|
Sida 668 av 712
|
|
|---|---|
|
Jag har kört Stage2+FMIC med bara K&N drop in filter, det är inga problem. Har köpt DCI nu så jag skall testa vad skillnaden blir men du behöver inte vara så orolig thuveson. Börja med Sport mappen om du vill ha lite snällare. Stage 1 har väl inte DP fixar om man inte ändrar själv i ATR? /DJ |
|
|
Grymt thuvesson! Vad kör du med för setup? Jag får min cobb imorgon, kan jag köra stage2+fmic med ic-dp-öppnafilter allt är vrsf, dj? -BMW 335 COUPE- |
|
|
Impaale: låter som att du har allt som krävs för den mappen, se till att köra bra soppa (98 okt) och det är bra att ha nya tändstift också. Sport mappen lär funka fint, kör du på Agressive så är det smart att logga lite och kolla hur den mår (Alltid bra att logga lite iofs). /DJ |
|
|
Gött gött! Jag väntar på sportsystem kommer i slutet av april. Jag bytta tändstift för ca: 8 månader sen, bra att byta igen? Vad menad med logga? Är helt ny på det här. Tack för svar :) -BMW 335 COUPE- |
|
|
Räkna med att byta stiften efter 1000-2000 mil (normalt tror jag BMW tycker man kan köra dem 6000 mil) Logga innebär att Cobben lagrar vad som händer i motorn när du kör några pulls, när man tittar på loggfilerna sen kan man se om allt är ok eller om något behöver justeras i mappen. /DJ |
|
|
Okej, kan man justera dom själv sen? Är det stor skillnad att beställa maps från protuningfreaks sen? -BMW 335 COUPE- |
|
|
Hej Hur länge kör ni på era Dual cone filter? Kan man tvätta dom och olja in dom flera flera gånger så länge de ser hela och fina ut? Eller köper ni nya varannat år etc? |
|
|
Ne jag kanske oroa mig för mycket. Men hur mycket skiljer det på stage2 aggressive och stage2+fmic drive/sport?? Vad är den största skillnaden på sport/aggressive? The Sound From A Big M :) |
|
|
Tack impaale. Jag kör med dp från Cobb, IC+lower chargepipe från vrsf och chargepipe från vrsf. Sedan Eisenmann race slutdämpare. The Sound From A Big M :) |
|
|
Thuveson, varför läser du inte infon som finns hos Cobb? Länk Deras information är nog den bästa om just deras egna mappar. Vad menar du med "hur mycket skiljer det"? (ex. skiljer 3grader tändning eller 1kbyte filstorlek?!) Om du vill veta exakt skillnad på mapparna så ladda ner Cobb ATR. Då kan du titta själv på mapparnas tabeller och jämföra. Hur mycket effekt de kommer ge kan man inte säga exakt då det beror på just din motor/bil. Ja PTF kan göra bättre mappar för just din bil än de du laddar ner direkt från Cobbtuning. Hela grejen är att de jobbar utifrån just din bils förutsättningar men kräver att du har lite mer koll på loggning. |
|
|
Jag fick fixat mina dp, och kopplade cobbem idag, laddade bilen med stage2+ fmic sport, och körde ett varv, sjuk skillnad absolut, efter 4.5varv är det sjuk skillnad, men upp till 4.5varv så känns den mycket slöare, racade mot brorsans s5 och det blev samma resultat nästan på korta sträckor från start som när den var orginal. Är det något fel på bilen eller är det så den går med 2+sportfmic? :) -BMW 335 COUPE- |
|
|
Johmei. Deras info har jag läst, men måste maila de då de inte kan bestämma sig själva vad som gäller. På deras sida under noter står det att stock filter räcker till stage2+fmic aggressive. O under "mapes" står det att det behövs annat filter till stage2+fmic drive... The Sound From A Big M :) |
|
| Läs på hur du loggar, vad du ska kolla efter och testa dig fram med mapparna. Inte som att mappen inte fungerar om du inte har annan typ av filter, bränslet kommer vara betydligt mer avgörande. Börja med st2+drive, sen sport, sen agg och se hur bilen tar det kanske?! Cat-back är heller inget krav för någon mapp generellt; jag har ganska bra fart i min maskin (betydligt mer aggressiv mappning än de vi nu pratar om) men original från downpipes. Med Cobbs st2+agg kommer du med ganska stor sannolikhet få se över stift, vakum, tryckrör m.m. ganska snart då kraven på friska grejer blir högre. Så lär dig läsa hur motorn mår är mitt stalltips. Man kan ge vissa rekommendationer här men för mappning behöver man titta på hur just din motor och bil tar det. | |
|
Okej. Jag ska lägga ner mer tid på loggning. Bilen är nyligen servas med stift o hela kittet inför detta ändamål. Men jag startar med stage2 drive/sport. Angående bränsle så har den alltid fått 98 o en skvätt från Archoil. Loggarna, ska ja skicka de till Cobb eller lägga upp de här? Okej. Du kör på etanol va? Stage2 bör väl ge 400 i motorn? The Sound From A Big M :) |
|
|
Thuveson, Loggarna öppnar du i datorn och "analyserar" med den kunskap du lyckats ta till dig från detta och andra forum (e90post lämpligt). Vill du dela med dig av dem så ladda upp dem på Datazap (Länk och länka. Ska du föra mkt diskussion om just dina loggar och mappar kanske en egen tråd på något forum är vettigt. Jag kör (och dricker) etanol ganska ofta ja. Någon annan får sia i hästkrafter du kan tänkas få. |
|
| Johmei: hur blir det med blästringen? Har skrivit till dig på garaget men inget svar. Jag kommer att plocka fram grejerna så fort jag har fått igång min bil igen. Säg bara till kan även hjälpa till om jag har tid. | |
|
Ame, sorry har inte fått ner bilen på hjulen än. Chassiprojektet har bara växt. ;-) Jag ska få bilen körbar för Kullen 25 april. Sen är det dags att riva insug m.m. Tack för påstötningen, vi snackas! |
|
|
Tjena! Har mappat om min bil nu kör på downpipes 7IC och öppna filter från vrsf. Har provat massa olika mappar men bilen går inte som den ska? Eller den är för j*vla slö upp till 4t varv? Den går typ bättre med original men går som fan från 4t varv med ST2+FMIC AGG? Någon som kan hjälpa mig - har 2 fel koder P29F4 och P29F5 vad jag har läst så är det downpipesen ? Är det så att bilen går mycket bättre bara i höga varv med cobben eller är det något med min bil? Har provat racea mot min brorsas s5a men det är samma resultat med cobb som utan… -BMW 335 COUPE- |
|
|
impaaale, du måste ut och logga för att se hur bilen mår och för att få en chans att se vilka värden som inte ser ut att vara OK och lista ut vad som bör justeras. |
|
|
impaaale: Den skall inte var slö upp till 4K så något verkar mysko. Koder för Downpipes skall inte heller komma om du har Stg2+FMIC Agr mapp då den mappen tar bort koderna automatiskt. Har du verkligen bytt mapp i bilen, inte bara installerat cobben? Du vet att du går in i menyn tune och byter mapp på bilen när Cobb är inkopplad i bil? Har du valt mapp för just din version av ECU också? /DJ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.