|
Sida 65 av 712
|
|
|---|---|
|
iqbad Eftersom du är så duktigt så kan jag passa på å fråga dig då ;) Om en fälg och däck i storlek 18 väger 20kg och har en bred på 225 säger vi, och en annan fälg har exakt samma vikt fast breden är 285 säger vi..... Vilken är att föredra om man vill ha MAX prestanda, dvs är det samma shit så länge dem väger exakt eller är någon att föredra? |
|
|
Kurvtagning: Bredare däcket ger fördel (givet liknande egenskaper på de två däcken) Retardation: Bredare däcket fördel igen. (enligt ovan) Tittar man på friktion så har det bredare däcket fördel i lägre farter om motorn har effekt nog att spinna loss däcket, i högre farter ger det bredare däcket högre rullfriktion och kommer att ge långsammare acceleration och toppfart. Tittar man på masströghetsmomentet och antar att gummit i däcken har samma densitet så kommer det smalare hjulet ha lägre masströghetsmoment då den troligtvis har lägre vikt i ytterkant. Men om du har två hjul med samma rullomkrets som väger lika mycket så är antagligen skillnaderna så små att rullfriktionen kommer att spela större roll i högre farter än masströghetsmomentet. Mvh Eric |
|
|
Tänkte själv köra med OZ allegerita i 18 tum på den nya i gunmetall, mest pga av vikten , få se hur det blir En helt annan fråga , var på g att beställa BMW performance nya ratt men bmw åf lyckades inte få fram vad den kostar , har nån en aning? |
|
| ^^ 10.175,- ^^ | |
|
iqbad: Om du inte misstycker så ansöker jag om att få rätta mig själv: ---> En låg ofjädrad, ROTERANDE vikt är något att sträva efter. ;) // Thomas |
|
| PEA.. jag är påväg att beställa ratten nu.. du kan få pris utav mig! | |
|
Big Tom: Yes, då är vi överens =) |
|
|
Jaha, då var man helt utan 335 det kändes tråkigt att lämna en bil som man haft så mycket kul med, men jag vet att den är i goda händer. Nåja alla trimgrejer är inköpta förutom meth kittet som inte är klart än på några veckor. Ska bli kul att börja om med en ny bil , är lite rädd att inkörningsperioden kommer att bli resan från bmw handlaren och hem. |
|
|
Pea när får du nya bilen ? Har du hört av Shiv när Can-bus gränssnittet för Procede skall lanseras ? Läste någon stans att DKG-lådan skall palla för ung. 620 nm så det är bara att ladda på. Vad har du skaffat/tänkt skaffa för avgassystem till bilen ? /Janne Janne E61 535D 2008 Sportautomat. |
|
|
Den kommer v 17-18 så i slutet april orde den vara klar, can-bus är på g i de leveranser som går ut om 2 veckor ärde integrerade i kablaget, men det tar säkert månad innan programvaran är klar. Jag ar redan ett ombyggt Vischnu system , som heartware lånat. |
|
| skriver som en kråka ser jag, borde finnas en redigeringsfunktion. | |
|
pea: Det räcker väl med resan hem så är den inkörd eller hur? Jag är ingen entusiastisk ta det lugnt grejen person. Min 335 var två dagar gammal då jag hängde på en 2005:a M3 coupé. Det gick bra. Dvs jag tog in på´n. |
|
|
Håller på och köpa in lite OZ fälgar samt ett däck som heter Kumho V70 aLänk De kommer att tillverka däcket för hand i en mjukare däckblandning, priset kommer att bli lägre än vad som står i bif lista. De dimensioner jag tänker på är 245/35-18 och 285/ 30-18 skicka ett pm om nån är intresserad. |
|
|
Pea! Kan du køre på gade med Kumho V70 eller är det kun til Race? |
|
| De är godkända gatdäck. | |
|
Komplett Procede V3 finnes till salu om någon är intresserad. Jag ska själv fortsätta köra med Procede V3 då det är det bästa trimmet på marknaden enligt min erfarenhet. Bara att powerposta om någon är intresserad. |
|
| Precis fått in Quaife LSD och Bilstein Coilovers PSS10!!! Hämtar bilen imorgon ! jätte spännande! | |
| by the way det är HALTECH som är bakom själva Piggyback från Shiv. Shiv har anpassad den för N54 platform. | |
|
Stämmer Enrita, överför inget tuner war hit nu ;-) En rapport förväntas när du har provat bilen med det nya godiset! Mvh /Tobias |
|
| :-) Visst ! Jag ska också kolla med avgas värde snart med Dp utan kattar. Jag har mer godis på gång.. kan inte sluta modda...:-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.