|
Sida 654 av 712
|
|
|---|---|
|
min plan är väl att försöka komma runt 400hk, ska framövet byta DP, fmic, catback å lite sånt. men det finns ju en up sjö med koppling tex den du har, VRSF har tex Länk sen hur mycket nm den klar vet ja icke, sen såg jag även på blocket låg en del.... |
|
| Någon som flashat sin DKG med alpina flashen? Resultat? | |
|
Frippey: Det felet jag hade var att lådan gick i felsäkert läge en gång (vägrade växla) den fastnade på fyrans växel. Det var bara att starta om bilen så var det som vanligt igen. Detta hände när jag redan bokat tid för oljebyte några dagar innan det gjordes. Oljebytet var egentligen bokat i förbyggande syfte men blev ju extra intressant p.g.a. detta. Oljan var dock jättefin så allting tyder på att lådan mår kanonfint. Har dessutom kört både bana och övrig hårdkörning efteråt utan problem. Bilen har nu gått 12K mil (varav ca 8K trimmat). berne: En tuffare koppling blir ju även jobbigare att köra. Om du siktar på 400 hästar på veven (ca 350 på hjulen) så kan du nog köra original-koppling. Skall du ha 400 hästar på hjulen (450+ på veven) så kan det vara idé att titta på lite tuffare koppling men ta inte i så att du spricker. Planerar du däremot att byta turbos i framtiden så ta den värsta kopplingen du kan hitta ;) JF. Jag har inte hört att det finns någon Alpina flash ute till DKG, endast till vanliga automaten. Någon annan som hört om det finns? /DJ |
|
| Vad skulle du rekommendera, om man inte vill ha org, men lite tuffare, som pallar lite tuffare tag, å som är hyffsad att köra? | |
|
Det står mellan dessa Länk alt stage 1 -2 sachs performance clutch |
|
| Hitta en till Länk | |
|
Jag kör ju automat så är inte jätteinsatt i kopplingar och vad som finns på marknaden. På de du länkade till hittar jag ingen specifikation kring hur mycket vrid de klarar. Du bör nog ha en som är specad för omkring 550-600 nm gissar jag. /DJ |
|
|
Kolla också på original BMW 550i F10 koppling som uppgradering: Länk |
|
|
Ska försöka för ett beslut i afton, ska kika på Pris, lev tider, och vad dom klarar av. Återkommer säkert med önska om åsikter |
|
| Jag har den kopplingen som Devvan länkade till. Sitter original i manuell 550i/650i samt 335is. Tål kraften gott och väl. | |
| vad är crankshaft rear main seal ? | |
|
då ska vi se:) Länk den koppling ligger på 4 786,79kr plus frakt klarar 545nm Sport tryckplatta + organisk lamell = max 570Nm Länk + Länk den ligger på 9325 kr plus frakt Länk billigast på alla plan, hittar dock inte någon effeckt gräns på den |
|
| Berne, tror de syftar på bakre vevaxeltätning, billig del med dyrt arbete som kan vara värd att bytas om man delat motor och låda. Likaså tvärtom, läcker vevaxeltätningen kan det vara läge för ny koppling samtidigt. | |
|
Berne: en 550i har 600nm original och väger några hundra kilo mer än en 1/3-serie. Räcker det?;) |
|
|
Berne: Precis som Devvan säger så sitter den original i manuell 550i/650i och den har 600nm. Vi kan anta att den inte har toppspec på 610nm utan håller sig väl inom marginalerna. |
|
| Hej. Är någon här intresserad av att köpa jb4 till N54? Varit monterat i ca 300 mil. Har även dci om det är av intresse, ca 200 mil på dom så dom är fräscha :) | |
| Fel kod P2Fa8 på cobb? Någon som vet? | |
| Nån som har kvar kontaktinfon till Velle i åkersberga? | |
| TitsandBeer, jag kan nog köpa dina DCI. Tror inte jag kan skriva PM till dig här på autopower utan maila mig på lof.henrik@icloud.com | |
|
pärlan såld och man saknar den redan :) är inne på att vänta nåt år och sedan köpa en cab lågmilare, |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.