AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.531

Ökad effekt på min 335i

Sida 652 av 712
Tack för svar! Jo hade soppan som ett litet frågetecken men borde inte man kunna lösa det till viss del med större spridare?

Klassiskt klipp @BMW-DJ
Visa användare
789
johmei
335i E92
Mange, komplicerad direktinsprutning. Sekundär insprutning är lösningen än så länge vad jag vet iaf. Flera som experimenterar med olika varianter och PTFs "insprutsspacer" med egen dragning till tanken, egna/egen pump(ar) och kontrollsystem är nog den vassaste. Länk Blir en hel del hemmamekande dock.
Du får en bil med två bränslesystem likt water/meth vilket inte direkt gör grejerna enkla. Köra E85 med stor snurra kräver betydligt mer bränsle än OEM insprutning kan ge oavsett hur mkt flöde du kan mata fram till högtryckspumpen.
Enklaste matningen av bränsle är fortfarande water/meth som dock kräver egen tank där petrolium/oljeblandningar inte introduceras.
Okej då är jag med :) Kollade lite på Big tom FMIC ifrån Kl-racing. Någon som har kört med denna? Hur mycket kan man plocka ut med den och vad med behöver man för montering? Vet att man måste kapa lite å så..
Skulle verkligen uppskatta lite hjälp nu.

Jag fick felmeddelande idag, halv motorlampa med "reduced power"

Kopplade in Cobb:en och läste av följande felkoder:

P30FF
P3100

Vad betyder det, vad gör man?
P30FF: Länk

P3100 verkar vara limp mode.
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
pjotor du har en laddtrycksläcka (boost leak), jag hade en under flera veckor nyligen. Tror att jag nu är befriad från den (inte pressat bilen så värst än) men jag bytte:
alla vakuumslangar, båda tryckkonverterarna (boost solenoids) och kontrollerade/servade mina uppgraderade dumpventiler.

om din bil har många mil på nacken så är tipset att börja med att byta vakuumslangarna som lätt spricker av värmen från närliggande delar i motorn.
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
och om du kör med original dumpar eller laddtryckspipa (charge pipe) så kontrollera dessa, de är inte gjorda för den kraft som en fbo n54 levererar
Ca
21
Caaarl
335i E92 MT -07
Någon som ska till Mantorp härifrån imorn? :)
Visa användare
789
johmei
335i E92
Japp, kommer hjälpa till att styra upp bankörningarna med lineup och huvudpostering. Några varv kanske även betas av om tillfälle ges.. ;-)
Har H&R sport fjädrar med mig för försäljning om någon är intresserad.
Jag tänkte också åka dit och kika lite
Be
15
Bergstrom
335i Cab -07
Har beställt hem en diffbroms till min 335i.
Har ju dessvärre ingen nyckel för 52mm muttern. AR Design har ju en men jag tänkte kolla om någon här har monterat sin själv och har tips på någon annan nyckel man kan ordna här hemma, istället för att beställa enbart en nyckel..
Samt lite andra tips och problem ni stötte på?
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Bergström: jag tror inte att jag hört om någon som monterat diff själv. Finns ju några som fått det gjort på verkstad.

Är det quaife du har köpt eller något annat?

Gissar att du har bultad diff så du bara byter innanmätet i diffhuset eller?

Har du mycket mekerfarenhet? Schmiedmann har offererat mig 8H på jobbet men dom har ju gjort det förut och har alla verktyg, lyft m.m.

Berätta gärna hur det går

/DJ
Be
15
Bergstrom
335i Cab -07
i staterna är det ju rätt vanligt att slänga i den själv, och det ska inte vara några konstigheter egentligen.
Ska vara med på gruppköpet utav MFactory, riktigt bra peng på grejerna och de vill ju in på bmw marknaden.
Japp har ju AT så har stora bultade, hade det varit svetsat hade jag skickat ner huset till Birds.
Ja, det kan man väl säga, framförallt FWD men uppbyggnaden på 335ans bakaxel är ju relativt enkel så det ska väl inte vara några bekymmer.

8H lät väl ganska mycket för en erfaren verkstad, jag fick med offert därifrån och om jag antar de tar 1000:-/h så var det definitivt inga 8 timmar. Amerikanarna räknar väl med runt 4 för erfaren verkstad. Jag räknar en helg ;).
Får börja med i helgen och se hur Wedgeflash levererar ihop med JB4an :D
Visa användare
789
johmei
335i E92
4h är nog för att bara byta hus komplett. Har också fått offert på 3,5 och 4 för det bytet men ska de öppna och bulta i nya diffen lär det ta mer tid. Nu ska vara glada att ni inte har svetsad. Jag beställde från Birds, 26000kr sedan 600 pund refund om man skickar tillbaka plus kostnaden på 4h för bytet på lokal verkstad. Även tagit in offert lokalt för hela jobbet, 25000kr cirkus.

Kul att höra hur det går för dig med bytet, ska nog inte vara några konstigheter med din bultade om det finns bra plats och verktyg! Lycka till. Läst om den där diffen, bra pris om den verkligen håller lika bra som Quaife.
Be
15
Bergstrom
335i Cab -07
Jo precis, hade det varit svetsad så vetifan om den prislappen hade lockat..
Snart så kommer väl Mfactory med lösa delar så man slipper ha isär diffen, torde ju bli något billigare iallafall!
Landade på 5500 för min del, och då ingick ju frakten, får jag lite tull och moms är det ju inte hela världen, priset är ju kalasbilligt och de är ju stora till andra märken så varför deras skulle underprestera en Quaife eller liknande har jag svårt att tänka mig. (Skulle den nu inte klara påstådda 1000hk så spelar det ingen roll, 500ish stannar jag på!)
Sen var det den där jävla AR-nyckeln.. Ingen som vet om något liknande som fungerar men som slipper beställas från staterna? Som allt annat till dessa bilar..
Häromdagen åkte ny intercooler in. Tillsammans med catless DP, bastuck catback, sportluftfilter och COBB:s Stage 2+ FMIC aggressive börjar bilen bli lite halvsnabb!

Det är nog svårt att hitta en bil som är mer lättrimmad. Jag har inte ens lagt 15 000 kr på den. Det är nästan så jag längtar till den har blivit några år äldre så att den inte är värd så mycket längre. Då blir det dags att lätta och bygga en riktig leksak! :-)
Är det någon som sålt bil till Finland?

Lurigt med betalningen,

Ursäkta ämnet men finns ju många erfarna bilägare här inne😊
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
någon som vet hur det är med 335 ix hur håller drivlinan om man jämför mot en 335i?
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
Ska in på första servicen efter att garantin gått ut, hur gör ni, tar ut proceden eller får den sitta kvar?
ha
19
hamilt0n
335iA Coupé -07
Ingen som söker ett cobb accessport v2?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.