu hade jag 532nm på hjulen, jag kan gå upp till stage2 agg men stage2+ vågar jag inte. Det sägs ju att AT lådan inte bör belastas med mer än 500 nm :/ Sen är jag även lite skeptisk till eftermarknads filter som inte sitter i oem boxen. Jag vill ju inte suga varmluft från en varm motor o turbo. "jag vet att det finns hela boxar att köpa" The Sound From A Big M :) |
|
|
Thuveson Det du vinner på att köra högoktan är lite jämfört mot det du vinner på att köra en hårdare mapp. Bilen tar inte stryk. Du vet, när du startar bilen från kall så låter den så jeffla gött? Det är för att tända kattarna - DET mår bilen dåligt av. Att köra stenhårt mil efter mil efter mil med gammal olja - DET mår bilen dåligt av. Automaten tål mycket. Vi räknar ofta med faktor 1,15 på specvärdet vilket innebär att du kan hämta mer även där. Bara för att du trimmar så betyder det inte att du hela tiden tar ut högt moment. |
|
| Någon som haft denna felkod innan? 2a2d fuel low pressure system, fuel pressure, är det min pump som håller på och ge sig? | |
|
Mahhhbechh. Känns som om ja blev lite missförstod nu. Jag har alltid tankat 98, även i min gamla 325 e46. Inte pga "mer" effekt, utan för att bilen ska få så bra bränsle som möjligt. Bilarna har alltid servats 1 gång om året äve om indikatorn säger 2000 mil. Ojdå. Tur jag bara har 2 katta att tända då ;) ;) Det visste jag inte att det ögonblicket va lite kritiskt. Min ryker bara ur 1 pipa vid kallstart, har för mig att det oxå är för att hjälpa kattarna upp med värmen. The Sound From A Big M :) |
|
| kan vara antingen lpfp som håller på dö eller låg tryck sensor som är paj, man kan testa den och se hur mycket tryck den visar , ska vara 72 psi runt. Med INPA kan man kolla det. | |
| Tack enrita för snabbat svar, lpfp är väl den som sitter i tanken?? Fick upp den fel koden igår men bilen känns helt normal och går bra, hur brukar en bil som har dem problemen betee sig? Grym bil föresten enrita!! Du har haft sveriges snbbaste 335a ett bra tag nu! Grattis!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.