|
Sida 665 av 712
|
|
|---|---|
|
Tjena! Den som har monterat 7" vrsf intercooler på sin n54 eller kan får jätte jätte gärna maila mig behöver akut hjälp!! Tack - mail: dardan_aliu93@hotmail.com -BMW 335 COUPE- |
|
| Tjena killar vad roligt att vara med i 335 gänget.. har precis införskaffat en 335a som har catt fritt avgasystem med VRFS downpipes, Big Tom IC, och dual cone bms filter, ser att ni har jävligt bra koll på trim..! jag vill ligga på ca 420 hjulhästar, min fråga är då vilket är chip får man ut mest hästar på med det lilla kitet jag har? Tacksam för alla svar ni kan ge.. Ha en fortsatt trevlig kväll. M-J | |
|
Tjena m-j! Kull att du skaffat en 335 :) Jag trimmad min 335:a igår med bsr. Det är som en helt annan bil men jag har inte planer på att komma upp till 450-500hk. Cobb är väl det bästa alternativet om du ska fortsätta modds bilen i framtiden. |
|
| Du kan glömma 420 whp med 98 oktan och oem turbos | |
| Du når 420whp om du kör med etanol och maxar dina oem turbos med högt laddtryck. Uppgradera lågtryckspumpen och fixa en custom map för E50-E60 mix med 21psi boost så har du nått ditt mål.. | |
| M-J, förresten... Jag ser att du håller till i Malmö precis som jag. Förmodar att vi kör race till våren då ;) | |
| enrita, vad behöver jag göra för att nå 420 hästar, ser att man kan köra med e85 också vad behöver bytas för att jag ska knnna köra 40% tillexempel? tack för snabba svar ni är grymma! | |
|
Du kommer nog upp i 420whp med e35-e40 blandning och kör helt utan kattar Eller 100-200cell kattar. |
|
|
LIQUI MOLY CERATEC Jag pratade med en polare idag som har en M3 e46 och han nämnde LIQUI MOLY CERATEC som tydligen är riktigt bra för motorn. Någon som har använt det eller känner till denna produkt? Den verkar vara bra av det jag läst på E90 forum. |
|
|
Länk länken till produkten |
|
| Tillsatser kan diskuteras, väldigt olika åsikter finns. Jag använder Archoil, men tror att de flesta inte använder något alls.. | |
| märker du någon större skillnad på motorn med Achroil? | |
|
Någon som vet någon bra sida/återförsäljare som har Spec-kopplingar till N54? Tidigare så gick det ju att beställa ifrån Topgearsolutions men dom skeppar ju inte till Europa förutom UK längre.. och Turnermotorsport är ju rätt dyra enligt min mening.. |
|
| Finns det ngn som har ngt trim att sälja? Söker hällst efter cobb v3 och intercooler kanske men kom med förslag :) | |
|
Hej, jag är ute efter trim prylar. Cobb och downpipes, ev. intercooler. till n54 Hör gärna av er till pierre.jemt@gmail.com // Pierre |
|
|
Hej alla glada, det var ett tag sen! Jävlar vad tråden hunnit blivit lång, 665 sidor! Är det nån som sitter på ett meth-kit ni inte behöver? Isf köper jag det för rätt pris. Tänkte se vad det kan göra i GT-R:en :) |
|
|
Dags för mig att byta bromsbelägg fram! Har kollat lite på EBC Greenstuff eller RedStuff. Vilka bromsbelägg skulle ni rekommendera? Bilen är steg 1 trimmad! |
|
|
Stoptech-belägg är vettiga som gatbelägg, original också. Greenstuff har många dåliga erfarenheter av. Se till att hålla vätskan och skivorna fräscha. Ska du ha bra bett men bryr dig inte om det låter och sotar en hel del så Gula Pagid (RS29) eller PFC08. Dessa kör vi banåkare. |
|
|
Nån här som har eller känner till nån fin 335 till salu? Helst en e90, manuell eller automat spelar ingen roll men den får gärna ha navi, annars är allt av intresse. |
|
| Calle. PM mig på FB, jag har en kompis som ska sälja sin E90 har började trimma förra sommaren men knappt hunnit köra (jobbar utomlands några veckor i taget). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.