|
Sida 66 av 712
|
|
|---|---|
| Precis hämtad bilen.. vilken skylnad.. helt ny känsla. Bilen är mycket bättre balanserad och mjuk . Man kan verkligen gasa på utan att DCT bryter hela tiden. Väldigt nöjd. Bilstein PSS10 är också väldigt bra. Bilen är sänkt minimum, som jag tror är 3 cm, och är precis perfekt för mig. Inställda nu på mjukaste och tror att jag behåller den så . Detsamma comfort men mycket stabilare . | |
|
Mycket kul o höra Enrita! Hur låter bilen utan de främre kattarna? Själv hann också sätta på allt i går. IC, DP, V3.2, DCI. Kör nu på Stage 3 mapp och det är helt Sjukt drag. Nu när man kör utan några kattar! Åkte till Säffle och gjorde den sista checken med diffen. Allt var perfekt. Passade även på att leka lite runt en P-plats. Har nu inga bakdäck kvar. :-( Medel förbrukning efter gårdagens övning: 1.3 |
|
|
Kul att du har också fått allt in! Bilen låter fantastiskt utan dem främre kattarna! Kanske det är dags att mötas :-) jag sätter in nya sommar däck i veckan. Bytte också DVs från Forge och dem funkar riktigt bra, mycket bättre respons! |
|
| BTW , jag tänker köpa BT kabel för att rensa kodarna ! Vi kan dela på det om det behövs , man kan ha upp till 3 VIN . | |
| Hur gör man om man vill att de ska låta lite grövare men behålla original avgassystem? Om man plockar bort cattar vilka ska man plocka bort? Måste man ersätta me rör istället eller hur går det till samt kommer det att gå igenom besiktningen. | |
|
Sevak. Kommer att lägga upp lite ljudfiler under veckan som kommer. Då kan du få ett bättre hum om hur grejerna låter. Enrita. Måste fixa nya däck! Kan knappt köra nu. Får börja ta upp jakten på måndag! |
|
|
Var ute med Tobias (som förresten har en jätte fint bil) och vi hade jätte kul! ingen traction med vi körde många gångar och det är verkligen själva greppet som gör skillnad, fixar sommar däck i väckan! Prövade också hans bil med procede och den gick jätte bra! |
|
|
Sevak: Så här får du bättre med orginal avgassystem: Länk Heartware: gott med diffen! Jag testade enrita:s bil idag och den kändes riktigt härlig med diffen och nya chassiet. Hoppas på en smaskig film från dig snart. enrita: Det var kul att träffas, din bil är grym med ALLA mods du har - tur att inte du och Heartware inte bor i samma del av landet, då hade ni ballat ur totalt på mod fronten. Din bil har ju i stort sett allt haha. Jag tror din bil har enorm potential om du höjer laddtrycket - du får säga till Terry att du inte laddar fullt i kyla - vilket är rätt rent principiellt men 15 PSI borde du toppa på för att maxa effekten. På tal om diffar så har jag fått svar på varför min bil har så bra fäste - den har e-diff! BMW införde det från början på 135i och på 335i någon gång under modellår 08. Min bil som är byggd 0801 har det och det bekräftas i manualen! I USA så säger dom att det inför 0803 men uppenbarligen tidigare i Europa: A function of the DSC system that does remain active even when everything is OFF is the e-Diff. 1 series cars and those 3ers produced after March 2008 include this, it is still unclear if other models are also including this feature. Only available on rear wheel drive cars the e-Diff essentially mimics the concept of a limited slip differential (LSD). It accomplishes this by applying braking to the spinning wheel and thus transferring more power to the wheel with better traction. It will allow you to leave strips if you are so inclined. This feature is also active in DTC mode. |
|
|
Jag har snackad med Terry och han har sagt till mig att laddtrycket sänks när det är kyligt för att spara själva turbos eftersom man får ut detsamma effekt med mindre PSI. we reduce boost pressure in cold weather. Keeps impeller RPM at safer levels in my opinion. När jag körde Race map då gick den upp till 13PSI istället för 11.5. Ganska trevligt map , aldrig kört den förut eftersom man måste ha 100 oktan bensin. Kanske alla mods och kyligt vädret gör att det går att använde den även utan 100 oktan (kör 99 V-Power) som är 94 i US. Det kommer mycket mer mappar med 1.3 chippen som ökar laddtrycket. Får väl se först måste man iallafall fixa traction med 4 fina Goodyear F1 Asymmetrics :-) |
|
| Tobbe: Det me golf tee mod vet jag redan om, finns inget annat? | |
|
stämmer säkert att ni får samma effekt på 13 psi i kyligt väder, som 15 psi i varmt.mera syre i kall luft. Men det finns mera hp att ta ut i kallt väder om man låter trycket vara detsamma, i och för sig ganska meningslöst då det bara spinner. Har inte kört JB3, var det skillnad i hur dom var att köra? Tobias vad hade du för mods på nu? ps ta en extra koll på era tändstift på 5 an och 6 ans cylinder om ni har möjlighet byt efter max 1500mil |
|
|
Enrita jag har en BT-kabel med obegränsat antal VIN's. Det är bara att höra av sig, så kommer jag........:-) /Janne Janne E61 535D 2008 Sportautomat. |
|
| Tack Janne, jag har faktiskt beställt en igår :-( Tack för erbjudande ändå! | |
|
Någon som monterat dumpventilskitt på sin 335i? Kan man köra med öppna dubbla filter och dump? Vilka för/nackdelar har en dumpventil? Håller dessa länge? Vad kan det kosta att lämna in för montering? Tänkte på denna Länk |
|
| Har du AT eller MT? Jag har precis monterad Forge DVs och kan rekommendera dem, bättre respons generellt och väldigt bra gjort produkt. Håller bättre om man laddar mer en 8 PSI. | |
| Kommer snart att köpa en med manuell. Ska trimma och ladda 1 bar. Original dump håller väl? | |
| AT? MT? | |
| om du ska köpa MT och gillar dumpventil (blow-off valve) ljud köp Active. Det är inte att originala Diverter Valves inte håller. jag har kört 500 mil med 1 bar och originala utan problem . | |
| Har kollat på deras installations manual det verkar va mycket komplicerat. | |
| Forge Dvs var lätt att installera, 30 minuter. Här: Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.