|
Sida 655 av 712
|
|
|---|---|
| andrasidan, bytte du till något än roligare åk eller blev det familjebil? | |
|
Bytte till en Skoda pickup 😊 jag tappade sugen lite, bytte rutan, åkte på nytt sten skott direkt, fick rn smäll på fälgen efter landsväg , en parkerings skada på höger bak skärm, sen service för 11 000 i maj, så blev riktigt less, jag samlade mig dock men hade 200 000 kvar i lån och 10 000 mil på bilen så tog ett beslut att det var för mycket pengar att betala bort på en bil som gått så långt, hade den gått 3000 hade jag behållt den, det grämer mig då jag älskade allt med den bilen, grymt komponerad! Förvånad att inte fler ringde på den, Näst bil blir nog en vit coupe eller cab med låga mil och garanti, eller så väntar jag 5 år och tar en när dem sjunkit rejält , det kommer alltid vara en fin bil 335 e92, Jag älskar bilar men även att resa, lönen räcker inte riktigt till bägge när man vill köra som Ari vatanen, Vh |
|
|
Hejsan, Spekulerar på en BMW 335i E90 2007:a som har lite trim på sig i form av ett "Procede 4" med allt vad det innebär. Bilen har gått ca 6000 mil men ägaren verkar seriös, och den är fullservad etc. Min tanke är att bruka den året om som familjebil. Med andra ord kommer jag inte köra bana i någon större utsträckning, men lite motorvägshets lär det garanterat bli :) Är det ett tokigt val att köpa denna bil? Vad ska man kolla på extra noga? Tack på förhand! |
|
| Lite svårt att uttala sig om bilen utan detaljerad info. Att den har varit trimmad med procede säger inte mycket, enbart ett tune är för N54 inte att leva på gränsen direkt. Min spontana reaktion är att det låter som väldigt låga miltal för en 07a, ca halverat miltal mot majoriteten av den årsmodell. Har den bara gått i stan med korta sträckor då eller? | |
|
Jo den rullar bara på sommaren. Vet ni om det kommer några större servicekostnader vid 6000 mil? |
|
| skriv de frågorna i en annan tråd, tillför inget av värde här | |
|
Ber om ursäkt! // Mattias |
|
|
vi provar här och... jag kör med cobb stage 1 sport, och har fått följande felkod: P2Fa8 '= miss combustion too short spark duration har bytt både tändspole och stift på 1cyl, men det hjälpte inte... mer tankar å tips |
|
|
Har nån en bra kontakt för byte av DP i Stockholmsområdet, helst norrort. Hälsningar BUbbla |
|
|
Säljes: Helix FMIC för coupe passar 2007-2012. Helt ny i originalkartong. Downpipes från AR Design, ca 2000 mil, plockar av i nästa vecka. Finns i Täby. |
|
|
Hejsan, Jag köpte en BMW 335 e90 2007 igår som rullat 6600 mil. Bilen är i gott skick men har redan uppdagats några små störande fel. Det sitter ett PROcede rev2 kit på bilen med AR downpipes, catback, öppet filter, FMIC. Grejen är att motorlampan tänds titt som tätt när man kör normalt. Går dock att nollställa och jag antar det har att göra med catless DP's? Men däremot om jag gasar fullt på "kraftfullaste" mappen så tänds en halv motorlampa och bilen går som skit (misständer osv). Då måste jag stänga av bilen så funkar det igen, men blir såklart samma sak igen nästa gång jag ger fullt. Det sistnämda känns inte så kul, vad kan det vara? Tändstiften är inte bytta på bilen vad jag kan se i serviceboken. Vad tror experterna? Tack! |
|
|
Om stiften inte är bytta så gör det. MEN när motorlampan tänds skall du få en felkod. Den berättar troligen vad som är fel. Förstår du den inte så posta felkoden/ felkoderna här så kanske någon av oss kan hjälpa till. Just nu kan det vara vad som helst. Grattis till en kul bil, går säkert att fixa till det som du stör dig på. /DJ |
|
|
Tack! Sålde precis min 2013 Focus ST250 kombi för denna så jag hoppas det inte blir allt för mycket problem (ämnat ha den som familjebil också). Ska kolla felkoderna. Pratade med föregående ägare som hävdar att om man gasar fullt och har antispinnen ikopplad så kan det bli knas med ECU:n (hjulen spinner uppenbarligen då lampan tokblinkar). Man bör istället köra på läget "DTC" när man ska gasa enligt honom. Kan det ligga någon sanning i detta? // Mattias |
|
| ... och så The million dollar question: Hur läser man ut felkoderna? :) | |
|
Angående DTC så kan den ju bryta tändning och sånt, kanske det kan påverka. Det är ju enkelt att testa. Koppla ur all antispinn och gasa fullt på hårdaste mappen så ser du om den ger motorlampa eller ej. Angående att läsa ut koder så vet jag tyvärr inte hur man gör det med Proceede. Har bara erfarenhet från Cobb och ESS. Någon som kört mycket Proceede kan säkert berätta. /DJ |
|
|
Mattias det är min bil du har köpt, om du ska kolla felkoder gå in på vishnu. Com Eller procede. Com och ladda ner deras program för att läsa av koder och ändra i mapparna. I handsfacket är det draget en usb kabel som är kopplad till proceden den kopplar du till datan och styr allt med. Mvh |
|
|
Tack för tipset! Vad skiljer egentligen mellan map1 och map2? |
|
| Mer power i mapp 2. Hade den på dynobänk hos ess i Norge och uppmättes till 378 hk på hjulen. | |
| Eller 388, minns inte riktigt. Men ngt utav dom var det. Finns massa tips på e90. Com om du vill läsa vad gäller trim och annan info | |
| Ni som kör med okattade DPs och Cobb, hur gör ni på besiktningen? har ni DP fix? vilken mapp? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.