|
Sida 664 av 712
|
|
|---|---|
|
Har köpt IC , DP, HKS BOV, Sportfilter och sportsystem, nu är frågan vart man ska mappa bilen, någon som har tips? I närheten av västragötaland helst -BMW 335 COUPE- |
|
|
thuveson: Om du har kvar mapparna i din Cobb så står det i namnet på mappen vilken version av ECU de är för. Smartast är väl att rensa bort de mappar man inte skall ha så finns det inget att välja fel på. Annars tror jag du kan få fram ECU version i menyn på Cobben också. Impaaale: Köp en Cobb :) /DJ |
|
|
Jag snackade med en kille som kan mycket om mappning etc, han sa att lämna in den på mappning vat bättre? Att man bara får felkoder osv med cobb, jb4 osv. Hur mycket hästar får jag ut med cobb och den setupen? Är cobb mer "farligt" för bilen? Har verkligen noll koll på cobbs. Tack för svar DJ -BMW 335 COUPE- |
|
|
Just det! Men det är väl inget jag behöver bry mig om som bara köra standard mapparna "OTS ". Har enheten o bilen en gång blivit kompatibla så ligger väl bara de med rätt ecu i enheten, oavsett stage? The Sound From A Big M :) |
|
|
impaaale: Cobb är ett verktyg för att flasha ECU med. Sen vilken mapp/mjukvara du lägger in är upp till dig. Cobb erbjuder bra grundmappar på sin hemsida. Sedan kan du utveckla dem själv eller låta proffs göra mapp åt dig. Sedan om du känner någon som tror sig kunna göra det bättre med annat flashsystem, fine. Felkoder o.s.v. får "killen som kan" stå för. Vidare kan Cobb användas till annat som felkodsläsning och (live)loggning vilket är mycket viktigt vid trimning skulle jag vilja säga. Men flasha något hos lokala verkstaden kan passa vissa bättre som inte vill lära sig och förstå själva, det blir ju snabbt komplicerat. |
|
| Thuveson, du laddar lämpligen ner mapparna anpassade för din ECU på hemsidan (OTS) för att säkert ha senaste versionen. De är för en ECUmodell endast. | |
| Bilen på verkstad, motiv 750 single turbo monterad i 2 veckor 😊. Snabbaste 335 at i europa? Mina td steg 2 turbos är till salu | |
|
Sweeet Enrico! Blir det JB eller Cobb? Mina nya turbos ska snart monteras och sen blir det mappning i bänk via E-tune av PTF, måste hamna på 500whp+! :) |
|
|
Oj här moddas det för fullt :) Hur löser ni det med turbobyte på 335 då båda turbos sitter på grenrören? |
|
|
salonika, utveckla den meningen? enrico, hur många mil har dina turbos rullat nu? (5k+?) |
|
|
Salonika: Dom är numera avtagbara från grenrören om jag skulle vilja byta igen. |
|
| Mina steg 2 har rullat 50k km . Ska köra motiv cobb base flash och jb4 | |
| Enrita, hur löser du det med automatlådan med 700 whp, ska bli intressant att se hur det funkar, blir nästan sugen att gå tillbaka till 335 igen | |
| Det blir bara 550 max | |
| har fort cobb v3 till N55 och en ny DP liggandes till n55 | |
|
Oj oj här händer det grejer... :) Blir kul att se din bil i sommar Enrico... Calle, Vad hänger du dit för turbos? Gör du nått åt automatlådan? Johan, Vad pular du med nu för tiden? Uppgraderar du också din räcer? Själv åker jag bara runt med min kärra som bruksbil.... :( |
|
| Bilen har stått avställd sedan oktober men ställdes på för kort tur till mek för en vecka sedan. Inga effekthöjande projekt för mig dock. Ser ut såhär just nu: Länk | |
|
Sjobusen: Det blir moddade orginalturbos, 43mm kompressorhjul, 47mm turbin och lite andra mods. En kompis som bygger ihop dom så dom blir alltså större än RB's för halva priset :) Inga mods på växellådan förutom Alpina TCU, den ska nog palla detta |
|
|
Någon som har en cobb accessport till salu :) ? //Pierre |
|
|
Calle, Fan vad spännande. :) Blir kul att se hur din bil kommer gå i sommar. Johan, Aha såklart att du ska få bilen att ligga som ett strykjärn runt banorna :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.