|
Sida 660 av 712
|
|
|---|---|
| Okej jo jag misstänkte att den blir lite mer ryckig och "svårtkörd".. Vad är detnlägsta vikt man bör ha på sitt svänghjul? Främsta anledningen till att jag byter är att mitt svänghjul är slut men det kommer att komma mer kul saker på bilen så tänkte därför uppgradera den direkt.. Vet ni något bra företag som gör kopplingsbyten till ett vettigt pris i Stockholmsområdet? Hade tidigare tänkt köpa ifrån Topgearsolutuoins.com men dom skickar inte till Sverige längre.. :( | |
|
Johmei Det blev aldrig att jag monterade kittet, och nu är tanken att bilen ska säljas så jag kan lika gärna avyttra allt till en bättre behövande :) |
|
| Var köper man Cobb v3 billigast? | |
|
Daniel123 Jag köpte från Sonic Tuning för 749$ för ett par månader sedan. // Christopher |
|
|
Tjena. Tänkte öka effekten lite på kärran hemma. Det är inte ngn som har en jb4 piggy över att sälja? Annars ska man skaffa den genom Burgertuning elr finns det ngn billigare sida. /Jonatan |
|
|
Tjenare Holmen94 jag har inget tips om Jb4 men jag såg att det finns en Cobb till salu på Blocket. (Det är inte jag som säljer) Länk |
|
|
Headmaster Jo såg den med. Det är v2:an du menar va? Har inte sånt intresse för v2:an. Hellst jb4 men cobb funkar väll med. Dock vet jag inte om man ska vänta till våren istället då man snart ställer in bilen över vintern. |
|
|
Är lite sugen på Cobb v2'an på blocket men skulle någon kunna förklara skillnaden mot V3'an utöver den större skärmen? Finns det några begränsningar när det gäller mapar och andra funktioner? Trevlig helg! |
|
|
Freppey Här är en länk Länk Om detta är nu allt vet jag inte. Men prestanda messigt tror jag inte det är ngn skillnad. Har inte testat ngn ska tilläggas men jag själv är lite sugen på "on the fly map switch" med jb4. Är det ngn som vet ifall cattles dp gör att försäkringen inte gäller? |
|
|
Tjena! Någon som har en större/bättre intercooler man kan få köpa? Trevlig helg! |
|
|
Dags att byta belägg fram och bak samt sensor på min 07 335i. Vad har ni provat och rekommenderar? Bilen går enbart på gata men har lite mer effekt under huven. Ingen direkt inspirerad körning på så sätt. Många rekommenderar ju original. Vad tycker ni och var isåfall köper man det till vettig peng? |
|
|
Jag har testat original, StopTech, pagid rs19 och PFC08. Stoptech tycker jag är perfekta för gatbruk (pagid och PFC är för bana och inte roliga på gata) original funkar bra på gata också. Vill du komma riktigt billigt undan har jag en uppsättning helt nya zimmerman som bara ligger och skräpar, dem kan du få billigt (motsvarar original). /DJ |
|
| utöver de DJ nämner så har jag även hört gott om Cool Carbon, inte testat dem själv men tänkte köpa en uppsättning till nästa år. | |
| Har kört samma belägg som DJ och håller med om vad han säger. Se till att ha fräsch vätska och OEM eller Stoptech belägg så kommer du få bra stopp på grejerna utan problem. Bromsarna är helt ok original för gatbruk. Du vill inte ha sotande och skrikande belägg i onödan men vill du få stopp på bästa sätt så är PFC08 det vassaste jag provat än så länge iaf. Skivorna vill du ha original eller motsvarande blanka. DJ har dålig erfarenhet av Zimmerman skivorna medan jag kört dem hela detta året utan problem. Zimmermanbeläggen ligger dock oanvända då jag tagit beslutet att bara köra bangrejer på bilen framöver så vill någon köpa så PMa. | |
|
Har Cobb V2 till salu. Skiljer absolut ingenting effektmässigt, endast större display samt presentation av värden är "snyggare" gjort. Vid intresse pm:a |
|
| Mackan, om du har en V2 till salu så är det med din mindre skärmen (inte större). Kanske går att använda redigeraknappen på inlägget.. | |
|
Hej, Har en 135:a 2008 med följande mod: DP, FMIC, catback, Cold air intake, COB V2. Motorlampan har vid 2 tillfällen tänds vid fullgas och bilen börjar gå lite knackigt. När jag startat om bilen har den blivit normal igen. Läste av med cobben och hade felkod p29d2 misfire cylinder 6. Nån som vet vad detta är och vad jag ska göra för att fixa detta? Mvh Andreas |
|
|
Dåliga tändstift, dålig tändspole, carbon buildup eller för aggressiv mappning? /DJ |
|
| Edit, menar att V3 har större skärm än V2 | |
|
"Daniel123 Jag köpte från Sonic Tuning för 749$ för ett par månader sedan. // Christopher" fick du den att fungera i din 2012 års modell?? jag fick ej i min 2013..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.