|
Sida 667 av 712
|
|
|---|---|
|
För montering av IC 5" med lower chargepipe + downpipes o chargepipe. Vad pratar vi för tid då för en van skruvare. Om man förutsätter att inget krånglar. 10 h?? The Sound From A Big M :) |
|
| Om inget krånglar tar det nog knappt 3h men det är alltid något som strular lite så säg 5h då. Men ligger du ensam på marken och donar så tar det kanske närmre 10h med en hel del strul. Kanske är vad det tog mig att göra de tre jobben totalt vid 3 separata tillfällen inkl få upp på bockar x2. Jag har/hade 0 vana. Då spenderade jag dryga timmen med att dremla loss charge-röret på varmsidan av OEM IC och en timme med att försöka få på ena downpiperöret. | |
|
Oj då. Trodde det skulle ta 10h på lift för en med vana. Behövs det några specialverktyg? Eller ska man försöka sig på det själv? :) The Sound From A Big M :) |
|
|
För mig tar det precis exakt 3h från det att jag börjar lyfta upp bilen till att den står på backen igen för att byta downpipes. Min IC, som var bolt on, tog 20min att byta. Chargepipes bytade jag aldrig, men jag kan inte tänka mig att det tar så speciellt lång tid när man väl har nere allt. Tålamod är allt. |
|
| Har en wagner intercooler till salu om någon är intresserad hör av er!! | |
|
Madmaxxz: Är den till e90? |
|
|
Salonika: Ja det är det men den passar även flera olika modeller med n54 motorn, har bara provkört den 10km Max ny skick på den! |
|
| Skickat pm! | |
|
Länk. Liten fråga angående min cobb. Tror det är enkelt men mitt tunnelseende kan ej se det uppenbara. Vilka steg ger mer/mindre effekt, alltså i vilken ordning är de. På Cobbs hemsida står de i följande ordning. Stage1 Stage1+fmic Stage2 Stsge2+fmic Vilken utav stage1+fmic och Stage2 ger mest effekt och är mest lämpad för mig. Jag kör ju på oem intake, , men har fmic+ lower CP + CP med BOV, DP och catback eisenmann. Kör på stage1 idag, vill öka på det lite, ska man ut o gasa vill ja ha den värre versionen, blir det vardagsrum så tänkte jag byta till den mer skonsamma optimeringen. Vad menas med linear throttle? The Sound From A Big M :) |
|
|
Du ska köra stege2+. Linear eller stock throttle är bara responsen i gaspedalen |
|
|
Carlee82. Tack!! Du menar stage2+fmic? Om jag bara vill köra lite vardags då? Jo att det är responsen visste jag. Men undrade mest om nån/du kanske vet vad linear va för något. Orkade inte googla :) . The Sound From A Big M :) |
|
|
Med stock throttle är gaspedalen som vanligt. Det innebär att den ofta gasar lite mer än du tror, 25% av pedalen kanske ger 40% gas. Med linear så kommer den kurvan vara linjär dvs 25% ger just 25% upplevelsen kommer vara att gasen är lättare att dosera men att bilen kanske känns lite trött och ovillig (vilket den inte är, du måste bara trycka ner pedalen mera) /DJ |
|
|
Precis stage2+Fmic jag har aldrig känt nått behov av att byta till nån annan mapp när man vill köra lugnt, bilen går så snällt och fint ändå. På vintern kan man ju dock byta till steg0 om man ska köra bilen då. |
|
|
Okej. Tackar! Er kunskap underlättar verkligen! En annan fråga. Jag tror min Cobb AP gick sönder, hjälp! Jag skulle uppdatera programvaran i den. Allt började bra, uppdateringen började. Men helt plötsligt så hör jag ljudet när något kopplas ut ur usb:n. Sedan ljudet när något kopplats in, och så fortsätter de så. Alltsåmin dator kopplar upp sig mot AP O sedan kopplar den ifrån direkt. Detta upprepa sig i 10 min. Jag drar då sladden fast det står att man ej får. Jag byter usb kabel och usb port. Inget hjälper, samma problem! Jag läste någonstans att det kan dumma sig om man kopplar in sin AP i en 3.0 usb port om man inte har en converter till 2.0....så ska testa med en annan dator som har 2.0 portar. Vågar man koppla in AP i bilen?? För att testa om den fungerar? The Sound From A Big M :) |
|
|
Jag känner inte till det där med USB versionen, men att rycka ur sladden innan uppdateringen är klar borde du nog inte gjort. Det finns ju ingen som vet status på din AP just nu men jag hade inte varit rädd för att koppla in den i bilen för att kolla i varje fall. Däremot skulle jag inte försöka byta mapp i bilen med mindre än att jag genomfört uppdatering först. Så länge du inte försöker ändra något i bilen så kan det knappast gå mer fel. Men du behöver ju få igång den mot datorn sen oavsett. Du kan ju testa med en annan dator också. /DJ |
|
|
Mm men det där med o rycka sladden kan ej varit farligt. Eftersom den kopplade ifrån så avbröt ju uppdateringen sig ändå. Jag har mailat till per "perra" som jag köpte den av. Han sa att jag inte ska koppla in den i bilen. Utan ska byta dator, försöka ta reda på vilken mjukvaro version jag har. Får jag inte ihop det så skulle jag skicka tillbaka den. Väldigt bra service än så länge! Jag återkommer :) The Sound From A Big M :) |
|
|
Cobb v2/v3 köpes :) hojta om någon har! -BMW 335 COUPE- |
|
| impaaale, jag har skickat pm till dig. | |
|
Jag har fått igång med Acessport nu. Jag bytte bara dator med en äldre USB-port, så nu fungerar den perfekt. Är fortfarande kluven vilket Stage jag ska ta. Carlee82 säger Stage2+fmic, men för den nivån kan man ej ha oem intake enligt Cobbs hemsida. Jag frågade "perra" på 24GTR o han tyckte jag skulle gå efter Cobbs rekommendation o köra med Stage2 bara. Hur mycket skiljer det mellan Stage1+fmic o Stage2? Har ni någon fakta/upplevelse? The Sound From A Big M :) |
|
| Köp ett K&N filter och gör en mr5 intake :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.