AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.841.998

Ökad effekt på min 335i

Sida 649 av 712
Visa användare
789
johmei
335i E92
Ja 250 spärren är borta i mapparna. Du kan lägga tillbaka den med ATR om du vill. Inte för att jag maxat bilen men förbi 250 går det lätt.
Ca
21
Caaarl
335i E92 MT -07
Fick felkoderna 2a87 och 3100, googla lite och fatta de som att de är Exhaust VANOS solenoid. Räcker de verkligen med att rengöra eller ska jag lika gärna åka och köpa en ny och rengöra den andra när dom ändå är ute?
Är de någon som vet vad BMW tar för en sån? :)
Visa användare
789
johmei
335i E92
Caarl, ingen kan veta om rengöring räcker men min rekommendation är att rengöra båda OCH byta plats på dem. De slits i sitt respektive läge och genom att byta dem lever de dubbelt så länge. Jag rengjorde och bytte plats för två år sedan och inget mer strul. Med det sagt så kan din ändå vara trasig. Märker du när du bytt plats då koden blir för intake istället då. Bytet är enkelt när du vet vad du ska byta. Lycka till!
Ca
21
Caaarl
335i E92 MT -07
Kör ett försök på rengöring! Tack för hjälpen :)
Caarl jag fick samma problem förra sommarn eller om det var för 2 somrar sedan, Johan tipsade mig om samma sak så jag tog ut dom och rengjorde och bytte plats på dom. Peppar peppar så har jag haft ungefär 2tusen felfria mil efter det.
Hejsan

Kopplingen har börjat slira när jag kör e85-mix i bilen (JB4 map 5, IC och katlösa DP). Slirar på tredje o fjärde växeln vid 3500+ rpm.

Ska nu köpa nytt men undrar vad jag ska ha.

Duger Sachs Performance som ska klara 570nm eller ska jag gå på ex. ACT Street clutch som ska tåla 630nm?

Vill inte köra 4 eller 6-puck, för måste kunna bruka bilen i stan.

Någon som vet?

Mvh
Johnny
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
Passar på att informera om att jag nu säljer en uppsättning svarta 19" med michelin pilot super sport för bl.a. E9X. Den intresserade hittar annonsen på länken nedan.
Länk
FYI så köpte jag en OEM-koppling till en 335is, vilket även är samma som i F10 550i och ska stå pall för drygt 650nm.

Mvh
Johnny
Har rullat 30 mil igår med bilen, körde map 1, gått på litern å snittat 130, man flinar gått när bastuck systemet morrar, det börjar sätta sig nu!

Helt otrolig bil, kan inte tänka mig något jag hellre skulle äga, folk frågar och undrar, den är vacker också 😊
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Ni som bytt turbo, är det nån inköningstid på de nya aggregaten? Eller kan man mata in den agressiva mappen direkt? :)

Visa användare
789
johmei
335i E92
Haha, har du skaffat nya turbos Henric? Vilka blev det? Enrico hälsar att det är bara att köra! =)
Visa användare
789
johmei
335i E92
Kommer förbi dina hoods på fre-lör. Hemma? Får stråla ihop isåfall!
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
På lördag smäller de, då ska cobb in i bilen, några bra tips? Eller är det bara att köra på
Har varit mycket snack om tändstift, behöver man byta tändstift om man ska köra med cobb?

Måste man modifiera något annat?
Har tänkt köra på stage 1, men har förstått att det finns "flera" stage 1??
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Är bara nya orginalsnurror Johan... ;)
Blev så trött på wastegaterasslet så satte dit nya innan maskinskadeförsäkringen slutar gälla....

Menar du imorrn den 2e maj? Är det BMW cluben på mantorp eller?

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Bara ha oem tändstifter men ska ha inte mer en 2000 mil. Oilka stage finns beroende på oktan. Det är bara kolla på cobb sida.
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
Jag kommer byta mina tändstift i morgon, sen kommer jag börja med sport mapen på steg 1, för att se hur allt går, å senare ska jag testa aggressiv
Har inte fått min cobb än men man bör alltså byta tändstift innan man pluggar in den?
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
det beror på när du bytte senaste, men det är väl att rek att göra det,
Ok, men är det speciella stift ni diskuterat eller funkar det bra med orginal som bmw sätter i.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.